  • 1. Data: 2003-12-08 14:23:23
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace a zawieszenie?
    Od: <a...@w...pl>

    Witam
    Zatrudniony na 1/2 etatu od listopada do kwietania 2004, teraz w 8 grudnia
    zostalem zawieszony, tzn chodze do pracy ale odsuniety od czynnosci
    sluzbowych
    dostaje wynagrodzenie. Dostalem pismo o zawieszeniu od 8.12 do czasu
    wyjasnienia
    Tego samego dnia zlozylem pismo z rozwiazaniem umowy o prace
    z zachowaniem wypowiedzenia 14 dni, od pierwszej soboty czyli na 27
    grudzien.
    Pracodawca nie przyjakl tej umowy, wyslalem poleconym z potwierdzeniem, mam
    2 swiadkow na odrzucenie rozwiazania umowy ???

    Pracodawca twierdzi ze nie mam prawa zlozyc takiego pisma jesli jestem
    zawieszony, poniewaz trwa postepowanie wyjasniajace, zadnych dokumentow
    oprocz zawiadomienia o zawieszeniu nie dostalem, nie podpisalem go...

    Co dalej?
    thx za podpowiedzi
    arrson

  • 2. Data: 2003-12-08 14:40:12
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy o prace a zawieszenie?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > zawieszony, poniewaz trwa postepowanie wyjasniajace, zadnych dokumentow
    > oprocz zawiadomienia o zawieszeniu nie dostalem, nie podpisalem go...

    Nie napisales dokladnie od kiedy do kiedy zawarto umowe.
    Jesli umowa zawarta byla na czas krotszy niz 6 m-cy to ani Ty ani pracodawca
    wypowiedziec jej nie mozecie . Jesli natomiast przekraczala okres 6 m-cy i
    dopuszczala zarazem 2 tyg. okres wypowiedzenia, to ja skutecznie
    wypowiedziales i tyle. Jakies tam "zawieszenia" nie maja na to wplywu.
    Zreszta co to w ogole za kara? kp jej nie przewiduje (chyba ze podlegasz pod
    jakies pragmatyki sluzbowe -policja, wojsko itp) Pracodawca moze natomiast
    (ale za Twoja zgoda!) zwolnic Cie z obowiazku swiadczenia pracy (np do
    uplywu okresu wypowiedzenia) i pozostawic prawo do wynagrodzenia, skoro juz
    faktycznie nie mozecie patrzec na siebie.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-08 14:45:59
    Od: <a...@w...pl>

    Umowa zostala zawarta na okres od 03.11.2003 do 30.04.2004
    czyli prawie 6 miesiecy... prawie bez dni wolnych...

    czyli obowiazywalo by 2 tygodnie wypowiedzenia...
    chyba ze sie myle?
    zostalem "zawieszony" cokolwiek to znaczy, (pracuje, ale nie wypelniam
    obowiazkow sluzbowych, nie robie nic, przez 4 godz, mam prawo do
    wynagrodzenia, czekam na decyzje firmowego prawnika) podejrzewam ze chca mi
    wystawic dyscyplinarke... zalatwic mnie...
    szczegoly na priva

    dzieki ludziom dobrej woli, thx za pomoc
    arrson

  • 4. Data: 2003-12-08 15:18:41
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Umowa zostala zawarta na okres od 03.11.2003 do 30.04.2004
    > czyli prawie 6 miesiecy... prawie bez dni wolnych...
    >
    > czyli obowiazywalo by 2 tygodnie wypowiedzenia...
    > chyba ze sie myle?

    Mylisz sie. Takiej umowy rozwiazac za wypowiedzeniem nie mozna. Nawet gdyby
    strony przewidzialy taka mozliwosc w umowie, to postanowienie to nie wywola
    zadnych skutkow. Umowa taka rozwiazuje sie z uplywem okresu na ktory zostala
    zawarta, na podstawie porozumienia stron, lub po zlozeniu oswiadczenia o
    rozwiazaniu ze skutkiem natychmiastowym (np dyscyplinarka).

