  • 1. Data: 2003-12-08 14:25:23
    Temat: Opodatkowanie stypendium?!
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    Witam ponownie.
    Pisalem juz w tej sprawie na grupe ale nie uzyskalem odpowiedzi - moze
    zbytnio przynudzilem, wiec tym razem krotko:
    Czy Skarbowka ma podstawe prawna, zeby domagac sie ode mnie opodatkowania
    stypendium doktoranckiego w sytuacji, kiedy nie dotrzymalem terminu obrony
    pracy doktorskiej? US twierdzi, ze w tym momencie moj dochod przestaje miec
    status stypendium zwolnionego z podatku i wymaga opodatkowania. Na jakiej
    podstawie?! Jakim cudem stypendium nagle przestaje nim byc, jak to mozliwe?

    Bardzo prosze o rade. Pytalem juz kilku znajomych prawnikow ale nikt nie
    jest w stanie (?!) autorytatywnie wypowiedziec sie w tej kwestii, poza
    ogolnikami na ktorych nie moge przeciez polegac.

    Dziekuje z gory. Pozdrawiam,
    Stefek

  • 2. Data: 2003-12-08 16:56:29
    Temat: Re: Opodatkowanie stypendium?!
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > status stypendium zwolnionego z podatku i wymaga opodatkowania. Na jakiej
    > podstawie?! Jakim cudem stypendium nagle przestaje nim byc, jak to

    Niech organ podatkowy poda Ci podstawe. Taki ma obowiazek. Ty niczego
    dowodzic nie musisz.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-09 00:04:36
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    lablador wrote:
    > Niech organ podatkowy poda Ci podstawe. Taki ma obowiazek. Ty niczego
    > dowodzic nie musisz.

    Rozumiem. Czy powinienem zwrocic sie juz teraz o podanie podstawy prawnej
    czy czekac do momentu az zostanie wszczete postepowanie w sprawie (liczac na
    to, ze moze nie zostanie ;) ?
    Dziekuje za rzeczowa sugestie. Pozdrawiam.
    Stefek

  • 4. Data: 2003-12-09 08:27:29
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > czy czekac do momentu az zostanie wszczete postepowanie w sprawie (liczac

    Mozesz zwrocic sie pisemnie (jeszcze przed wszczeciem) o wyjasnienie czy w
    danej sprawie istnieje obowiazek podatkowy. Takze juz w toku postepowania
    mozesz zazadac wyjasnienia Ci przepisow majacych zastosowanie w Twojej
    sprawie. W obu przypadkach organ zobowiazany jest udzielic wyczerpujacych
    informacji.W pierwszym przypadku obliguje go do tego art 14a ordynacji
    podatkowej, w drugim art 121,123,124 ordynacji podatkowej.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-12-09 11:34:20
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    lablador wrote:
> [...]
    > jest udzielic wyczerpujacych informacji.W pierwszym przypadku
    > obliguje go do tego art 14a ordynacji podatkowej, w drugim art

    Sliczne dzieki raz jeszcze. Pozdrawiam serdecznie.
    Stefek