  • 1. Data: 2009-03-26 14:46:13
    Temat: zus - przedawnienie skladek?
    Od: "jan kowalski" <0...@g...pl>

    wystapilem do zus z wnioskiem o zawiadczenie o niezaleganiu.

    nagle odkryli, ze podobno w 1999 roku prowadzac dzialalnosc nie zaplacilem
    skladek za 2 miesiace, a wlasciwie zaplacilem tylko zdrowotne. po 10 latach to
    bladego pojecia nie mam, ale wydawalo mi sie, ze skladki przedawniaja sie po 5
    latach? nawet nie wiem, czy mam do tego dokumenty i czy bede mial jak to
    sprawdzic.

  • 2. Data: 2009-03-26 14:50:30
    Temat: Re: zus - przedawnienie skladek?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 14:46:13 +0000, jan kowalski napisał(a):

> [...]
    > ze skladki przedawniaja sie po 5 latach? nawet nie wiem, czy mam do tego
    > dokumenty i czy bede mial jak to sprawdzic.

    Od 01.01.2003 po 10 latach. Wg oficjalnej wykładni także te starsze.

  • 3. Data: 2009-03-26 15:12:21
    Od: "jan kowalski" <0...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Od 01.01.2003 po 10 latach. Wg oficjalnej wykładni także te starsze.

    rwa mac - zapamietalem ze 5 lat, bo do 1999 prowadzilem dzialanosc i wtedy tak
    bylo, pozniej sie nie interesowalem tematem...
    i teraz nawet nie wiem, czy mam od tego papiery czy przypadkiem po np. 6
    latach od zamkniecia dzialanosci ich nie wywalilem...
    i pewnie jakbym nie wystapil do zusu, to zus zglosilby sie do mnie tuz przez
    uplynieciem 10 lat, zeby maksymalnie podkrecic odsetki - zaleglosc jest za 2
    miesiace, to samej kwoty nieduzo, ale odsetki pzrez 10 lat naliczaja...

    rozumiem ze ta oficjalna wykladnia ma jakies umocowanie w prawie?
    czy to oficjalne zdanie rzecznika zusu bez oparcia w prawie?

  • 4. Data: 2009-03-27 06:59:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 15:12:21 +0000, jan kowalski napisał(a):

    > rozumiem ze ta oficjalna wykladnia ma jakies umocowanie w prawie? czy to
    > oficjalne zdanie rzecznika zusu bez oparcia w prawie?

    Był wyrok NSA. Sygnatury nie pamiętam.

  • 5. Data: 2009-03-27 07:56:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > i teraz nawet nie wiem, czy mam od tego papiery czy przypadkiem po np. 6
    > latach od zamkniecia dzialanosci ich nie wywalilem...

    Idź w zaparte, że składki płaciłeś, ale po 5-ciu latach dokumenty wywalileś.
    Nawet bank nie musi dłużej trzymać dokumentów papierowych czy to
    elektronicznych niż 5 lat (często trzymają dłużej - szczególnie te
    elektroniczne, ale sposobu na ich odtworzenie nie ma) więc ciężko będzie
    cokolwiek i gdziekolwiek wyciągnąć. Krótko - niech się bujają.

    *

  • 6. Data: 2009-03-27 13:51:36
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > elektroniczne, ale sposobu na ich odtworzenie nie ma) więc ciężko będzie
    > cokolwiek i gdziekolwiek wyciągnąć. Krótko - niech się bujają.

    Oni dokładnie to samo odpowiedzą: zapłać i się bujaj... Co za znaczenie ma, czy
    ban trzyma 5 lat, czy rok, czy dwa. Ty masz udowodnić, że zapłaciłeś. I
    niestety, w Twoim interesie jest trzymać dowody wpłat.
    Tak na marginesie: W przypadku opłacania ZUS za pracowników przez ile to trzeba,
    50 lat? Tak mi coś świta w głowie.

  • 7. Data: 2009-03-27 16:42:59
    Od: "jan kowalski" <0...@g...pl>

    > Był wyrok NSA. Sygnatury nie pamiętam.

    dzieki, jakos znajde...

  • 8. Data: 2009-03-27 16:44:56
    Od: "jan kowalski" <0...@g...pl>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > elektroniczne, ale sposobu na ich odtworzenie nie ma) więc ciężko będzie
    > cokolwiek i gdziekolwiek wyciągnąć. Krótko - niech się bujają.

    pomarzyc dobra rzecz.
    ale jak nie masz w reku dowodow ze zaplaciles, to musisz zaplacic drugi raz +
    odsetki.
    w koncu zus nie moze ponosic odpowiedzialnosci za burdel, jaki ma u siebie,
    nieprawdaz? za burdel w zusie maja zaplacic platnicy, a nie zus

  • 9. Data: 2009-03-27 17:14:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik *piotr'ek* napisał:
    > Idź w zaparte, że składki płaciłeś, ale po 5-ciu latach dokumenty
    > wywalileś. Nawet bank nie musi dłużej trzymać dokumentów papierowych czy

    A co to ZUS obchodzi i sądy?
    Jak ZUS mówi, że masz płacić to masz płacić i se możesz jedynie popłakać
    nad tym, że jesteś niewolnikiem.

    pozdrawiam
    Arek

    --