  • 1. Data: 2014-05-11 18:52:26
    Temat: sprzedaż prezentu (cena wyższa niż cena zakupu)
    Od: bogan <n...@n...com>

    witam

    osoba A dostała prezent od osoby B. osoba A nie jest z prezentu
    zadowolona i rozważa jego sprzedaż np. na allegro, gdzie za ten sam
    prezent kosztuje więcej niż zapłaciła za niego osoba B.

    osoba A ma więc szansę na pozbycie się niechcianego prezentu, a przy
    okazji - niewielkiego zarobku. ale...

    1. czy osoba A może sprzedać ten prezent za cenę wyższą niż cena, za
    którą został on kupiony przez osobę B? (dodam, że ŻADNA z osób ani NIE
    wykonuje ani też NIE prowadzi działalności gospodarczej)

    2. jak przeprowadzić operację sprzedaży tego prezentu, tak żeby wszystko
    przebiegło legalnie? co zrobić, żeby urząd skarbowy się nie czepiał?

    ps z tego, co się dowiedziałem, wartość prezentu = 100 zł (za tyle
    został kupiony), zaś cena na allegro = 500 zł (za tyle podobno mogłaby
    go sprzedać osoba B)

    pozdrawiam
    bogan

  • 2. Data: 2014-05-11 20:48:19
    Temat: Re: sprzedaż prezentu (cena wyższa niż cena zakupu)
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11 maj 2014 18:52, bogan pisze:
> [...]
    > którą został on kupiony przez osobę B? (dodam, że ŻADNA z osób ani NIE
    > wykonuje ani też NIE prowadzi działalności gospodarczej)

    Tak.

> [...]
    >
    > ps z tego, co się dowiedziałem, wartość prezentu = 100 zł (za tyle
    > został kupiony), zaś cena na allegro = 500 zł (za tyle podobno mogłaby

    Zapłacić podatek dochodowy, zgłaszając uzyskanie dochodu w wysokości 500
    zł w rozliczeniu rocznym PIT.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2014-05-12 00:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik .B:artek. m...@n...ma.i.nie.bylo.pl ...

    > Zapłacić podatek dochodowy, zgłaszając uzyskanie dochodu w wysokości 500
    > zł w rozliczeniu rocznym PIT.

    Od prezentów tezs płacisz podatek?

  • 4. Data: 2014-05-12 00:22:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-12 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik .B:artek. m...@n...ma.i.nie.bylo.pl ...

    > Od prezentów tezs płacisz podatek?

    Czasem trzeba.
    Ale jaki to ma związek?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-05-12 07:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czasem trzeba.

    A kiedy trzeba? I przede wszystkim - czy ktokolwiek to robi?

    > Ale jaki to ma związek?

    Nie wiem. A nie ma?
    Od prezentu nie trzeba a jak sie go sprzeda to juz trzeba?

  • 6. Data: 2014-05-12 07:11:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-12 07:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A kiedy trzeba?

    A choćby PCC.

    > I przede wszystkim - czy ktokolwiek to robi?

    Ktoś robi. Na pewno Ci, którym nakaże to US.

    > Nie wiem. A nie ma?

    Nie ma.

    > Od prezentu nie trzeba a jak sie go sprzeda to juz trzeba?

    Od sprzedaży czasem trzeba. Sprezentowanie nie zwalnia z obowiązku,
    inaczej okazałoby się, że firmy sprzedają tylko rzeczy wspaniałomyślnie
    im darowane.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-05-12 09:44:22
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.05.2014 07:11, Liwiusz pisze:

    > Ktoś robi. Na pewno Ci, którym nakaże to US.

    Na pewno, to "ci" piszemy małą literą.

    :)

    MJ

  • 8. Data: 2014-05-12 10:38:24
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 12 maj 2014 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik .B:artek. m...@n...ma.i.nie.bylo.pl ...

    > Od prezentów tezs płacisz podatek?

    A jaki to ma związek z tą sprawą? Ja odpowiedziałem na pytanie autora wątku.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2014-05-12 11:15:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-12 09:44, Michał Jankowski pisze:

    > Na pewno, to "ci" piszemy małą literą.

    Racja, to przesadna uprzejmość, dodatkowo adresowana w nicość ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-05-12 18:18:33
    Od: d...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 18:52:26 UTC+2 użytkownik bogan napisał:
> [...]
    >

    > ps z tego, co się dowiedziałem, wartość prezentu = 100 zł (za tyle
    >
    > został kupiony), zaś cena na allegro = 500 zł (za tyle podobno mogłaby

    Do tej pory byla kwota 1000zł.

    http://www.pit.pl/odpowiedz/pcc-a-ilosc-przedmiotow,
    172.html