  • 1. Data: 2003-12-08 15:18:13
    Temat: rozwiązanie umowy o prace
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    ..wyczytałem na grupie,że do zwolnienia za wypowiedzeniem i bez potrzeby
    świadczenia pracy potrzebna jest moja zgoda?Rozwiązano ze mną tak prace ale
    nikt mnie się nie pytał czy się zgadzam na nieswiadczenie pracyJak to jest?
    serdeczności

    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl

  • 2. Data: 2003-12-08 15:25:17
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o prace
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jurek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > ..wyczytałem na grupie,że do zwolnienia za wypowiedzeniem i bez potrzeby
    > świadczenia pracy potrzebna jest moja zgoda?

    Pewnie chodzi o moja wypowiedz dwa posty wyzej:)

    Rozwiązano ze mną tak prace ale
    > nikt mnie się nie pytał czy się zgadzam na nieswiadczenie pracyJak to
    jest?
    > serdeczności

    To nie czyni wypowiedzenia bezskutecznym czy wadliwym. W zasadzie to nie ma
    zadnego zwiazku z samym wypowiedzeniem. Pracownik ma prawo swiadczyc prace,
    a obowiazkiem pracodawcy jest mu to umozliwic. O ile mozna co do zasady
    zalozyc , ze zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy jest z korzyscia dla
    pracownika, to jednak pracodawca nie moze jednostronnie decydowac o
    pozbawieniu pracownika prawa do wykonywania pracy (w okresie obowiazywania
    umowy). Jesli by sie tak stalo to pracownikowi sluzy - moim zdaniem -
    roszczenie o dopuszczenie do pracy.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-08 21:44:20
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    pracodawca wypowiadajac umowe o prace i jednoczesnie zwalniajac
    pracownika ze swiadczenia pracy, wyplaca pracownikowi "wynagrodzenie" za
    okres wypowiedzenia jaki by przyslugiwal. Nie ma obowiazku uzgadniania
    tego z pracownikiem.
    Nie dotyczy to oczywiscie sytuacji gdy jest to zwolnienie dyscyplinarne.

  • 4. Data: 2003-12-08 21:58:55
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > tego z pracownikiem.
    > Nie dotyczy to oczywiscie sytuacji gdy jest to zwolnienie dyscyplinarne.

    To jak rozumiec w takim razie ograniczenia co do skrocenia okresu
    wypowiedzenia -art 36(1)kp(za odszkodowaniem rownym wynagrodzeniu) tylko do
    wyraznie okreslonych sytuacji? Skoro przyjac Twoja interpretacje to takie
    ograniczenia nie powinny miec miejsca. I co z art 22 kp, w ktorym mowa o
    zobowiazaniu sie pracownika do "wykonywania pracy" i o obowiazku pracodawcy
    "zatrudnienia" za wynagrodzeniem?

    Dan.

  • 5. Data: 2003-12-10 13:45:03
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    lablador wrote:

> [...]
    > zobowiazaniu sie pracownika do "wykonywania pracy" i o obowiazku pracodawcy

    szczegolowe omowienie tego problemu jest na stronie:

    http://www.miesiecznik-pracodawca.com.pl/05_01/prawo
    .htm

    nie wiem w jakiej sytuacji by? pytaja;cy i jego pracodawca, wiec polecam
    podany link

  • 6. Data: 2003-12-12 00:15:24
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    ..mam umowe o prace na czas nieokreslony, nie jestem pracownikiem
    mianowanymi .jak to sie ma do tego art.22

    -- serdecznosci
    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl

  • 7. Data: 2003-12-16 14:40:51
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    Jurek wrote:
    > ...mam umowe o prace na czas nieokreslony, nie jestem pracownikiem
    > mianowanymi .jak to sie ma do tego art.22
    >
    > -- serdecznosci
    > j...@p...onet.pl
    > j...@w...pl

    wycinek z: Uchwa?a SN - Izba Administracyjna, Pracy i Ubezpieczen'
    Spo?ecznych, z dnia 19 maja 1992 r., I PZP 26/92, OSNCP 1993/1-2 poz. 8

    "Pracownikowi, któremu wskutek bezpodstawnego odsunie;cia od wykonywania
    pracy w okresie wypowiedzenia umowy o prace; faktycznie skrócono ten
    okres, przys?uguje wynagrodzenie na podstawie art. 49 kp

    Innym sposobem odniesienia sie; przez ustawodawce; do zasady
    zobowia;zuja;cej zak?ad pracy do zapewnienia pracownikowi zatrudnienia az.
    do zakon'czenia stosunku pracy jest uregulowanie zawarte w przepisach
    art. 36[1] kp. Wed?ug tych przepisów zak?ad pracy, jez.eli zachodza;
    okres'lone sytuacje organizacyjne lub ekonomiczne (zmniejszenie stanu
    zatrudnienia, zmiany w strukturze zatrudnienia, ograniczenie zadan' lub
    zakresu dzia?alnos'ci zak?adu pracy albo likwidacja komórki
    organizacyjnej), uzyska? uprawnienie do wczes'niejszego zakon'czenia
    stosunku pracy, niz. mog?oby to nasta;pic' na podstawie wymaganych okresów
    wypowiedzenia. Zak?ad pracy, który skorzysta z takiego, co nalez.y
    podkres'lic', wyja;tkowego uprawnienia, zobowia;zany jest do s'wiadczenia na
    rzecz pracownika odszkodowania, które powinno odpowiadac' wysokos'ci
    wynagrodzenia za pozosta?a; cze;s'c' okresu wypowiedzenia. W tych wypadkach
    równiez., tak jak wobec pracownika odwo?anego, przy okres'laniu
    wynagrodzenia stosuje sie; zasady obowia;zuja;ce przy ustalaniu ekwiwalentu
    pienie;z.nego za urlop (§ 2 wyz.ej powo?anego rozporza;dzenia Ministra
    Pracy, P?ac i Spraw Socjalnych z dnia 18 grudnia 1974 r.)."

    tyle udalo mi sie znalezc, mozna pytac jeszcze w PIP, dziala tel dyzurny
    (dodzwonic sie trudno)