  • 51. Data: 2012-10-01 07:59:25
    Temat: Re: umowa bezpieczna najmu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2012 03:51, p47 pisze:

    > Tzn. meble wsawiane przez ogladającego/najemcę;- usciślam, bo widzę, że
    > niektórym czytającym trzeba wszystko palcem pokazywać rzeczy oczywiste,
    > wczesniej opisane i to po po kilka razy

    Meble, bagaże... generalnie to co jest potrzebne, żeby pusty lokal
    gotowy do zamieszkania stał się "ogniskiem domowym", przynajmniej z wyglądu.

    Może tak: masz lokal, nawet "fabrycznie" wyposażony w meble... W środku
    jest sobie rodzina, ale poza nimi i "gołymi" meblami nie ma nic - ubrań,
    pościeli, jedzenia, dokumentów czy nawet szczoteczek do zębów. Sprawiają
    wrażenie lokatorów? No niezbyt. A teraz dorzuć te wszystkie elementy
    "ogniska domowego - no lokatorzy, jak w mordę strzelił. A że niby
    oszukali, żeby zamieszkać? Cóż, to już ich słowo przeciwko słowu
    wynajmującego bogacza, którego stać na dodatkowe mieszkanie do wynajęcia ;->

    Z założenia (z całkiem właściwych pobudek) przepisy chronią lokatorów,
    jako że "dach nad głową" jest ważniejszym dobrem niż parę złotych kogoś
    kto chce sobie zarobić. Niestety oprócz tych, którzy uczciwie mieszkają
    i dzięki przepisom są chronieni przed wyrzuceniem z dnia na dzień na
    bruk, bo właściciel znalazł lepszą ofertę (tudzież mają przejściowe
    kłopoty finansowe do czasu znalezienia nowej pracy), chronieni są też
    różni kanciarze.

    Można to sprowadzić do starego problemu moralnego: wolisz by kilku złym
    uszło płazem (stan obecny) czy żeby zamiast tego zginął choć jeden
    niewinny (likwidacja ochrony lokatorów)?

  • 52. Data: 2012-10-01 10:02:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10/01/2012 07:48 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > Noworodek jak i matka wymagają natychmiastowej opieki lekarskiej, nawet
    > wbrew ich woli - problem rozwiązany ;-)

    "zaczyna rodzić"

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 53. Data: 2012-10-01 10:07:44
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

    > Noworodek jak i matka wymagają natychmiastowej opieki lekarskiej, nawet
    > wbrew ich woli - problem rozwiązany ;-)

    Wracają ze szpitala do "swojego" mieszkania i zonk?
    No to przywrócenie posiadania ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 54. Data: 2012-10-01 10:27:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2012 10:07, wromek pisze:

    > Wracaj? ze szpitala do "swojego" mieszkania i zonk?
    > No to przywrócenie posiadania ;)

    Ale nie posiadali, tylko zwiedzali i przypadkiem akcja porodowa się zaczęła.

  • 55. Data: 2012-10-03 09:09:57
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com> napisał w wiadomości

    > a kto w dzisiejszych czasach ma tyle gotowki, zeby wplacac na lokaty i z
    > tego korzystac?!

    Oszczędności gospodarstw domowych szacowane są na ok. 1 bilion PLN. Nie wiem
    jaką część z tego stanowią lokaty długoterminowe, ale pewnie niemałą.

    Michał

  • 56. Data: 2012-10-03 09:45:13
    Od: n...@t...net.pl

    Ło matko!

    Jak ja miałbym w jakimś hotelu podpisywać taką umowę to ja nie wiem.
    Jak studenty nie płacą albo rozrabiają to się ich wyjebuje na bruk.

    Po co oddajesz im mieszkanie!

    Andrzej.