  • 1. Data: 2007-07-09 01:29:37
    Temat: Zamiana mieszkania na 3 inne
    Od: HP <h...@g...com>

    Witam

    Mam do wykonania pewien wysoce ekwilibrystyczny manewr - duze
    mieszkanie, niedawno wykupione na wlasnosc (bylo komunalne), chce
    wymienic na 3 mniejsze mieszkania - sprzedac go nie moge w ciagu
    pieciu lat, bo musialbym zaplacic jego rynkowa wartosc. Z reszta taki
    uklad mi pasuje tak czy inaczej w dlugiej perspektywie.

    Czy widzicie tu jakies potencjalne problemy? Na pewno trudna bedzie
    wycena i dopasowanie wartosci mieszkan tak, zeby nie bylo roznicy w
    wartosciach (od ktorej trzeba zaplacic podatek). Zastanawiam sie
    natomiast nad ewentualnymi problemami stojacymi przed czlowiekiem,
    ktory chcialby zostac wlascicielem tego duzego mieszkania. W celu
    dokonania zamiany bedzie on bowiem musial najpierw kupic 3 wybrane
    przeze mnie mieszkania. Czy to w ogole mozliwe (psychologicznie i
    prawnie)?

    (Pomijam problem zwiazany z tym, ze aby uniknac opodatkowania
    mieszkanie i 3 mniejsze powinny byc warte tyle samo, tym czasem
    czlowiek ten musialby miec z calej tej skomplikowanej transakcji jakas
    korzysc, tzn. mozliwosc kupna ponizej ceny rynkowej).

    dzieki ze wszelkie trzezwe uwagi
    pozdrawiam
    HP

  • 2. Data: 2007-07-09 06:32:35
    Temat: Re: Zamiana mieszkania na 3 inne
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Jul 2007 01:29:37 +0000, HP napisał(a):

> [...]
    > czlowiek ten musialby miec z calej tej skomplikowanej transakcji jakas
    > korzysc, tzn. mozliwosc kupna ponizej ceny rynkowej).

    Czy coś się zmieniło, bo jak dotychczas to zamiana była traktowana tak
    samo jak sprzedaż i trzeba było dopłacać?
    Czy to mieszkanie jest atrakcyjnie położone i ma > 100 m2? Jeśli nie to
    raczej trudno będzie znaleźć takie 3 tanie kawalerki.

  • 3. Data: 2007-07-09 12:01:25
    Od: HP <h...@g...com>

    > Czy co si zmieni o, bo jak dotychczas to zamiana by a traktowana tak
    > samo jak sprzeda i trzeba by o dop aca ?
    > Czy to mieszkanie jest atrakcyjnie po o one i ma > 100 m2? Je li nie to
    > raczej trudno b dzie znale takie 3 tanie kawalerki.

    z tym nie ma problemu, > 100 m i najlepsza lokalizacja w Polsce.

    ale istotny jest pierwszy problem ktory poruszyles - faktycznie,
    wprowadzono mnie w blad. wymiana jest tu jedynie po to, zeby uniknac
    placenia podatku dochodowego, natomiast zapobiezeniu zwrotu bonifikaty
    mialoby sluzyc przepisanie mieszkania na bliska osobe przed
    sprzedaza.
    tyle ze podejrzewam ze moze to w niczym nie pomoc (choc interpretacje
    sa rozbiezne) tym bardziej, jesli sprzedaz nastapi w krotkim okresie
    po przepisaniu.

    ktos mial jakies doswiadczenia w tej kwestii? czy wystarczy przepisac
    i odczekac jakis czas (ale mniejszy niz 5 lat)? czy jest z tym tak, ze
    nigdy nie bedzie pewnosci czy w koncu miasto nie wystapi o zwrot
    pelnej wartosci mieszkania (duzego)?

    dzieki, pozdrawiam
    HP