  • 1. Data: 2007-07-09 09:52:55
    Temat: swiezo upieczony mgr, umowa o prace, a Siły Zbrojne RP
    Od: |Pio| <pio_wa@_wytnij_o2.pl>

    Witam,

    Jak z punktu widzenia pracownika, a jak z pracodawcy, wygląda kwestia
    zatrudnienia człowieka, nad którym przez 1 rok wisi mozliwość powołania
    do czynnej słuzby wojskowej?

    WKU ma 1 rok od daty złożenia dokumentów o uzyskaniu wykształcenia
    wyższego na takie powołanie. Może będę miał w pazdzierniku okazję
    podpisać umowę o pracę, a wtedy być może będę już magistrem.

    Co stanie się jeśli zostanę powołany? Umowa ulegnie rozwiązaniu?
    zawieszeniu? będę miał jakieś prawne możliwości jej odzyskania? (czy
    pozostaje słowna umowa z pracodawcą?)

    Czy lepiej - z mojego punktu widzenia pozostać przez ten - ryzykowny -
    rok na umowie o dzieło?

    PS. Jeszcze pytanie teoretycznie - powiedzmy, że zakładam działalność
    gosp. - co dzieje się w momencie powołania? mam te kilka dni na
    zwinięcie interesu? przecież w polskich urzędaćprocedury trwają znacznie
    dłużej..

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.

  • 2. Data: 2007-07-09 09:59:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.07.2007 |Pio| <pio_wa@_wytnij_o2.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Co stanie się jeśli zostanę powołany? Umowa ulegnie rozwiązaniu?
    > zawieszeniu? będę miał jakieś prawne możliwości jej odzyskania? (czy

    Zawieszeniu.

    > Czy lepiej - z mojego punktu widzenia pozostać przez ten - ryzykowny -
    > rok na umowie o dzieło?

    Lepiej na umowie o pracę.

> [...]
    > gosp. - co dzieje się w momencie powołania? mam te kilka dni na
    > zwinięcie interesu? przecież w polskich urzędaćprocedury trwają znacznie

    Przykro mi, w wojsku nikogo nie obchodzi, co Ty tam robisz w życiu. :) Ew.
    dostaniesz odroczenie jednorazowe od komendanta, które pozwoli Ci tę DG
    zamknąć (na przykład).
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-07-09 16:49:30
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Hej!

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Przykro mi, w wojsku nikogo nie obchodzi, co Ty tam robisz w życiu. :) Ew.
    > dostaniesz odroczenie jednorazowe od komendanta, które pozwoli Ci tę DG
    > zamknąć (na przykład).

    Zastanawiam się, jakby zareagowali, gdyby taki delikwent miał podpisaną
    umowę o świadczenie konkrentych usług, a niewywiązanie się z niej
    pociągałoby za sobą jakieś wysokie kary umowne...

    Wersja, z którą się zetknąłem - było się liczyć, że możemy powołać (tę wersję
    sprawdziłem w WKU niegdyś - tego się trzymali).

  • 4. Data: 2007-07-09 17:19:09
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    -ZED- <w...@t...polbox.com> napisał(a):
> [...]
    > Wersja, z którą się zetknąłem - było się liczyć, że możemy powołać (tę
    > wersję sprawdziłem w WKU niegdyś - tego się trzymali).

    mi opuscili... ale to bylo kilka lat temu i do tego bylem wowczas juz w ostanim
    miesiacu bycia w wieku poborowym...

    Piotr Żebrowski

  • 5. Data: 2007-07-09 17:42:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.07.2007 -ZED- <w...@t...polbox.com> napisał/a:
> [...]
    > umowę o świadczenie konkrentych usług, a niewywiązanie się z niej
    > pociągałoby za sobą jakieś wysokie kary umowne...

    Obawiam się, że nijak, bo przecież ZSW to nie szykana, tylko obowiązek.

  • 6. Data: 2007-07-09 19:12:42
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Piotr Żebrowski w liscie z dnia 2007-07-09 19:19
    napisala nastepujace slowa:

    > mi opuscili... ale to bylo kilka lat temu i do tego bylem wowczas juz w ostanim
    miesiacu bycia w wieku poborowym...

    No a teraz wszyscy siedza zagranica wiec biora kogo sie tylko da :)

    --
    michal

  • 7. Data: 2007-07-09 20:22:48
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Hej!

    .

    > Obawiam się, że nijak, bo przecież ZSW to nie szykana, tylko obowiązek.

    Za czasów, gdy ja miałem z nimi problem, to przedstawiano to jako
    "zaszczyt" czasami, a najczęściej jako "zaszczytny obowiązek". ;-)
    Ale co dzięki komisjom widziałem i słyszałem, to moje - to choćby
    cytat: "ściągnąć skarpetki - będziemy cię ważyć!". ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 >
    Ja kiedyś zniosłem jajo, z nadzieją, że wykluje się z niego ptaszek i

  • 8. Data: 2007-07-09 21:09:52
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-07-2007 o 22:22:48 -ZED- <w...@t...polbox.com> napisał(a):

    > Ale co dzięki komisjom widziałem i słyszałem, to moje - to choćby
    > cytat: "ściągnąć skarpetki - będziemy cię ważyć!". ;-)

    U mnie bylo m. in.:
    - czemu panu wyszedl taki nietypowy obwod klatki?
    - bo wzialem gleboki oddech prosze pana.
    - ja sie pytam czemu tak malo wyszlo...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-07-09 23:00:34
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał(a):
    > U mnie bylo m. in.:
    > - czemu panu wyszedl taki nietypowy obwod klatki?
    > - bo wzialem gleboki oddech prosze pana.
    > - ja sie pytam czemu tak malo wyszlo...

    e team.. ja na jednej komisji to poznalem najlepszego speca i najnowsze osiagneicia
    medycyny

    stoi 20 chlopa w slipach
    doktor co chwile wyczytuje nazwisko, zerka w tlum i wpisuje cisneinie krwi i inne
    drobne dane do notesu
    bylem pod wrazeniem jak sprawny jest ten jego czujnik i jak selektywnie i szybo
    mierzy to cisnienie bez zawracania glowy opaskami na rekach i siadania pojedynczo ;)

    [to byl odsiew medyczny do 1 misji PKW ONZ wojny na bałkanach - uff.. dostalem sie na
    studia]

    Piotr Żebrowski

  • 10. Data: 2007-07-10 08:28:04
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Hej!

    "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > e team.. ja na jednej komisji to poznalem najlepszego speca i najnowsze
    > osiagneicia medycyny

    Słabo. Na jednej z komisji "medycy" wykonali mi "niezbędne badania specjalistyczne",
    co potwierdzili podpisami i pieczątkami. Sęk w tym, że musieli wzrokiem wykonać
    gastroskopię (niepotrzebną co prawda ;-) ), ale również "rezonans". Poza długopisem
    i skoroszytami u nich sprzętu nie widziałem - musieli zrobić to wzrokiem i to w
    czasie
    poniżej minuty na oba badania. Po gastroskopii owej nie czułem jakiegokolwiek
    dyskomfortu - rewelka po prostu - widać przewagę techniki wojskowej nad cywilną.
    Polecam. ;-);-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 >
    Gdy byłem mały, ukradłem książkę pornograficzną napisaną Braillem