  • 61. Data: 2009-03-27 23:10:02
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@y...com pisze:

    > Na jakiej podstawie prawnej mogą nakazać zamknięcie lokalu ?

    Zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne ;)

  • 62. Data: 2009-03-27 23:59:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:av20a6-vge.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne ;)

    To akurat żadnej się nie władze gminy akurat, a SANEPID. Nie przychodzi mi
    do głowy żadna podstawa formalna do zakazania przez Władze Gminy zamknięcia
    lokalu. Chyba, ze uchwała rady gminy, ale ta musiała by nie być wprost, a
    załóżmy przy okazji. Na zasadzie zakazu prowadzenia lokali gastronomicznych
    przy ul. Kowalskiej - jeśli lokal akurat przy tej ulicy się znajduje.

  • 63. Data: 2009-03-28 00:47:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości

    podmiot gospodarczy nie może
    dyskryminować swych klientów z jakichkolwiek przyczyn. Jest to
    podstawowa zasada obowiązująca w krajach Unii Europejskiej.

    -----------------------------------

    A zna ktoś może dokłądny zapis tej zasady ( i gdzie ona się znajduje).
    Ciewakwi mnie to, poniewż w Irlandii często widze na sklepach tabliczki
    informujące, że obsluga (lub ochrona) zastrzega sobie prawo usuwania ze
    sklepu klientów, którzy im się nie spodobają...

    Pozdrawiam Przemek

  • 64. Data: 2009-03-28 00:48:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Miejsce publiczne, to takie miejsce, do którego na określonych
    > zasadach może wejść każdy. Sklep, restauracja są lokalami publicznie
    > dostępnymi. A zatem na określonych zasadach każdy może tam wejść, a
    > wyprosić można tylko osobę naruszającą prawo.

    A na jakiej podstawie tak piszesz? Bo np. dla mnie miejscem publicznym jest
    miejsce, do którego wszyscy - zwyczajowo - mają dostęp czyli np. ulica,
    park. Najczęściej właścicielem takiego miejsca jest podmiot publicznoprawny
    (Skarb Państwa, gmina), który nie ma interesu w tym, by komukolwiek dostęp
    ograniczać. Sklep czy restauracja nie mieszczą się w mojej definicji miejsca
    publicznego. Ale co tam będziemy się licytować na prywatne definicje, wskaż
    mi lepiej "urzędową" (ustawową).

    Każdy może wejść do restauracji. A jeżeli restauracja jest zarezerwowana na
    wesele czy inną uroczystość to co? Nie mogą mnie - klienta z ulicy -
    wyprosić? Muszą mnie obsłużyć? A jak tego nie zrobią to co?

    > W wypadku restauracji
    > podstawowym problemem jest brak możliwości technicznych zatrzymania
    > wchodzącego. No bo jeśli do lokalu są bilety wstępu, to odmowa jego
    > sprzedania stanowi wykroczenie. A jak bilet gościowi sprzedamy, no to
    > ma on zawartą umowę i może wejść. Ochroniarz zatrzymując taką osobę
    > (bo inaczej tego technicznie zrobić nie może) przekracza określone
    > dla niego ustawą uprawnienia. Bo zatrzymać może sprawców przestępstw,
    > wykroczeń itd. (jest w ustawie). Brzydkiego wyglądu nie ma. A jak nie
    > może faceta zatrzymać, no to nie może swojej selekcji w praktyce
> [...]

    Właściciel lokalu albo jego najemca mają prawo by nie wpuszczać osób,
    których wpuszczać nie chcą. Inaczej mówiąc, nie muszą wszystkich wpuszczać.
    Jeżeli nie chcą, wystarczy kogoś zatrzymać albo w inny sposób uniemożliwić
    wejście. Zwykła ochrona prawa własności lub posiadania. Czym w świetle
    poruszanego problemu różni się właściciel lokalu gastronomicznego od
    właściciela mieszkania? Owym "publicznym" charakterem lokalu
    gastronomicznego? Jeśli tak, to z czego ten charakter wynika i jakie wiążą
    się z tym obowiązki - chętnie się dowiem.

