  • 51. Data: 2009-03-27 21:49:53
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@y...com pisze:

    > Sam fakt, że ktoś nie chce zawrzeć z Tobą umowy może być przykry (w
    > Twoim subiektywnym odczuciu), ale nie stanowi naruszenia prawa. Nikt
    > też nie ma co do zasady obowiązku wyjaśniania motywów swojej odmowy
    > zawarcia umowy.

    Uhm. To załóż sklep i spróbuj odmówić sprzedaży towaru leżącego na półce ;->

    [ciach]

    > Czy możesz podać ten przepis o którym pisałeś ? "przepis nie
    > pozwalający na odmowę obsłużenia

    135 KW. 138 KW. Należy też pamiętać o 137 KW.

  • 52. Data: 2009-03-27 22:00:02
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    a...@g...com pisze:

    > Jak to, nie musi zarejestrować swej działalności gospodarczej? A czy
    > stosowny urząd *zawsze* musi się na tą rejestrację zgodzić?

    Jeżeli spełnione są warunki formalne zgłoszenia do ewidencji, to tak
    MUSI się zgodzić.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 53. Data: 2009-03-27 22:06:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Regulaminu mafii?

    Jak go zwal tak go zwal.
    Wchodzac na teren lokalu akceptujesz ten regulamin.
    Jesli nie lubisz mafii badz ona Ciebie to nikt Ci nie kaze jej odwiedzac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 54. Data: 2009-03-27 22:09:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    Ale właśnie jest!

    Podssawe prawna poprosze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 55. Data: 2009-03-27 22:34:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 marzec 2009 21:50
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gqgq5e$6qr$2@inews.gazeta.pl>):
    > [...]
    > Sam pisałeś, że karta klubowa jest OK. No i czy musi być fizyczna? Zawsze
    > może być wirtualna i już.

    Niechby i była wirtualna, czyli po prostu ewidencja osób uprawnionych do
    wejścia. Wówczas można selekcjonować, ale ... trzeba mieć taką imienną
    ewidencję.

  • 56. Data: 2009-03-27 22:39:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    > Piotr wyskrobał(a):
    > I co z tego? Co to jest miejsce publiczne i jakie ma to konsekwencje
    > prawne? Konkretnie, najlepiej przepisy.

    Miejsce publiczne, to takie miejsce, do którego na określonych zasadach
    może wejść każdy. Sklep, restauracja są lokalami publicznie dostępnymi. A
    zatem na określonych zasadach każdy może tam wejść, a wyprosić można tylko
    osobę naruszającą prawo. W wypadku restauracji podstawowym problemem jest
    brak możliwości technicznych zatrzymania wchodzącego. No bo jeśli do lokalu
    są bilety wstępu, to odmowa jego sprzedania stanowi wykroczenie. A jak
    bilet gościowi sprzedamy, no to ma on zawartą umowę i może wejść.
    Ochroniarz zatrzymując taką osobę (bo inaczej tego technicznie zrobić nie
    może) przekracza określone dla niego ustawą uprawnienia. Bo zatrzymać może
    sprawców przestępstw, wykroczeń itd. (jest w ustawie). Brzydkiego wyglądu
    nie ma. A jak nie może faceta zatrzymać, no to nie może swojej selekcji w
    praktyce przeprowadzić.

  • 57. Data: 2009-03-27 22:43:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > no dobra ale wiesz jak to jest w praktyce... przyjadą jacyś chłopcy
    > wczoraj przyjęci do służby co mają pojęcie o obowiązującym prawie
    > takie ile zapamiętali z 1-godzinnego przeszkolenia i... zobaczą "czy
    > ktoś kogoś pobił? nie? a to ten koleś się awanturuje? tak? czego on
    > chce? to jakiś wariat! acha!" i skończy się na tym, że ten co wezwał
    > policję trafi na posteruenk "do wyjaśnienia", więc?

    Ci, co przyjadą mają za zadanie wylegitymować wskazanego przez Ciebie
    pracownika ochrony, co do którego istnieje przypuszczenie, że popełnił
    przestępstwo. Napisach notatkę i nic więcej. Oni nie są od rozstrzygania,
    kto ma rację.

    Następnie udajesz się osobiście do jednostki Policji, gdzie policjant do
    protokołu przyjmuje zawiadomienie. On również nie jest od rozstrzygania,
    kto ma racje - choć czasem się mu tak wydaje. Ma przyjąć zawiadomienie.

    Zawiadomienie i notatka trafia do prokuratora - to on się zastanawia nad
    tym, kto ma racje. I zapewniam Cię, że ma więcej, niż jeden dzień
    przeszkolenia.

  • 58. Data: 2009-03-27 22:47:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > O ile jest pracownikiem ochrony podlegającym pod ustawę. Żeby być
    > selekcjonerem w klubie nie trzeba być pracownikiem ochrony.

    Pod ustawę podlega każdy pracownik ochrony. A jeśli nie jest parcownikiem
    ochrony (teoretycznie moze to być sprzątaczka), to zatrzymujac wchodzącego
    po prostu popełnia juz z definicji przestępstwo zmuszania do określonego
    zachowania, i choćby nawet miał rację, to mu nic nie pomoże. Więc
    korzystniejsze dla niego jest przyjęcie, ze jest parcownikiem ochrony.

    > Nadal większy mają osoby niewpuszczone, bo zostają na zewnątrz.

    Tyle, że następnym razem pracownik ochrony, który bedzi miał już na karku
    wyriok w zawieszeniu (traci licencję obligatoryjnie) zastanowi się, czy
    zatrzymać kogoś by mu odwiesili wyrok. Bezprawne pozbawienie wolności jest
    dość poważnym przestępstwem.

  • 59. Data: 2009-03-27 22:54:30
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > No więc po to se to nazwali klub, żeby dać wyraźnie do zrozumienia, że jest
    > członkostwo i nie każdy może zostać członkiem.

    To niech jeszcze określają kto może, a kto nie, ale nie na zasadzie "nie bo
    nie" albo "ty mi się nie podobasz". Swoją drogą, tekst w stylu "ty mi się nie
    podobasz" wypowiedziany przez ochroniarza do jakiegoś chłopaka musi brzmieć
    ciekawie-czyżby tym, których wpuszcza, mówił, że mu się podobają? Jak to niby
    ocenia? Zatrudniają do tej selekcji pedałów czy jak?

  • 60. Data: 2009-03-27 23:08:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@y...com pisze:

    > FAŁSZ.

    Niekoniecznie.

    > Poza tym nie ma czegoś takiego, jak pozwolenie na prowadzenie
    > działalności gospodarczej.

    O koncesjach nie słyszałeś? Np. związanych z ustawą o wychowaniu w
    trzeźwości?