  • 11. Data: 2009-06-09 05:30:55
    Temat: Re: slub na statku?
    Od: " " <o...@N...gazeta.pl>

    kam <...@...pl> napisał(a):

    > a kto powiedział że to musi być zgodnie z polskim prawem?
    >
    > KG

    no wiec zgodnie z jakim mozna i jak to zalatwic?

  • 12. Data: 2009-06-09 05:34:36
    Od: " " <o...@N...gazeta.pl>

    macie racje, troche 'utrudnilem' ;)
    a... jesli statek na pokladzie ktorego chcialbym sie zenic bylby pod polska
    bandera?
    bo nadal nie otrzymalem jednoznacznej odpowiedzi
    "czy polski kapitan moze udzielic slubu"?
    "czy trzeba to zrobic na wodach miedzynarodowych czy polskich wystarczy"?

  • 13. Data: 2009-06-09 07:55:21
    Od: kuba <j...@g...com>

    o...@N...gazeta.pl pisze:
    > macie racje, troche 'utrudnilem' ;)
    > a... jesli statek na pokladzie ktorego chcialbym sie zenic bylby pod polska
    > bandera?

    Prawo prywatne międzynarodowe:
    Art. 15. § 1. Forma zawarcia małżeństwa podlega prawu państwa, w którym
    jest ono zawierane.

    (Czyli nie ma znaczenia bandera, a to w jakim państwie jest zawierane
    małżeństwo. Granica Polska rozciąga się do końca wód terytorialnych
    zdaje się.)

    § 2. Jednakże, gdy małżeństwo jest zawierane poza granicami Polski,
    wystarcza zachowanie formy wymaganej przez prawa ojczyste obojga małżonków.

    > bo nadal nie otrzymalem jednoznacznej odpowiedzi
    > "czy polski kapitan moze udzielic slubu"?

    Otrzymałeś, pisałem Ci wyżej, że nie. Musi to zrobić Kierownik USC.

    > "czy trzeba to zrobic na wodach miedzynarodowych czy polskich wystarczy"?

    Wody międzynarodowe nie są terytorium żadnego państwa, więc - patrz
    wyżej paragraf 2.

    No chyba, że prawo jakiegoś państwa traktuje statki podnoszące jego
    banderę jako własne terytorium - wtedy paragraf 1.

    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2009-06-09 10:29:11
    Od: "newsuser" <n...@i...pl>

    > Planuje slub, jednak tylko cywilny.
    > Jak mam okazje widziec jak to sie odbywa to... tfu! 15 minut, wszystko
    > takie
    > 'nijakie', 'odbombiona' regulka, kierownik USC jakby chcial sie pozbyc
    > 'petentow' tylko jaknajszybciej...
    > moze udzielic slubu?

    Tylko żeby nie chciał skorzystać z "prawa pierwszej nocy" :)

    newsuser