  • 11. Data: 2004-02-26 14:12:22
    Temat: Re: spadek po babci [nic z tego - niezle jaja]
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wowka wrote:

    > Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w
    > wiadomości news:c1kisp$6o1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > jeżeli nie ma długów to nie trzeba sie obawiać. Faktycznie do
    > przeprowadzenia spadku potrzebne sa odpisy aktu zgonu spadkodawcy oraz
    > (nie we wszystkich sądach) odpisy aktów urodzenia spadkobierców, czasami
    > sad żąda nawet odpisu aktu małżeństwa córki spadkodawcy, jeżeli ta wyszła
    > za mąż i zmieniła nazwisko. Teraz trzeba po prostu poczekać na sprawę
    > sądową, a potem ewentualnie zrzec się spadku

    NIe mieszaj czlowiekowi w glowie.

    Zrzec tosiemogl za zycia spadkoeawcy - notarialnie.
    Teraz morze odrzucic... i to tylko do pewnego czasu...

    Nie wiem, ale watpie by trzeba bylo do odrzucenia dane innyc spadkobiercow.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-02-26 14:31:49
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Zrzec tosiemogl za zycia spadkoeawcy - notarialnie.
    > Teraz morze odrzucic... i to tylko do pewnego czasu...

    nie przeczytałeś i nie zacytowałeś mojej wypowiedzi w całości. pisałem o
    zrzeczeniu się spadku w dziale spadku, bo w stwierdzeniu nie można tego
    uczynić. w sprawie o dział oświadcza sie po prostu, że nic sie nie chce, ani
    części majątku, ani spłaty i po sprawie. Oczywiście nie ma to nic wspólnego
    ze zrzeczeniem się spadku za życia spadkodawcy. Tak samo można zrobić w
    umownym dziale spadku u notariusza, po prostu wszyscy spadkobiercy spotykają
    się i ustalają co komu przypada.. Tak robi tysiące osób więc sam nie
    mieszaj...

    --
    wowka

  • 13. Data: 2004-02-27 11:22:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wowka wrote:

> [...]
    > umownym dziale spadku u notariusza, po prostu wszyscy spadkobiercy
    > spotykają się i ustalają co komu przypada.. Tak robi tysiące osób więc sam

    No to zna zgode powiedz, czy bylo juz to przyjecie...

    Moze wlasnie na tym polega problem, ze ktos che odrzucic,
    ale o tym nie wie, bo mu sie wydaje, ze to sie zrzeczenie nazywa
    (bralem to na mojej rodzinie, wiec nie mow, ze to nemozliwe).

    Notariusz tez madrze odpowiada na temat zrzeczenia sie przy dziale..
    a czlowk po prostu chce odrzucic...tylko mysli ze to sie zrzeczenie nazywa..

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-02-27 21:15:18
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

> [...]
    >
    > Notariusz tez madrze odpowiada na temat zrzeczenia sie przy dziale..
    > a czlowk po prostu chce odrzucic...tylko mysli ze to sie zrzeczenie

    własnie nie zdążą z odrzuceniem (6 miesięcy właśnie upływa) i dziewczyna sie
    martwi co zrobić. Postawa notariusza troche mnię dziwi bo z praktyki wiem,
    że sporządzają oni sporo nieważnych umów, bezskutecznych, wadliwych
    pełnomocnictw, a wszystko tylko po to żeby skasować taksę.
    a wracajac do tego zrzeczenia, to ja faktycznie użyłem tego pojęcia w
    potocznym, tradycyjnym rozumieniu, a nie tym wynikajacym z kodeksu
    cywilnego. Zresztą tak rozumuje większość ludzi i potem są zaskoczeni gdy w
    toku stwierdzenia nabycia spadku, że spadek przyjęli i to wprost, cóż,
    nieświadomość prawa szkodzi...

    pozdrawiam

    wowka

  • 15. Data: 2004-02-27 21:31:27
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik wowka napisał:

    > własnie nie zdążą z odrzuceniem (6 miesięcy właśnie upływa) i dziewczyna sie
    > martwi co zrobić.
    [ciach]
    Hmm, to juz sama nie wiem. Sprawy dotyczacej podzialu jeszcze nie bylo
    _wcale_ . Facet, ktory jest glownym spadkobierca (dziadek 75 lat)
    usiluje dotrzec do innych spadkobiercow, z marnym skutkiem. Na razie
    udalo mu sie skontaktowac z nami, ale 3 pozostalych wnukow babci milczy.
    Powod juz znamy: druga zona (wdowa) zmarlego przed babcia jej syna nie
    przeprowadzila postepowania spadkowego po swoim mezu. Moj mąż z kolei
    jest jego pierwszym synem tego zmarlego i w zasadzie cos mu sie nalezy.
    Ojciec cos tam zostawil (np. mieszkanie, w ktorym ta wdowa mieszka), a
    ona sobie wszystko przywlaszczyla. Teraz sie boi, ze to wyjdzie na
    sprawie spadku po babci i dlatego sie nie odzywaja. Znajomy prawnik
    stwierdzil, ze nalezy wyslac temu glownemu spadkobiercy odpis aktu jak
    prosil i moze mu sie uda wtedy w ogole cala ta sprawe zaczac. Wiec
    prawnik zasugerowal, ze na rozprawie bedzie mozna sie zadeklarowac czy
    sie chce spadek czy nie. Co Wy na to?
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 16. Data: 2004-03-01 15:32:59
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    [edymon] wrote:

> [...]
    > prosil i moze mu sie uda wtedy w ogole cala ta sprawe zaczac. Wiec
    > prawnik zasugerowal, ze na rozprawie bedzie mozna sie zadeklarowac czy

    Japo rozwazeniu wszystkich za i przeciw mysle, ze jak ktos chce spadek
    ODRZUCIC, to niepowinna byc do tego potrzebna niczyjazgoda ani obecnosc
    (oczywiscie o pozostalych spadkobiercow chodzi)..i trzeba notariuszowi po
    prostu poowiedziec,
    ze chodzi o odrzuceine spadku..

    Poza tym, jesli sie niechc e odrzucac spadku po dziadku, ani tym bardziej
    zrzekac swej czesci spadku po ojcu, to trzeba samemu zlozyc wniosek
    o stwierdzenie nabycia i nie czekac co zrobi macocha czy tez dziadek.

    Bo dziadkowi to najmniej zalezec moze na stwierdzeniu nabycia..

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-03-01 22:22:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, wowka wrote:

> [...]
    >+ uczynić. w sprawie o dział oświadcza sie po prostu, że nic sie nie chce, ani
    >+ części majątku, ani spłaty i po sprawie.

    Czyli odrzuca ?
    Albo ja już zupełnie przestałem rozumieć :(, pora późna...

    pozdrowienia, Gotfryd