    --
    .B:artek.

  • 65. Data: 2009-03-28 00:54:10
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Pod ustawę podlega każdy pracownik ochrony. A jeśli nie jest
    > parcownikiem ochrony (teoretycznie moze to być sprzątaczka), to
    > zatrzymujac wchodzącego po prostu popełnia juz z definicji
    > przestępstwo zmuszania do określonego zachowania, i choćby nawet miał
    > rację, to mu nic nie pomoże. Więc korzystniejsze dla niego jest
    > przyjęcie, ze jest parcownikiem ochrony.

    To ja - zatrzymując wchodzącego do mojego mieszkania np.
    sąsiada/Cygankę/domokrążcę - popełniam przestępstwo zmuszania do określonego
    zachowania?

    (Domyślam się odpowiedzi negatywnej z Twojej strony) --> To czemu właściciel
    lokalu gastronomicznego albo jego pracownik miałby za to samo popełnić
    przestępstwo?

    --
    .B:artek.

  • 66. Data: 2009-03-28 08:14:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Mar, 00:08, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > O koncesjach nie słyszałeś? Np. związanych z ustawą o wychowaniu w
    > trzeźwości?

    Koncesja w sensie adminisracyjno prawnym jest zgoda Panstwa na
    wykonywanie przez kogos czynnosci zasadniczo zastrzezonych dla
    Panstwa.

    Nie ma czegos takiego jak pozwolenie na prowadzenie dzialanosc
    gospodarczej. Prowadzic dzialalnosc gospodarcza moze kazdy. Co
    najwyzej dokonywanie jakis czynnosci w ramach tej dzialalnosci moze
    wymagac koncesji lub zezwolenia. Ale IMO to jest zasadnicza roznica.

  • 67. Data: 2009-03-28 08:15:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Mar, 22:30, a...@g...com wrote:

    > Ale właśnie jest!

    Trzy sprawy:
    - podstawa prawna
    - opieraj sie na przepisach nie swoim "widzimisie"
    - skoncz jakas szkole, np. studia prawnicze bo teraz to rozmowa z
    slepym o kolorach

    Wywieszenie ogloszenia nie jest zadnym zawarciem umowy ze
    spoleczenstwem i juz. Przestan plesc bzdury.

  • 68. Data: 2009-03-28 11:12:37
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    a...@g...com napisał(a):

> [...]
    (...)

    > Ale w=B3a=B6nie jest!

    Skoro sam przyznajesz - to o czym tu dalej rozmawiać?

  • 69. Data: 2009-03-28 13:18:28
    Od: a...@g...com

    On Mar 28, 12:12 pm, " jb" <j...@g...pl> wrote:

    > (...)

    > Skoro sam przyznajesz - to o czym tu dalej rozmawiać?

    "Najciemniej jest pod latarnią", widzę że ze znakomitej większości
    wypowiadających się na tej grupie są tacy prawnicy jak z koziej dupy
    taboret.
    (To zresztą zrozumiałe, rzeczywiści prawnicy nie będą przecież
    pracować jako marketonoidy.)

    BTW czy ktos nie mógłby polecić jakiegoś specjalistycznego forum
    moderowanego gdzie możnaby uzyskiwać wartościowe porady prawnicze?

    Z góry dziękuję.

  • 70. Data: 2009-03-28 13:22:10
    Od: a...@g...com

    On Mar 27, 11:06 pm, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:583b4665-3bc2-4e8d-a559-d7bf395d24a3@
    y13g2000yqn.googlegroups.com...

    > Regulaminu mafii?
    >
    > Jak go zwal tak go zwal.
    > Wchodzac na teren lokalu akceptujesz ten regulamin.
    > Jesli nie lubisz mafii badz ona Ciebie to nikt Ci nie kaze jej odwiedzac.

    Tylko czy wiesz, że mafia wraz z jej "regulaminem" jest przedmiotem
    działań organów ścigania i prokuratury?