  • 1. Data: 2012-09-20 18:16:01
    Temat: Odpowiedzialność materialna
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    Zrobiły się duże braki materiałowe w pracy, Z roku na rok spisy były
    sztucznie przepychane. Obecnie się przegieło i jest nowy szef.. Codziennie
    jest po trochu sprawdzane i w ciągu 3 m-cy mają być następne spisy.
    4 lata temu podpisywaliśmy odpowiedzialność materialną kilkanaście osób w
    naszym dziale. Z tej listy kilka osób się dawno zwolniło.
    Pytanie, czy ta lista ma moc prawną po 4 latach ? Był tam kierownik,
    magazynierzy wydawcy i my szarzy pracownicy. Jakie mogą być skutki ?

  • 2. Data: 2012-09-20 18:36:34
    Temat: Re: Odpowiedzialność materialna
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marek" <l...@w...pl> wrote in message
    > Zrobiły się duże braki materiałowe w pracy, Z roku na rok spisy były sztucznie
    > przepychane.

    czyli formalnie braki beda w tym roku, a poprzednie byly zupelnie ok...

> [...]
    > 4 lata temu podpisywaliśmy odpowiedzialność materialną kilkanaście osób w
    > naszym dziale. Z tej listy kilka osób się dawno zwolniło.

    a czemu nie miala by miec? nowo przyjeci tez pewnie podpisuja, wiec wszyscy
    pracujacy odpowiadaja, ci ktorzy sie zwalniali zwolnili si wtedy kiedy
    wszystko sie zgadzalo

    > Pytanie, czy ta lista ma moc prawną po 4 latach ?

    sie nie znam, ale zakladam ze nie ma powodu zeby nie byla

    > Był tam kierownik, magazynierzy wydawcy i my szarzy pracownicy. Jakie mogą być
    > skutki ?

    pewnie ktos bedzie to musial wyrownac, zostaje czekac na decyzje,
    ew. zbierac swiadkow na wałki na wyzszych szczeblach

  • 3. Data: 2012-09-21 01:44:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie, czy ta lista ma moc prawną po 4 latach ? Był tam kierownik,
    > magazynierzy wydawcy i my szarzy pracownicy. Jakie mogą być skutki ?

    Czy jak przyjmowani byli nowi współodpowiedzialni, to składaliście
    oświadczenia, że wyrażacie zgodę na współodpowiedzialność z nimi?

  • 4. Data: 2012-09-21 17:12:28
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > Czy jak przyjmowani byli nowi współodpowiedzialni, to składaliście
    > oświadczenia, że wyrażacie zgodę na współodpowiedzialność z nimi?

    Nie, nie było nic zmieniane nic aktualizowane i żadnych oświadczeń. Obecnie
    od pół roku są dwie nowe osoby.
    Ja się nie znam, ale koledzy twierdzą, że jak tyle czasu nie było
    aktualizacji tej odpowiedzialności i jak się pozwalniali to taki dokument
    traci moc prawną ale czy to prawda nie wiem, a jako szary robotnik pracuje
    za grosze i się boję a wtedy wszystkich nas zmusili do podpisania pod groźbą
    wyrzucenia z pracy.

  • 5. Data: 2012-09-21 17:52:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > traci moc prawną ale czy to prawda nie wiem, a jako szary robotnik
    > pracuje za grosze i się boję a wtedy wszystkich nas zmusili do podpisania

    Upływ czasu nie ma tu nic do rzeczy, natomiast brak Wasze zgody na
    współodpowiedzialność innych osób ma kluczowe znaczenie. Sugeruję lekturę
    Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 października 1974 r. w sprawie
    wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie.
    Jak sie zmienił skład osobowy, to poza wyjątkami tam podanymi po prostu
    zakład nie ma z Wami umowy o odpowiedzialności majątkowej i tyle. Muszą
    dowieść, kto z Was co ukradł. Jakby chcieli zawrzeć, to zrobić przed
    podpisaniem inwentaryzację.