  • 1. Data: 2014-05-11 19:20:02
    Temat: Władze Stowarzyszenia
    Od: <qwerty>

    Witam,

    Chciałbym się dowiedzieć kto musi wchodzić w skład Zarządu Stowarzyszenia
    oprócz prezesa? Czy takie funkcje jak skarbnik, sekretarz i wiceprezes są
    niezbędne?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-05-12 01:37:50
    Temat: Re: Władze Stowarzyszenia
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2014-05-11 19:20, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć kto musi wchodzić w skład Zarządu
    > Stowarzyszenia oprócz prezesa? Czy takie funkcje jak skarbnik, sekretarz

    Skład i ilość członków zarządu określa statut.

  • 3. Data: 2014-05-12 12:55:21
    Od: <qwerty>

    > Skład i ilość członków zarządu określa statut.

    Wiem, tylko czy w statucie może być napisane, że Zarząd składa się z pięciu
    członków w tym prezesa?
    Czy nie należy również uwzględnić w statucie, że skarbnik, wiceprezes oraz
    sekretarz wchodzi w skład Zarządu, czy to jest jakoś regulowane odgórnie czy
    panuje samowola?

  • 4. Data: 2014-05-12 13:23:55
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2014-05-12 12:55, qwerty pisze:

> [...]
    > Czy nie należy również uwzględnić w statucie, że skarbnik, wiceprezes
    > oraz sekretarz wchodzi w skład Zarządu, czy to jest jakoś regulowane

    Zgodnie z ustawą - stowarzyszenie ma mieć zarząd i organ kontroli. W art
    10 ust1 pkt5 jest doprecyzowane, że statut określa władze
    stowarzyszenia, ich wybór oraz kompetencje. Ustawa niczego tu nie
    narzuca. Zapisy o których wspominasz powyżej jak najbardziej mogą być w
    statucie.

  • 5. Data: 2014-05-13 09:04:02
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ich wybór oraz kompetencje. Ustawa niczego tu nie narzuca. Zapisy o
    > których wspominasz powyżej jak najbardziej mogą być w statucie.

    Sąd w procesie rejestracji stowarzyszenia może cofnąć statut i nakazać jego
    doprecyzowanie.
    Statut można również zaskarżyć.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.