  • 11. Data: 2010-03-08 10:48:47
    Temat: Re: sim-lock, cid-lock - legalność
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:38:57 +0100, BartekK napisał(a):

    > To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad
    > telefonu,

    Jakie to "przeróżne blokady" masz na myśli?

    > nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji",

    Skoro smartfon jest brandowany - to po prostu wgraj inny ROM i po sprawie
    :)

    > sim-lock

    Eee - to historia. Od ubiegłoego roku np. Era nie stosuje simlocków, możesz
    wkładać sobie kartę SIM od dowolnego OPa.

  • 12. Data: 2010-03-08 11:10:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-03-2010 11:46, RadoslawF pisze:
    > Mój telefon jest trwale zeszpecony przez producenta na zlecenie
    > pośrednika czyli mojego operatora. I tego na pewno nie ma w
    > żadnej umowie.

    Nie wiedziałeś, że będzie oznakowany?
    Nie miałeś możliwości obejrzenia aparatu przed sfinalizowanie umowy?

    >Jedyne co mogłem zrobić to umowy nie podpisywać.

    A więc miałeś. I o co chodzi?

    Jak mi się produkt nie podoba, to go nie kupuję.
    Fakt, że bardzo bym chciał taki albo siaki telefon za pół ceny bez
    brandu nie znaczy, że sprzedawca ma obowiązek mi go dostarczyć.
    Ma w ofercie brandowane, bierzesz albo idziesz gdzie indziej.

    > Czasy kiedy kupowałeś grabie i mając kaprys wbijałeś nimi
    > gwoździe minęły bezpowrotnie. Dziś kupując "urządzenie"
    > zgadzasz się na masę dodatkowych i bezsensownych warunków,
    > (patrz problem z przerabianymi konsolami xbox)

    X-box jest sprzedawany poniżej kosztów, MS zarabia na grach, więc
    naturalne, że broni się rękami i nogami przed modyfikacją ułatwiającą
    odpalanie pirackich gier.
    To Ci się może nie podobać, ale to jest całkowicie racjonalne działanie.
    Przeciwne byłoby działaniem na szkodę firmy.

    > które
    > ograniczają Twoje prawo własności. Ale zamiast zaprotestować
    > gotówką wolicie narzekać w internecie.

    A Ty zagłosowałeś pieniędzmi? Zrezygnowałeś z podpisania umowy?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-03-08 11:15:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał
    > To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad
    > telefonu, nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji", sim-lock, cid-lock
    > (w telefonach z windows mobile), oraz legalność ich ewentualnego usunięcia
    > lub braku. Skoro "telefon jest mój" to mogę zrobić z nim co chcę, wgrać
    > wszelkie programy na które posiadam licencję, skasować mi zbędne itp?

    Jeśli telefon jest Twój to sobie możesz z nim robić co chcesz. Ale kupujesz
    konkretny telefon, z konkretnym softem i elementami. Wiele produktów
    objętych gwarancją ma warunek nie ingerowania w nie. Pamiętaj, że zgodziłeś
    się na zakup konkretnego produktu, konkretnie wyposażonego, bo tylko taki
    był objęty promocją.

  • 14. Data: 2010-03-08 11:20:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał
    > No właśnie. A z okazji zdjęcia sim-lock, cid-lock itp - odrzucają bez
    > zawahania, i mało kto z tym wygrywa.

    Pamiętaj, że gwarancja nie jest przez prawo obowiązkowa jako element
    sprzedaży produktu.
    To dodatkowa umowa, na dodatkowych warunkch. Zdjęcie simlocka to ingerencja
    w soft, nieautorsyzowan ingerencja potencjalnie grozi utratą właściwości
    gwarantowanych przez producenta.

  • 15. Data: 2010-03-08 12:38:49
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 8 Mar, 11:46, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

    > Możesz go sobie zdjąć sam ale wiesz doskonale że będzie to
    > potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
    > do utraty gwarancji.

    A mi zawsze zdejmują w salonie po wygasnięciu umowy.

