  • 1. Data: 2011-06-09 11:06:05
    Temat: zmiana regulaminu w banku BPH
    Od: zak <r...@n...spam>

    Witam,
    Mam pytanie czy bank zmieniając regulamin w trakcie trwania umowy
    kredytowej bez mojej akceptacji może po zmianie tegoż regulaminu żądać
    ode mnie jakiś wprowadzonych w nim opłat mimo, że nie zaakceptowałem
    tego regulaminu?

    Bank BPH wprowadził z tego co teraz widzę opłatę za wysłanie listu w
    wysokości 16 zł. Z tego co pamiętam tego typu praktyki były zakazane
    przez UOKiK, ale mogę się mylić. Jeśli ktoś pamięta podobne sprawy proszę
    o podanie numeru sprawy.

    Z góry uprzejmie dziękuję.

  • 2. Data: 2011-06-09 11:22:41
    Temat: Re: zmiana regulaminu w banku BPH
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 11:06:05 +0000, zak napisał(a):

> [...]
    > kredytowej bez mojej akceptacji może po zmianie tegoż regulaminu żądać
    > ode mnie jakiś wprowadzonych w nim opłat mimo, że nie zaakceptowałem

    Nie może, jeśli *odmówiłeś* przyjęcia nowych warunków -- tj. po prostu
    rozwiązałeś umowę. W przypadku zmiany regulaminu dla umowy ciągłej nie ma
    potrzeby akceptowania niczego przez klienta.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-06-09 11:54:02
    Od: zak <r...@n...spam>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 11:22:41 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Nie może, jeśli *odmówiłeś* przyjęcia nowych warunków -- tj. po prostu
    > rozwiązałeś umowę. W przypadku zmiany regulaminu dla umowy ciągłej nie
    > ma potrzeby akceptowania niczego przez klienta.

    No dobra to tu jest na prawie, ale jak ma się przesyłanie listu za 16 zł
    na dzień czy dwa zwłoki czy to nie jest klauzula abuzywna, czy UOKiK w
    podobnych sprawach nie zabiera głosu? O ile dobrze pamiętam chodziło o
    lukasa i opłatę za list zdaje sie 40 czy 50 zł. To w sumie więcej niż 16
    zł, ale idea chyba jest ta sama?

  • 4. Data: 2011-06-09 18:41:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 09 Jun 2011 11:54:02 +0000, zak wrote:

> [...]
    > podobnych sprawach nie zabiera głosu? O ile dobrze pamiętam chodziło o
    > lukasa i opłatę za list zdaje sie 40 czy 50 zł. To w sumie więcej niż 16

    OIDP tam przede wszystkim chodziło o pobieranie opłat "za opóźnienie" --
    podczas gdy nie podejmowano żadnych czynności -- a czy mowa była też o
    kwotach, naprawdę, nie wiem...

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 5. Data: 2011-06-09 19:59:31
    Od: zak <r...@n...spam>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 18:41:28 +0000, Olgierd napisał(a):

    > OIDP tam przede wszystkim chodziło o pobieranie opłat "za opóźnienie" --
    > podczas gdy nie podejmowano żadnych czynności -- a czy mowa była też o
    > kwotach, naprawdę, nie wiem...

    Mam ich.

    http://decyzje.uokik.gov.pl/
    nd_wz_um.nsf/0/4BB9A5F57104BA9EC1257693003B6357?Open
    Document

    Zastanawia mnie tylko dlaczego w moim kraju prawo jest takie ch....e dla
    ludu? O tych praktykach wiadomo od dawna, banki stosują je z lubością. W
    normalnym (uczciwym dla Obywatela) kraju UOKiK dop...ł by 100 mln kary
    dla banku i pozostałe dałyby sobie spokój.

    Dlaczego w Polsce można tak dymać ludzi?????????????

  • 6. Data: 2011-06-09 20:34:02
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-06-09 21:59, zak wrote:

    > Mam ich.

    Przeczytaj uzasadnienie wyroku. Jeśli bank jasno określa zasady
    wysyłania tych listów to nikogo nie masz.

    gacek

  • 7. Data: 2011-06-09 20:51:02
    Od: zak <r...@n...spam>

    > Przeczytaj uzasadnienie wyroku. Jeśli bank jasno określa zasady
    > wysyłania tych listów to nikogo nie masz.

    Jak napisałem w trakcie umowy ponoć bank zmienił regulamin, ponoć bo nikt
    mnie nie poinformował. Poza tym:
    "Przyjmuje się, że istotą dobrego obyczaju jest szeroko rozumiany
    szacunek do drugiego człowieka(...)"

    Rozumiesz? Szacunek, a nie dymanie. To robi różnicę. Orzeczeń zresztą
    jest więcej, pogoogluj. Mi chodzi tylko o to, żeby banki traktowały w
    sposób partnerski ludzi, a nie dymały ich. Tylko i aż o to.

  • 8. Data: 2011-06-09 21:29:43
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-06-09 22:51, zak wrote:

    > Jak napisałem w trakcie umowy ponoć bank zmienił regulamin, ponoć bo nikt
    > mnie nie poinformował. Poza tym:
    > "Przyjmuje się, że istotą dobrego obyczaju jest szeroko rozumiany
    > szacunek do drugiego człowieka(...)"

    czytaj dalej. to co ciebie powinno interesować jest bliżej końca.

    > Rozumiesz? Szacunek, a nie dymanie. To robi różnicę. Orzeczeń zresztą
    > jest więcej, pogoogluj. Mi chodzi tylko o to, żeby banki traktowały w
    > sposób partnerski ludzi, a nie dymały ich. Tylko i aż o to.

    Akcjonariusze tych banków mogą mieć inne zdanie na temat "dymania ludzi".

    gacek

  • 9. Data: 2011-06-10 05:14:02
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zak" <r...@n...spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla banku i pozostałe dałyby sobie spokój.
    >
    > Dlaczego w Polsce można tak dymać ludzi?????????????

    a kogo chcesz dymać? Zwierzęta? ;-)

  • 10. Data: 2011-06-10 06:13:08
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "zak" <r...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Mam ich.
    >
    > http://decyzje.uokik.gov.pl/
    > nd_wz_um.nsf/0/4BB9A5F57104BA9EC1257693003B6357?Open
    Document

    Przeczytaj Rejestr Klauzul Niedozwolonych.

    pozdr