  • 1. Data: 2009-03-26 16:06:00
    Temat: Komu placic za odtwarzanie teledyskow?
    Od: "mark" <m...@g...com>

    Planuje w moim serwisie internetowym zamiescic kilka teledyskow
    z YouTube, zeby moi uzytkownicy mogli je sobie odtwarzac.
    Prowadze legalna dzialalnosc wiec chce to zrobic zupelnie
    legalnie, zeby nikt sie nie przyczepil ze rozpowszechniam cos
    na stronie lamiac prawa autorskie.

    Pytanie z kim podpisac umowe licencyjna na wykorzystanie
    teledyskow?

    Beda to teledyski wylacznie zagranicznych wykonawcow
    i raczej starsze (1970-2000), zadnych tam nowosci.
    Zaiks oczywiscie odpowiedzial ze to im mam placic, ale czy
    przypadkiem Zaiks nie jest tylko od polskich artystow?

    Jak sie ustrzec przed sytaucja ze zaplace haracz jednym,
    a w kolejce po kase ustawia sie nastepni?

    pzdr

    mark

  • 2. Data: 2009-03-26 16:25:50
    Temat: Re: Komu placic za odtwarzanie teledyskow?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mark" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Zarówno ZAiKS jak i STOART. ZAiKS reprezentuja autorów tekstu i muzyku,
    STOART wykonawców. Wydaje mi się, ze rwównież ZPAV, jesli te teledyski
    zostały wprodukowane, a nie sa to jakieś własne zgrywki z koncertu. ZPAV
    reprezentuje producentów.

  • 3. Data: 2009-03-26 18:01:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mark pisze:
> [...]
    > Prowadze legalna dzialalnosc wiec chce to zrobic zupelnie
    > legalnie, zeby nikt sie nie przyczepil ze rozpowszechniam cos

    A nie da się zrobić strony tak, żeby filmy szły prosto z serwerów
    youtube? Wtedy formalnie u Ciebie są tylko adresy, więc zmartwienie jest
    youtube, a nie Twoje.

  • 4. Data: 2009-03-26 20:46:36
    Od: "mark" <m...@g...com>

    > A nie da się zrobić strony tak, żeby filmy szły prosto z serwerów
    > youtube?

    Tak wlasnie bedzie. Filmy beda szly z serwera youtube i wyswietaly
    sie na mojej stronie, podklinkowane znacznikiem embed, tak jak to
    wszyscy robia. Ale wyczytalem w niejednym miejscu ze niestety
    cos takiego nie zwalnia strony linkujacej od koniecznosci wniesienia
    oplaty autorskiej... Kilka serwisow sie juz nawet przez to zwinelo,
    po otrzymaniu nieprzyjemnych maili od znanych i malo lubianych instytucji..

  • 5. Data: 2009-03-27 16:42:41
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > A nie da się zrobić strony tak, żeby filmy szły prosto z serwerów
    > youtube? Wtedy formalnie u Ciebie są tylko adresy, więc zmartwienie jest
    > youtube, a nie Twoje.

    Tak właśnie jest, ale w tym pojebanym kraju pasożyty chcą kasę nawet
    jeśli tylko osadzisz sobie na stronie ramkę, która całą treść ciągnie
    bezpośrednio z Youtube.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2009-03-28 21:02:58
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Patryk Włos" napisał:
    > Tak właśnie jest, ale w tym pojebanym kraju pasożyty chcą kasę nawet jeśli
    > tylko osadzisz sobie na stronie ramkę, która całą treść ciągnie
    > bezpośrednio z Youtube.

    nie znam się na temacie ale myślę że poza linkowaniem powinien zapodać na
    stronie xródła linków, poza tym nie wiem jakie zyski ma youtube z
    udostępniania filmów, może prościej było by sie z nimi skontaktować, bo może
    się okazać że bedzie trzeba płącić tylko im, bo oni pewnie już zapłącili?:O)