  • 1. Data: 2007-07-09 09:39:20
    Temat: Spadek dla małoletniej - niechciany
    Od: "miltok" <m...@o...pl>

    Dzień dobry.

    jest sobie taka sytuacja:

    Małe dziecko (6lat), siostry każda z dzieckiem i testament.
    Testament stanowi: wszystko dziedziczy dzieciak, ale jak nie będzie chciał albo
    mógł, jedna z sióstr (wypłacając rodzicą dziecka odpwowiednią kwotę).

    Czyli tak dosyć typowo.

    Nastąpiło otwarcie testamentu, sąd spytał czy jakieś obiekcje, obecne 2z3
    siostry odpwoiedziały że nie i sąd wydał postanowienie o nabyciu spadku.

    Nie było na rozprawie trzeciej siostry i matki dziewczynki.

    Pytanie:

    Czy sąd mógł dla dziecka tak przysądzić spadek, bez pytania czy chce?
    Wezwanie było, ale dziecko było w szpitalu, więc nie dojechała matka.

    Co z kuratorem - powinien być czy nie?
    Koszt rocznego utrzymania domu jest wyższy niż roczne dochody rodziców.
    Czy dziecko może odrzucić spadek a jak tak to jak długo od postanowienia i w
    jakiej formie (rodzic / kurator etc)?

    Czy normalne jest takie stawianie sprawy? tzn małoletniemu zasądzić i już?

    Miltok

  • 2. Data: 2007-07-09 09:55:51
    Temat: Re: Spadek dla małoletniej - niechciany
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "miltok" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Koszt rocznego utrzymania domu jest wyższy niż roczne dochody rodziców.

    hmmm
    czegos tu nie rozumiem, nad czym bolejesz?
    ja tam bym sie cieszyl

    rozumiem ze masa spadkowa byla jakas chata i to calkiem niemala, wiec sa
    wa wyjscia, albo sie ja sprzedaje, co w dzisiejszych czasach nie powinno
    byc najmniejszym problemem, albo wynajmuje, co rowniez nie powinno
    nastreczac trudnosci

    chyba ze jest cos, czego nie raczyles napisac

  • 3. Data: 2007-07-09 17:29:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > rozumiem ze masa spadkowa byla jakas chata i to calkiem niemala, wiec sa
    > wa wyjscia, albo sie ja sprzedaje, co w dzisiejszych czasach nie powinno
    > byc najmniejszym problemem,

    Ale dopiero jak spadkobierca osiągnie pełnoletność. Wcześniej - wątpię,
    żeby sąd przyklepał...

    > albo wynajmuje, co rowniez nie powinno
    > nastreczac trudnosci

    O, to już prędzej.

  • 4. Data: 2007-07-09 19:48:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 9 lipca 2007 11:55
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6t0o3$552$1@opal.futuro.pl>):

    > hmmm
    > czegos tu nie rozumiem, nad czym bolejesz?

    No napisał(a), że opłaty są wysokie.

    > ja tam bym sie cieszyl

    Z kukułczego jajka?

> [...]
    > wa wyjscia, albo sie ja sprzedaje, co w dzisiejszych czasach nie powinno
    > byc najmniejszym problemem, albo wynajmuje, co rowniez nie powinno

    Chyba że jest to np. 1/3 chaty... I nagle problem masz...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: i...@k...com.pl, h...@k...com.pl,
    p...@f...hu, i...@h...pl, n...@h...pl.

  • 5. Data: 2007-07-10 06:25:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Z kukułczego jajka?

    z jakiego kukulczego jaja, zawsze jestes na tym interesie do przodu

    > Chyba że jest to np. 1/3 chaty... I nagle problem masz...

    i?
    to tez mozna sprzedac, ewentualnie po podziale odnajac, malo szczegolo jak
    narazie wiec trudno wyrokowac

  • 6. Data: 2007-07-10 10:38:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 08:25
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6v8or$o9g$1@opal.futuro.pl>):

    > z jakiego kukulczego jaja, zawsze jestes na tym interesie do przodu

    No właśnie nie zawsze.

    > i?
    > to tez mozna sprzedac, ewentualnie po podziale odnajac,

    O ile tamci współwłaściciele się zgadzają i o ile chata jest w ciekawym
    miejscu. A jak to upadająca ruina w środku lasu, z autostradą za oknem?

    > malo szczegolo jak
    > narazie wiec trudno wyrokowac

    No dlatego że mało szczegółowo to sobie gdybam.