  • 16. Data: 2010-03-08 13:06:20
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Mar, 11:08, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Masz jakąś komórkę z abonamentem/umową? Spójrz w swoją umowę, czy masz
    > tam zapisane cokolwiek O TELEFONIE że ma/musi mieć simlock, cid-lock,
    > musi mieć grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora,
    > oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest
    > wyłącznie mowa o sprawach abonamentu, płatności itd, trochę o karcie
    > sim, a nic o telefonie.
    >
    > --

    Ale przeciez telefon bez simlocka nie jest TYM telefonem objetym
    gwarancją poniewaz telefon objety gwarancja simlocka mial.

    Telefon ten charakteryzuje sie tym ze ma wlasciwosc A. Bez owej
    wlasciwosci tozsamosci telefonu stwierdzic sie nie da. Da sie
    stwierdzic za to nieautoryzowane zmiany w sofcie/hardwarze telefonu.
    Dla lepszej pracy uznaje sie ze wszelkie problemy wynikaja wlasnie z
    takiej ingerencji.

    Proste.

  • 17. Data: 2010-03-08 13:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gr j...@w...pl ...

    > A mi zawsze zdejmują w salonie po wygasnięciu umowy.

    co pokazuje, ze prawidłowe zdjecie sim-locka samo z siebie telefonu nie
    uszkadza.

  • 18. Data: 2010-03-08 14:57:14
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-08 13:10, Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie, ale Ty narzekaczy krytykujesz a jednocześnie wydajesz się jednym z
    > nich.
    > Więc pytam, żeby wiedzieć z kim mam do czynienia.

    Więc daj znać do jakich wniosków dojdziesz i dlaczego.
    Może być ciekawe skoro z jednej strony ich krytykuje z drugiej
    wydaje sie być jednym z nich. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-03-08 15:55:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-08 11:48, Herald pisze:
    > Jakie to "przeróżne blokady" masz na myśli?
    Choćby nieusuwalne grafiki, programy, tapety itd w flashu/romie telefonu
    nokia. Można wgrać swoje, ale tych "operatorowych" usunąć (bez
    cudacznych modyfikacji, reflashowania całego telefonu itd) się nie da.

    > Skoro smartfon jest brandowany - to po prostu wgraj inny ROM i po sprawie
    > :)
    No nie wgram bo tutaj się okazuje że oprócz sim-lock jest jeszcze jakiś
    cid-lock blokujący wgrywanie innego softu niż brandowany (choćby softu
    od samego producenta telefonu, poprawek do softu wypuszczonych przez
    producenta i dostępnych na stronie itd).

    > Eee - to historia. Od ubiegłoego roku np. Era nie stosuje simlocków, możesz
    > wkładać sobie kartę SIM od dowolnego OPa.
    Ha no właśnie. Ten sam telefon kupiony teraz, i kupiony rok czy dwa lata
    temu - różni się tylko brakiem simlocka. Ale telefon wysłany do serwisu
    bez tego simlocka - odrzucona gwarancja "bo brak simlocka"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2010-03-08 16:06:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-08 14:06, SzalonyKapelusznik pisze:

    > Ale przeciez telefon bez simlocka nie jest TYM telefonem objetym
    > gwarancją poniewaz telefon objety gwarancja simlocka mial.
    No bez przesady. A ładowarka od tego telefonu też nie jest tą ładowarką?

> [...]
    > stwierdzic za to nieautoryzowane zmiany w sofcie/hardwarze telefonu.
    > Dla lepszej pracy uznaje sie ze wszelkie problemy wynikaja wlasnie z

    Ok, a co z cid-lock albo innymi atrybutami (np grafiki startowe/tła
    itp)? Albo jak w podanym przykładzie "telewizor w promocji z cyfra+ na 3
    lata" - skoro w telewizorze nie ma ustawionej listy programów cyfry+, to
    znaczy że to nie jest ten telewizor i gwarancja na niego nie obowiązuje
    (gdy reklamujemy np że jeden głośnik nie gra)?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173