  • 21. Data: 2011-06-09 18:26:27
    Temat: Re: serwis pogwarancyjny - czesci - ile lat?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 18:30:32 +0200, Michał napisał(a):

    > Podobno na wytwórcy lub podmiocie wprowadzającym towar na rynek istnieje
    > obowiązek dostarczania częsci zamiennych do naprawy przez 10 lat(chodzi
    > o maszynę).

    Obowiązują umowy w tym zakresie.

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 22. Data: 2011-06-09 18:30:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:24, Michał pisze:

    > Nie bardzo, bo jesli bedzie chcial uruchomic gre napisana pod AT to może
    > się oszukać ;-)

    No to zaproponuj mu też lepszą grę w ramach rekompensaty;)

    > W rzeczywistości chodzi o aparat medyczny. Zaręczam Ci, że po 5 latach
    > będzie już zuzyty "moralnie" i fizycznie i zamortyzowany, a będą już
    > nowsze modele, ktore bedą wykonywać badania lepiej i TANIEJ. Ale nie,
    > zamawiający z uporem maniaka żąda 10 lat obsługi.

    Możliwe, nie zmienia to faktu iż ... 'klient ma zawsze rację'*. ;)

    --
    spp
    8- mogę też z tym popolemizować w ramach flejma. ;)

  • 23. Data: 2011-06-09 18:35:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.06.2011 20:06), Michał wrote:

    > Maszyna jest z rodzaju "dużo elektroniki w srodku" tak więc z natury
    > szybko powstają nowe modele. Oczywiście jest prawem zamawiajacego
    > wstawiac takie głupoty do SIWZ ale życie życiem.
    > Jeslibyś 10 lat temu sprzedał kompa 386 to czy dziś miałbyś do niego
    > części? Pomijam składnice złomu ;-).

    Miałbym. Oczywiście tak sprzedany 386 kosztowałby co najmniej 2x więcej,
    bo na jeden sprzedany sprzęt, musiałbym kupić co najmniej drugi "na
    części".

    Z drugiej strony, 10 lat temu 386 to już było od dawna zabytek. Zwykłe
    pentium odchodziło powoli do lamusa, na rynek wchodziło pentiumII i
    celeron.

    Standardy aż tak się nie pozmieniały przez ten czas, pomijając procesor
    (którym się gniazda zmieniały co 2 lata), to dyski na ATA da się jeszcze
    kupić, podobnie pamięci (nie pamiętam jakie gniazda wtedy miały)...

    p. m.

  • 24. Data: 2011-06-09 18:37:54
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Jun 2011 19:54:36 +0200, Romik napisał(a):

    > Jakich reguł? Jakich standartów? Krótko i rzeczowo - to jest grupa
    > "pl.soc.prawo" a nie "pl.soc.fajniebybyłojakbyświatbył idealny"
    To teraz, zamiast się ciskać, poczytaj o warunkach jakie musi spełniać
    producent żeby otrzymać znaczki BlueAngel (np. 5 lat od zakończenia
    produkcji) EPA EnergyStar itd. Hameryckie normy dla producentów autek
    podobnie stanowią (nie pamiętam tylko czy to jest regulacja FTA czy NHTSA)
    Jeżeli, jak obok piszą, warunek zapisano w SIWZ to najprawdopodobniej
    zamawiający dodatkowo podkreśla ten wymóg.

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2011-06-09 18:42:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:37, poreba pisze:

    > To teraz, zamiast się ciskać, poczytaj o warunkach jakie musi spełniać
    > producent żeby otrzymać znaczki BlueAngel (np. 5 lat od zakończenia
    > produkcji) EPA EnergyStar itd.

    Ale to jest warunek dla uzyskania znaczka. Jeżeli zaś znaczek nie jest
    mi potrzebny?

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-06-09 18:49:18
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > ...... Jeżeli zaś znaczek nie jest
    > mi potrzebny?
    >
    > --
    > spp

    jeśli Cię stać na to będąc na rynku i chcąc konkurować z "odznaczonymi" to
    olej znaczek.

    Bogdan

  • 27. Data: 2011-06-09 19:05:19
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:30, spp pisze:

    > Możliwe, nie zmienia to faktu iż ... 'klient ma zawsze rację'*. ;)

    Tak ale tu dochodzimy do sedna. Gdyby to było proste widzimisię klienta,
    machnąłbym ręką, ale klientowi wypsnęło się, że te 10 lat to na
    podstawie jakiś przepisów. Oczywiście jakich, nie sposób się dowiedzieć.
    Tak więc rzuciłem pytanie na forum czy taki przepis w ogóle istnieje? :-)

  • 28. Data: 2011-06-09 19:14:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:49, Bogdan pisze:

    > jeśli Cię stać na to będąc na rynku i chcąc konkurować z "odznaczonymi"
    > to olej znaczek.

    No właśnie - mogę olać. To mój wybór a nie przepis prawny.

    --
    spp

  • 29. Data: 2011-06-09 19:21:36
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 20:35:23 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Z drugiej strony, 10 lat temu 386 to już było od dawna zabytek. Zwykłe
    > pentium odchodziło powoli do lamusa, na rynek wchodziło pentiumII i
    > celeron.

    10 lat temu to już PIII i zegary około gigaherca.

    > Standardy aż tak się nie pozmieniały przez ten czas, pomijając procesor
    > (którym się gniazda zmieniały co 2 lata), to dyski na ATA da się jeszcze
    > kupić, podobnie pamięci (nie pamiętam jakie gniazda wtedy miały)...

    SDR.

    AK

  • 30. Data: 2011-06-09 20:06:09
    Od: "Romik" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >Tak więc rzuciłem pytanie na forum czy taki przepis w ogóle istnieje? :-)

    A jakby powiedział 50 lat i dodatkowo że każdy producent ma obowiazek raz w
    roku drapać klienta po pleckach to też byś zapytał na forum? :-)
    A wiesz jak się obchodzi ten idiotyczny zapis w przetargach (hint -
    "równoważny")? A google ci działa?

    Romik.