  • 1. Data: 2009-03-26 18:36:00
    Temat: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com

    Patrzę sobie a przy wejściu do klubu dumnie widnieje na honorowym
    miejscu wielki napis: "W naszym klubie obowiązuje selekcja.
    Zastrzegamy sobie prawo do odmówienia wstępu poszczególnym osobom bez
    podania jakichkolwiek przyczyn."

    Czy to jest legalne? Podobno nie można dyskryminować klientów. A tutaj
    jeszcze powszechnie widoczny DOWÓD łamania prawa w biały dzień?

  • 2. Data: 2009-03-26 18:55:47
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > Czy to jest legalne? Podobno nie można dyskryminować klientów. A tutaj
    > jeszcze powszechnie widoczny DOWÓD łamania prawa w biały dzień?

    Przede wszystkim bym do takiego klubu nigdy nie poszedł, bo to dowód
    kretynizmu i głupoty właściciela. Skoro u wejścia umieszcza takie
    obwieszczenia, to tylko pozostaje się bać, co nas w środku czeka.

    A co do legalizmu, to obwieszczenie takie sobie wieszać może. Wiele zależy
    od sposobu realizacji tego ogłoszenia. Jest kilka legalnych. Przeważnie
    jednak kluby robią to z naruszeniem prawa. Było tu już wiele wątków na tej
    grupie.

  • 3. Data: 2009-03-26 19:48:57
    Od: a...@g...com

    On Mar 26, 7:55 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Przede wszystkim bym do takiego klubu nigdy nie poszedł, bo to dowód
    > kretynizmu i głupoty właściciela.

    Słuchaj... przecież wiesz jak jest! Wszystko zależy od sytuacji w
    danej chwili, gdzie idą znajomi, gdzie poszły fajne dziewczyny itp.
    Takie dywagacje tracą wtedy sens.
    Chodzi tylko o to czy można np. zwykle przeciążonych uczciwą pracą
    porządnych obywateli którzy zarezerwowali sobie wieczór na fajną
    zabawę nagle stawiać w sytuacji poniżenia, upokorzenia, zniszczenia
    godności osobistej??? Czy to nie jest NARUSZENIEM DÓBR OSOBISTYCH???

    > A co do legalizmu, to obwieszczenie takie sobie wieszać może. Wiele zależy
    > od sposobu realizacji tego ogłoszenia. Jest kilka legalnych.

    Jakich? Podaj przykłady.

    > Przeważnie jednak kluby robią to z naruszeniem prawa.

    Tak właśnie słyszałem gdzieś....
    I co może wtedy uczynić obywatel który poczuł się zwyczajnie
    znieważony na przykład?

  • 4. Data: 2009-03-26 20:12:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 marzec 2009 19:36
    (autor a...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <7...@j...go
    oglegroups.com>):

    > Czy to jest legalne? Podobno nie można dyskryminować klientów. A tutaj
    > jeszcze powszechnie widoczny DOWÓD łamania prawa w biały dzień?

    Ale jakiej dyskryminacji? Jest klub, ma członków. Se mogą ustalać warunki.
    Jak zrobisz klub łysych, to owłosieni się mają czuć dyskryminowani? Na tym
    polegają kluby, żeby przyjmować na członków tych, których chcą.

    Fakt, regulamin mógłby być precyzyjniejszy, z drugiej strony w sumie po co?
    Ten klub widać zrzesza ludzi chcących podejmować decyzję o członkach
    osobniczo.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-03-26 20:20:09
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > zabawę nagle stawiać w sytuacji poniżenia, upokorzenia, zniszczenia
    > godności osobistej??? Czy to nie jest NARUSZENIEM DÓBR OSOBISTYCH???

    Trzeba wskazać jakie dobro osobiste zostało naruszone, a nie powołać się na
    "ochronę dóbr osobistych". Poza tym, jeśli ktoś by wygrał na takiej
    podstawie spór sądowy - z tytułu naruszenia np. godności w związku z odmową
    wpuszczenia do lokalu (bez obrażania, zwykłe "nie, nie wejdzie pan") - to
    świat by stanął na głowie.

    > I co może wtedy uczynić obywatel który poczuł się zwyczajnie
    > znieważony na przykład?

