  • 1. Data: 2004-02-25 08:52:09
    Temat: słuzba bhp
    Od: "ream" <d...@o...pl>

    pracuje w dużej firmie ok 200 osób
    mam problem
    art 231 11 kodeksu pracy mówi o tym ze
    pracodawca zatrudniający pow 100 prac
    musi powołac w zakładzie pracy służbe bhp
    i jest jeszcze o tym że jesli nie ma w zakładzie kompetentnych osób
    może te obowiązki powierzyć specjalistom spoza zakładu pracy
    czy ja musze zatrudnić bhapowca na umowe o prace w zakładzie
    czy moge miec kogos na umowe zlecenie?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-25 11:55:29
    Temat: Re: słuzba bhp
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ream" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Powierzenie spraw BHP może przybrać dowolną formę. A zatem może to być w
    szczególności umowa-zlecenie. Zresztą często tacy specjaliści mają własną
    działalność gospodarczą i pop prostu owo powierzenie odbywa się poprzez
    stosowną umowę i fakturę na koniec załóżmy miesiąca.

  • 3. Data: 2004-02-26 07:21:59
    Od: d...@o...pl

    > Powierzenie spraw BHP może przybrać dowolną formę. A zatem może to być w
    > szczególności umowa-zlecenie.

    i to sie zgadza
    ale spotkałam się z wykładnią
    że od nowego roku
    czyli od wejścia zmian w kp
    na umowe zlecenie przyjąć może tylko pracodawca który ma do 100 pracowników
    dodam że jesteśmy instytucją swiadczaca usługi dla ludności
    i nie ma u nas żadnych szkodliwych waruków pracy
    (no może poza komputerami)

    Zresztą często tacy specjaliści mają własną
    > działalność gospodarczą i pop prostu owo powierzenie odbywa się poprzez
    > stosowną umowę i fakturę na koniec załóżmy miesiąca.

    tak odbywało się to i u nas
    ale tak jak napisałam powyżej
    czytam i czytam
    i wyczytałam że taki komentarz sie ukazał
    a nie znalazłam żadnego artykułu,
    który sugerowałby ze taka luka w prawie nadal istnieje
    ponieważ co tu dużo kryć dotychczas
    przepis równiez nie był jasny
    pozdr