  • 1. Data: 2005-06-11 08:25:47
    Temat: sprzedaz drinkow /akoholu/ w sieci
    Od: "supermarian" <n...@p...onet.pl>

    Witam. Czy mozna w Polsce sprzedawac w sieci alkohol, chodzi mi glownie o
    drinki.
    Chcialbym zalozyc taka dzialalnosc, nie wiem tylko czy to jest legalne i jakie
    warunki musze spelnic by sprzedawac wyroby akcyzowane.
    Wielkie dzieki za pomoc. tn

  • 2. Data: 2005-06-11 13:21:46
    Temat: Re: sprzedaz drinkow /akoholu/ w sieci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "supermarian" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:30ca.00000913.42aaa00a@newsgate.onet.pl...

    Problem jest z zezwoleniem. Je wydaje się na miejsce sprzedaży. W
    wypadku sprzedaży przez sieć tym miejscem będzie miejsce dostarczenia i
    tu jest kłopot.

  • 3. Data: 2005-06-12 17:05:49
    Od: "Piwek" <t...@i...pl>

    Kupowalem alkohol przez siec w leclercu. Tylko tam to jest na zasadzie
    kuriera - wiec i Ty moze cos w tym stylu musisz pokombinowac.

  • 4. Data: 2005-06-12 20:25:07
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Problem jest z zezwoleniem. Je wydaje się na miejsce sprzedaży. W
    > wypadku sprzedaży przez sieć tym miejscem będzie miejsce dostarczenia i

    skąd taka praktyka o "miejscu sprzedaży"???
    tematem jestem pośrednio zainteresowany, ale wciąż i nigdzie nikt
    jednoznacznie nie określił miejsca sprzedaży (w przypadku zakupów przez
    net).
    i jednocześnie, post wyżej,
    co zmienia fakt dostarczania towaru przez "kuriera" a przez własnego
    pracownika????

    --
    regent...
    (...)

  • 5. Data: 2005-06-12 20:44:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d8i5n0$8b2$15@213-238-103-222.adsl.inetia.pl...

    > skąd taka praktyka o "miejscu sprzedaży"???

    Bo w zezwoleniu na sprzedaż alkoholu masz jak byk napisane, że
    obowiązuje ono w konkretnym miejscu.

  • 6. Data: 2005-06-12 20:52:08
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    > wiadomości news:d8i5n0$8b2$15@213-238-103-222.adsl.inetia.pl...

    > Bo w zezwoleniu na sprzedaż alkoholu masz jak byk napisane, że
    > obowiązuje ono w konkretnym miejscu.

    więc leclerc łamie prawo???

    --
    regent...
    (...)

  • 7. Data: 2005-06-12 20:56:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d8i79l$8b2$26@213-238-103-222.adsl.inetia.pl...

    > więc leclerc łamie prawo???

    Też się już chwilę nad tym zastanawiam. Trzeba by było zajrzeć do ich
    zezwolenia. Są nieliczne wyjątki od tych zasad, i spotkałem się z
    zezwoleniami na obrót alkoholem uniezależnionymi od miejsca. Mają coś
    takiego firmy Cateringowe. Może Leclerc ma takie zezwolenie?

    Generalnie nie ma możliwości sprzedaży alkoholu w sprzedaży obwoźnej, a
    za taką jestem skłonny uznać kuriera.

  • 8. Data: 2005-06-12 21:03:13
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zezwoleniami na obrót alkoholem uniezależnionymi od miejsca. Mają coś
    > takiego firmy Cateringowe. Może Leclerc ma takie zezwolenie?

    może tak, ale jak to się ma do opiniowania zezwolenia przez
    straż miejską, samorządy, sanepid???

    > Generalnie nie ma możliwości sprzedaży alkoholu w sprzedaży obwoźnej, a
    > za taką jestem skłonny uznać kuriera.

    przez obwoźną rozumiem zmianę lokalizacji "magazynu" i oferowanie do
    sprzedaży w różnych miejscach o różnym czasie,
    ale ja prawnikiem to już nie będę,
    tylko czemu to takie pokręcone jest???

    --
    regent...
    (...)

  • 9. Data: 2005-06-12 21:18:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d8i7uf$8b2$27@213-238-103-222.adsl.inetia.pl...

    > może tak, ale jak to się ma do opiniowania zezwolenia przez
    > straż miejską, samorządy, sanepid???

    Te zezwolenia cateringowe są wydawane przez ministerstwo bodajże.
    Spotkałem się z tym tylko raz w życiu i już nie pamiętam. W każdym razie
    to strasznie dużo kosztuje.

    > przez obwoźną rozumiem zmianę lokalizacji "magazynu" i oferowanie do
    > sprzedaży w różnych miejscach o różnym czasie,
    > ale ja prawnikiem to już nie będę,
    > tylko czemu to takie pokręcone jest???

    Przez obwoźną, ja rozumiem na przykład sklep-autobus. Popularne w
    Holandii na przykład. jeździ od wsi do wsi i stoi w wyznaczonych
    godzinach. U nas namiastką tego są żuki i inne dostawcze jeżdżące po
    wsiach. Też jest to zresztą zabronione, bowiem jest to sprzedaż poza
    wyznaczonymi do tego miejscami, ale trudno takie żuczki namierzyć.

  • 10. Data: 2005-06-12 21:22:40
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Te zezwolenia cateringowe są wydawane przez ministerstwo bodajże.
    > Spotkałem się z tym tylko raz w życiu i już nie pamiętam. W każdym razie

    więc odpada...

> [...]
    > wsiach. Też jest to zresztą zabronione, bowiem jest to sprzedaż poza
    > wyznaczonymi do tego miejscami, ale trudno takie żuczki namierzyć.

    jak rozumie to prawo???

    a jeśli przyjąć pogląd, o "umowie zawartej na odległość",
    to czy to coś zmienia,
    bo jedna strona tu, druga tam,
    i jak się domyślam nie musi to być "sprzedaż poza lokalem
    przedsiębiorstwa"...

    --
    regent...
    (...)