    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek po babci [nic z tego - niezle jaja]
    Date: Mon, 01 Mar 2004 16:32:59 +0100

    [edymon] wrote:

    > [ciach]
    > Hmm, to juz sama nie wiem. Sprawy dotyczacej podzialu jeszcze nie bylo
    > _wcale_ . Facet, ktory jest glownym spadkobierca (dziadek 75 lat)
    > usiluje dotrzec do innych spadkobiercow, z marnym skutkiem. Na razie
    > udalo mu sie skontaktowac z nami, ale 3 pozostalych wnukow babci milczy.
    > Powod juz znamy: druga zona (wdowa) zmarlego przed babcia jej syna nie
    > przeprowadzila postepowania spadkowego po swoim mezu. Moj mąż z kolei
    > jest jego pierwszym synem tego zmarlego i w zasadzie cos mu sie nalezy.
> [...]

    Japo rozwazeniu wszystkich za i przeciw mysle, ze jak ktos chce spadek
    ODRZUCIC, to niepowinna byc do tego potrzebna niczyjazgoda ani obecnosc
    (oczywiscie o pozostalych spadkobiercow chodzi)..i trzeba notariuszowi po
    prostu poowiedziec,
    ze chodzi o odrzuceine spadku..

    Poza tym, jesli sie niechc e odrzucac spadku po dziadku, ani tym bardziej
    zrzekac swej czesci spadku po ojcu, to trzeba samemu zlozyc wniosek
    o stwierdzenie nabycia i nie czekac co zrobi macocha czy tez dziadek.

    Bo dziadkowi to najmniej zalezec moze na stwierdzeniu nabycia..

    Boguslaw