  • 11. Data: 2011-06-09 18:05:24
    Temat: Re: serwis pogwarancyjny - czesci - ile lat?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:02, Bogdan pisze:

    > Ano takich reguł rynku dla których Boeing nie może pozwolić sobie na
    > obwieszczenie "części do naszych najlepszych maszyn produkujemy przez 3
    > lata od chwili wypuszczenia nowego modelu"

    Dlaczego? To tylko i wyłącznie sprawa Boeinga. I ich klientów. I
    klientów Airbusa też. :)
    Ale to nie ma nic wspólnego z prawem. :(

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-06-09 18:05:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bogdan napisa?(a):

    > Ano takich reguł rynku dla których Boeing nie może pozwolić sobie na
    > obwieszczenie "części do naszych najlepszych maszyn produkujemy przez 3 lata
    > od chwili wypuszczenia nowego modelu"

    To jest kwestia umowy zawartej miedzy producentem samolotu a jego
    nabywca. To cos innego niz ustawowy nakaz utrzymywania dostepnosci
    czesci zamiennych przez 10 lat po zaprzestaniu produkcji urzadzenia.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-06-09 18:06:57
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 19:58, Bogdan pisze:

    > jeśli zamawiają cep to przesadzili lecz mają do tego prawo,
    > jeśli maszynę, której żywotność dostawca określa na 10 lat to taki warunek
    > ma sens jak najbardziej i nie możesz go podważyć "brakiem takiego zapisu w
    > ustawie"

    Maszyna jest z rodzaju "dużo elektroniki w srodku" tak więc z natury
    szybko powstają nowe modele. Oczywiście jest prawem zamawiajacego
    wstawiac takie głupoty do SIWZ ale życie życiem.
    Jeslibyś 10 lat temu sprzedał kompa 386 to czy dziś miałbyś do niego
    części? Pomijam składnice złomu ;-).

    Wracając do meritum - czy jest taki przepis? Patrząc nie tylko na ten
    przypadek ale ogólnie.

  • 14. Data: 2011-06-09 18:08:34
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:05, januszek pisze:
> [...]
    > nabywca. To cos innego niz ustawowy nakaz utrzymywania dostepnosci
    > czesci zamiennych przez 10 lat po zaprzestaniu produkcji urzadzenia.

    O właśnie, o to chodzi - jaka ustawa?

  • 15. Data: 2011-06-09 18:09:45
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2011-06-09 19:58, Bogdan pisze:

    Wracając do meritum - czy jest taki przepis? Patrząc nie tylko na ten
    przypadek ale ogólnie.

    pewnie już guglałeś i wiesz, że nie ma - co wcale nie rozwiązuje Twojego
    problemu :(

    Bogdan

  • 16. Data: 2011-06-09 18:13:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:06, Michał pisze:

    > Maszyna jest z rodzaju "dużo elektroniki w srodku" tak więc z natury
    > szybko powstają nowe modele. Oczywiście jest prawem zamawiajacego
    > wstawiac takie głupoty do SIWZ ale życie życiem.

    Z puntu widzenia zamawiającego przepis nie jest głupotą. W końcu to nie
    jego problem, koszt trzymania części zamiennych spada i tak na dostawcę.

    > Jeslibyś 10 lat temu sprzedał kompa 386 to czy dziś miałbyś do niego
    > części? Pomijam składnice złomu ;-).

    No właśnie - jeżeli podpiszesz taką umowę to musisz mieć. To Twoje, nie
    zamawiającego kulki. Zawsze mu możesz zaproponować w przyszłości nowy,
    lepszy komputer - z i7. W cenie 386 ze złomowiska. :(

    > Wracając do meritum - czy jest taki przepis? Patrząc nie tylko na ten
    > przypadek ale ogólnie.

    Nie znam takiego przepisu, nie widzę też racjonalnego uzasadnienia dla
    jego powstania.

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-06-09 18:15:59
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:09, Bogdan pisze:

> [...]
    > przypadek ale ogólnie.
    >
    > pewnie już guglałeś i wiesz, że nie ma - co wcale nie rozwiązuje Twojego

    a co powiesz na post januszka z godz. 20:05?
    własnie do końca nie jestem pewien czy nie ma

  • 18. Data: 2011-06-09 18:16:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisa?(a):

    > O właśnie, o to chodzi - jaka ustawa?

    Wlasnie tego sie usiluje dowiedziec ;) W kazdym razie juz udalo sie
    ustalic tresc pytania ;P

    j.

  • 19. Data: 2011-06-09 18:20:06
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    a co powiesz na post januszka z godz. 20:05?
    własnie do końca nie jestem pewien czy nie ma

    Nie wiem co autor /januszek/ miał na myśli w drugim zdaniu ale wg mnie
    należy je czytać łącznie z pierwszym i wtedy to nie jest nadzieja dla
    Ciebie.

    Bogdan

  • 20. Data: 2011-06-09 18:24:48
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:13, spp pisze:

    > No właśnie - jeżeli podpiszesz taką umowę to musisz mieć. To Twoje, nie
    > zamawiającego kulki. Zawsze mu możesz zaproponować w przyszłości nowy,
    > lepszy komputer - z i7. W cenie 386 ze złomowiska. :(
    Nie bardzo, bo jesli bedzie chcial uruchomic gre napisana pod AT to może
    się oszukać ;-)
    Wychodziłoby na to ze muszę mieć drugi taki 386 w magazynie na zapas.

    W rzeczywistości chodzi o aparat medyczny. Zaręczam Ci, że po 5 latach
    będzie już zuzyty "moralnie" i fizycznie i zamortyzowany, a będą już
    nowsze modele, ktore bedą wykonywać badania lepiej i TANIEJ. Ale nie,
    zamawiający z uporem maniaka żąda 10 lat obsługi.

    PIS przegrał z szerokim frontem. Frontem ludzi
    żonatych, mających konto bankowe i prawo jazdy.