  • 11. Data: 2014-05-12 18:32:42
    Temat: Re: sprzedaż prezentu (cena wyższa niż cena zakupu)
    Od: d...@g...com

    użytkownik bogan napisał:

    > ps z tego, co się dowiedziałem, wartość prezentu = 100 zł (za tyle
    >
    > został kupiony), zaś cena na allegro = 500 zł (za tyle podobno mogłaby
    >
    > go sprzedać osoba B)

    Urzad skarbowy nie przyjdzie w sytuacji kiedy nie ma po co.

  • 12. Data: 2014-05-14 21:08:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2014, Liwiusz wrote:

    > A choćby PCC.

    O nie.
    Prezent pod PCC nie podlega, to inny podatek :)

    > Od sprzedaży czasem trzeba. Sprezentowanie nie zwalnia z obowiązku

    Nie sposób się nie zgodzić.
    Jedna rzecz Budzikowi umknęła: że przy sprzedaży podarunku mamy DWIE
    transakcje, to i miejsca na podatki więcej ;)

    Że-tak-przypomnę: jak to kiedyś przy "poważnej" darowiźnie zdziwił się
    podatnik, który po dowiedzeniu się ile ma zapłacić, postanowił "cofnąć"
    prawomocnie wykonaną darowiznę :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-05-14 21:12:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2014, d...@g...com wrote:

> [...]
    [...]

    > Do tej pory byla kwota 1000zł.
    >
    > http://www.pit.pl/odpowiedz/pcc-a-ilosc-przedmiotow,
    172.html

    To jest INNY podatek.
    Dochodowy należy się zupełnie niezależnie od tego, czy w danym przypadku
    należy się PCC lub VAT.
    Obdarowany zapłacił 0 zł, dostanie 500zł, ma 500 zł zarobku, od tego
    płaci 19%. Jakby to był towar warto 1000zł, to zapłaciłby najpierw 2%PCC,
    a potem 19% od pozostałych 98% wartości (PCC jest kosztem uzyskania).
    Oczywiście wszystkie "poniesione a niezwrócone" wydatki związane ze
    sprzedażą (m.in. prowizje pośredników, takich jak allegro) można
    zaliczyć w koszty (obniżając kwotę zarobku do opodatkowania).

    pzdr, Gotfryd