> [...]
    mi
    > wystawic dyscyplinarke... zalatwic mnie...

    Jezeli faktycznie do tego dojdzie to zawsze pozostaje Ci sad pracy.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-12-08 15:21:51
    Od: <a...@w...pl>

    Witam
    Czyli nei mozna rozwiazac umowy na czas okreslony krotszy niz 6 mies ?
    paranoja, jestem wiezniem umowy na czas okreslony...
    co teraz radzisz?
    arrson

  • 6. Data: 2003-12-08 15:37:02
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Witam
    > Czyli nei mozna rozwiazac umowy na czas okreslony krotszy niz 6 mies ?
    KP
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę
    zawartą na:
    1) okres próbny,

    2) (skreślony),

    3) czas nie określony.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania
    tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Wnioskujac a contrario, w umowie na czas okreslony krotszy niz 6 m-cy strony
    nie moga przewidziec mozliwosci wczesniejszego rozwiazania za
    wypowiedzeniem.

    > paranoja, jestem wiezniem umowy na czas okreslony...

    Nie tylko Ty.Kazdy kto zawiera taka umowe.

    > co teraz radzisz?

    Skoro Ci placa, to przychodz do pracy (lub domagaj sie dopuszczenia do jej
    faktycznego swiadczenia-masz takie prawo i zadne "zawieszenie" tego nie
    zmieni) i czekaj.Jak Ci dadza dyscyplinarke to sie odwolaj do sadu
    pracy.Mozesz tez probowac dogadac sie za porozumieniem stron.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-12-09 07:33:14
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmieni) i czekaj.Jak Ci dadza dyscyplinarke to sie odwolaj do sadu
    > pracy.Mozesz tez probowac dogadac sie za porozumieniem stron.

    Tak przyszło mi do głowy coś w temacie pokrewnym i spytam z ciekawości.
    Czy pracodawca może pobierać opłaty za umożliwienie wstępu na teren firmy
    (symboliczna opłata), gdy pracownik zapomniał np. identyfikatora?

  • 8. Data: 2003-12-09 09:54:18
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Czyli nei mozna rozwiazac umowy na czas okreslony krotszy niz 6 mies ?
    > paranoja, jestem wiezniem umowy na czas okreslony...

    Nie jesteś więźniem.
    Możesz rozwiązać bez wypowiedzenia.
    Jeżeli pracodawca odwoła się do Sądu Pracy i sąd uzna iż nie miałeś
    powodów - zapłacisz odszkodowanie w wys wynagrodzenia za dwa tygodnie.
    Jeżeli ty pierwszy złożysz dyscyplinarkę oni już nie będą mogli tego zrobić
    ;)

    Bronek

  • 9. Data: 2003-12-09 12:12:00
    Od: <a...@w...pl>

    Jesli zloze rozwiazanie umowy ze wzgledu na niedostrczenie mi korekty umowy
    o prace , pracowalem od 23 pazdziernika, odebralem pensje, mam swiadkow, a
    umowe mam podpisana od 03 listopada, czy to dobry powod do rozwiazania umowy
    przeciwko firmie?
    czy w przypadku gdy oni odwolaja sie do sadu pracy i sad stwierdzi ze nie
    mialem prawa to oprocz zaplaty za 2 tygodnie nie beda mogli zazadac
    odzskzodowania albo cos?
    arrson

  • 10. Data: 2003-12-09 14:27:53
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > o prace , pracowalem od 23 pazdziernika, odebralem pensje, mam swiadkow, a
    > umowe mam podpisana od 03 listopada, czy to dobry powod do rozwiazania

    Za późno.
    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracownika wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    > czy w przypadku gdy oni odwolaja sie do sadu pracy i sad stwierdzi ze nie
    > mialem prawa to oprocz zaplaty za 2 tygodnie nie beda mogli zazadac
    > odzskzodowania albo cos?

    te 2 tyg. to właśnie odszkodowanie.

    Bronek