  • 1. Data: 2011-06-09 16:30:32
    Temat: serwis pogwarancyjny - czesci - ile lat?
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Może ktos pomoże bo jakoś nie mogę sie tego dokopać w necie.
    Podobno na wytwórcy lub podmiocie wprowadzającym towar na rynek istnieje
    obowiązek dostarczania częsci zamiennych do naprawy przez 10 lat(chodzi
    o maszynę).
    Chodzi mi o odpowiedz czy rzeczywiscie jest taki przepis i ew link,
    nazwa, kto wydał?
    Dziekuje

  • 2. Data: 2011-06-09 17:07:49
    Temat: Re: serwis pogwarancyjny - czesci - ile lat?
    Od: "Romik" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >Podobno na wytwórcy lub podmiocie wprowadzającym towar na rynek istnieje
    >obowiązek dostarczania częsci zamiennych do naprawy przez 10 lat(chodzi

    O różne rzeczy ludzie tutaj pytali ale nominację do największej bzdury roku
    masz w kieszeni jak nic :-)

    Romik

  • 3. Data: 2011-06-09 17:16:44
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > O różne rzeczy ludzie tutaj pytali ale nominację do największej bzdury
    > roku masz w kieszeni jak nic :-)
    >

    > Romik

    to nie bzdura niestety

    Bogdan

  • 4. Data: 2011-06-09 17:34:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bogdan napisa?(a):

    > to nie bzdura niestety

    Uzasadnij.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 5. Data: 2011-06-09 17:48:28
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Bogdan napisa?(a):

    > Uzasadnij.
    >
    > j.

    Może to nie jest kwestia przepisu prawa ale reguł i standartów rynku.
    Czy widzisz róznicę w przypadku producenta cepów
    a producenta samolotu, statku, samochodu itp?

    Bogdan

  • 6. Data: 2011-06-09 17:51:45
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 19:34, januszek pisze:
    > Bogdan napisa?(a):

    > Uzasadnij.
    >
    > j.

    Dokładnie tego samego oczekuję i ja. Albo odesłania do przepisu albo w
    wyraźny sposób zaprzeczenia. Ale nie w postaci " bo ja wiem" :-)
    Jesli ktoś wykaże, że te 10 lat to nie prawda bo np. okres ten wynosi 5
    lat, tez przyjmę to z zadowoleniem.

    P.S. temat powstał na podstawie SIWZ w jednym z przetargów, w których
    zamawiający określił dla wykonawcy obowiązek obsługi i dostarczania
    części do maszyny na 10 lat. Pytanie - czy to tylko widzimisię
    zamawiającego czy też uzasadnione przepisem.

  • 7. Data: 2011-06-09 17:54:36
    Od: "Romik" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może to nie jest kwestia przepisu prawa ale reguł i standartów rynku.

    Jakich reguł? Jakich standartów? Krótko i rzeczowo - to jest grupa
    "pl.soc.prawo" a nie "pl.soc.fajniebybyłojakbyświatbył idealny"

    Romik

  • 8. Data: 2011-06-09 17:58:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 19:51, Michał pisze:

> [...]
    > części do maszyny na 10 lat. Pytanie - czy to tylko widzimisię
    > zamawiającego czy też uzasadnione przepisem.

    Jest to widzimisię zamawiającego - jego prawo.

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-06-09 17:58:10
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

[...]

    jeśli zamawiają cep to przesadzili lecz mają do tego prawo,
    jeśli maszynę, której żywotność dostawca określa na 10 lat to taki warunek
    ma sens jak najbardziej i nie możesz go podważyć "brakiem takiego zapisu w
    ustawie"

    Bogdan

  • 10. Data: 2011-06-09 18:02:30
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Romik" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jakich reguł? Jakich standartów? Krótko i rzeczowo - to jest grupa
    > "pl.soc.prawo" a nie "pl.soc.fajniebybyłojakbyświatbył idealny"

    Ano takich reguł rynku dla których Boeing nie może pozwolić sobie na
    obwieszczenie "części do naszych najlepszych maszyn produkujemy przez 3 lata
    od chwili wypuszczenia nowego modelu"

    Bogdan