    Znieważony, ale czym? Prostą odmową? Poza tym często zdarzają się
    "inteligentne" odmowy, np. wejście tylko z kartą klubową albo klub jest już
    pełny. Gdzie tu zniewaga?

    Jak napisał Robert Tomasik, było sporo dyskusji tego typu na grupie -
    również z moim udziałem, choć nie pod taką ksywką - wystarczy zerknąć w
    archiwum. Ja akurat stoję na stanowisku przeciwnym do prezentowanego do
    Roberta Tomasika i uznaję, że właściciel lokalu może odmówić wpuszczenia
    kogoś do środka, a na pewno nie ma obowiązku wszystkich przyjmować.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-03-26 20:46:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    > Słuchaj... przecież wiesz jak jest! Wszystko zależy od sytuacji w
    > danej chwili, gdzie idą znajomi, gdzie poszły fajne dziewczyny itp.
    > Takie dywagacje tracą wtedy sens.

    Jak chodzą do takich klubów, to nie są fajne. :-)

> [...]
    > zabawę nagle stawiać w sytuacji poniżenia, upokorzenia, zniszczenia
    > godności osobistej??? Czy to nie jest NARUSZENIEM DÓBR OSOBISTYCH???

    Generalnie nie można. Jest kilka sposbów legalnego tego zrobienia, które
    opisałem tu ze setkę razy. Pozostałe sposoby przeważnie prowadzą do
    przekroczenia uprawnień przez pracownika ochrony / selekcjonera, co jest
    przestępstwem opisanym w ustawie o ochronie osób i mienia.

    > Jakich? Podaj przykłady.

    Cena biletu 1.000 zł. Zniżka dla blondynek, wzrost powyzej 170 cm,
    spódniczka mini - 99%. Warune. Pozostałe za 1.000 zł mogą wejść - tylko
    która wejdzie?

    Wezwać Policję.

  • 7. Data: 2009-03-26 20:50:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie spór sądowy - z tytułu naruszenia np. godności w związku z
    > odmową wpuszczenia do lokalu (bez obrażania, zwykłe "nie, nie wejdzie

    Ślepa uliczka. Dużo łatwiej wykazać, że zatrzymujący osobę selekcjoner
    przekracza przyznane pracownikowi ochronyustawą uprawnienia, co stanowi
    przestępstwo z ustawy o ochronie osób i mienia.

    > Znieważony, ale czym? Prostą odmową? Poza tym często zdarzają się
    > "inteligentne" odmowy, np. wejście tylko z kartą klubową albo klub jest
    > już pełny. Gdzie tu zniewaga?

    Krata klubowa jest OK! Ale numer z pełnym klubem ma tę wadę, że klient moze
    poczekać, aż sie zwolni miejsce. Jesli wówczas ochrona zacznie wpuszczać
    inne osoby, to ochrona ma problem.

> [...]
    > Roberta Tomasika i uznaję, że właściciel lokalu może odmówić wpuszczenia
    > kogoś do środka, a na pewno nie ma obowiązku wszystkich przyjmować.

    Też tak uważam, i nie jest to zdanie odmienne od mojego. Problem w tym, ze
    nie ma jak tego zrealizwoać w praktyce, bo musi taką osobę pobawic
    bezprawnie wolności. W tym problem.

  • 8. Data: 2009-03-26 21:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Ale jakiej dyskryminacji? Jest klub, ma członków. Se mogą ustalać warunki.
    > Jak zrobisz klub łysych, to owłosieni się mają czuć dyskryminowani? Na tym
    > polegają kluby, żeby przyjmować na członków tych, których chcą.

    Klub a "klub".

  • 9. Data: 2009-03-27 06:30:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 marzec 2009 22:24
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g...@n...lechistan.com>):

    > Klub a "klub".

    No i co z tego? Czy jakość klubu może wpływać na prawo jego członków do
    decydowania o kolejnych członkach?

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-03-27 06:53:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 26 marzec 2009 21:50
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqgq5e$6qr$2@inews.gazeta.pl>):

    > Krata klubowa jest OK!
    [...]
    > Też tak uważam, i nie jest to zdanie odmienne od mojego. Problem w tym, ze
    > nie ma jak tego zrealizwoać w praktyce,

    Sam pisałeś, że karta klubowa jest OK. No i czy musi być fizyczna? Zawsze
    może być wirtualna i już.

    --
    Tristan