  • 1. Data: 2004-08-10 11:01:50
    Temat: rozwiązanie um.o pracęz Radnym ?!?
    Od: l...@v...pl

    Czy tryb rozwiązywania stosunku pracy z radnym opisany poniżej dotyczy także
    rozwiązania umowy o pracę BEZ WYPOWIEDZENIA z winy pracownika ?

    Art. 25. 1. (47) W związku z wykonywaniem mandatu radny korzysta z ochrony
    prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
    2. Rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga uprzedniej zgody rady gminy,
    której jest członkiem. Rada gminy odmówi zgody na rozwiązanie stosunku pracy z
    radnym, jeżeli podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z
    wykonywaniem przez radnego mandatu.

  • 2. Data: 2004-08-10 11:07:56
    Temat: Re: rozwiązanie um.o pracęz Radnym ?!?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik l...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > z radnym, jeżeli podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z

    Też.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-10 11:19:42
    Od: l...@v...pl

    > Też.

    Czyli zakładając sytuację, w której Radny-Pracownik dopuszcza sięciężkiego
    naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych Pracodawca MUSI również
    wystąpić formalnie do Rady Gminy o zaopiniowanie rzeczonego Rozwiązania ?

    Jak rozumiem w takim wypadku, jeśłi naruszenie obowiązków pracowniczych NIE
    POZOSTAJE w związku z wykonywaniem mandatu radnego, rodzaj rozstrzygnięcia Rady
    nie ma znaczenia, ważne jest aby takowe rozstrzygnięcie zapadło, czy aby
    formalnie wystąpić z wnioskiem o wypowiedzenie się ?

  • 4. Data: 2004-08-10 12:31:08
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik l...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > wystąpić formalnie do Rady Gminy o zaopiniowanie rzeczonego Rozwiązania ?

    Nie o zaaopniowanie, a wręcz o zgodę.

> [...]
    > Rady nie ma znaczenia, ważne jest aby takowe rozstrzygnięcie zapadło, czy
    > aby formalnie wystąpić z wnioskiem o wypowiedzenie się ?

    Rada nie ma prawa się nie zgodzić, jeśli naruszenie obowiązków pracowniczych nie
    ma związku z obowiakzami radnego. Jeśli Rada postąpi wbrew tej regule, to znaczy
    nie udzieli zgody mimo, że brak związku z obowiązkami radnego to pracodawca może
    zaryzykować rozwiązując stosunek pracy i kwestionować brak zgody przed sądem
    pracy w przypadku odwowałania sie pracownika. choć kwestia czy sąd pracy ma
    prawo do takiego badania uchwały rady może być uznana za dyskusyjną.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-10 12:39:20
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma znaczenia, ważne jest aby takowe rozstrzygnięcie zapadło, czy aby
    > formalnie wystąpić z wnioskiem o wypowiedzenie się ?

    Żle rozumiesz - ja miałem radnego z pipidówy który miał w ciągu kilku lat
    następujące wypadki:
    1. spał na służbie (wartownik) podczas czego ukradli samochód którego m.in.
    pilnował
    2. upił się w pracy
    3. wyczerpał zasiłek chorobowy i lekarz (wojewódzkiego ośrodka med,. pracy)
    stwierdził niezdolność do pracy na zajmowanym stanowisku
    W każdym przypadku rada nie wyrażała zgody i w każdym przypadku sąd
    warszawski przywracał go do pracy.
    Może uda Ci się go zwolnić bez zgody rady z powołaniem na zasady współżycia
    społecznego ale po ww przyadku oraz po tym jak sąd pracy przywrócił tego
    gościa z pogotowia od handlu zwłokami moja wiara w takie rozstrzygnięcie
    jest zerowa.
    Pzdr

  • 6. Data: 2004-08-10 12:50:22
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    ma
    > prawo do takiego badania uchwały rady może być uznana za dyskusyjną.

    Niestety, grubo się mylisz, choć IMO logika wskazywałaby na słuszność
    Twojego poglądu. SN jesdnak, doktryna i praktyka dawno poszły w kierunku jak
    choćby w poniższym orzeczeniu NSA (orzeczeń tego typu jest więcej ale nie
    chce mi się ich teraz szukać):

    1990.10.12 wyrok NSA SA/Lu 663/90 ONSA 1990/4/6
    (...)należy stwierdzić, że przepis art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990
    r. o samorządzie terytorialnym (Dz. U. Nr 16, poz. 95), dając ochronę
    stosunkowi pracy radnego i uzależniając możliwość jego rozwiązania przez
    pracodawcę od wyrażenia zgody przez radę gminy, nie stanowi, kiedy zgoda
    taka może być wyrażona i kiedy należy jej odmówić. Oznacza to, że wyrażenie
    takiej zgody lub jej odmowa pozostawione zostały uznaniu rady gminy. Zdanie
    drugie powołanego przepisu podkreśla tylko, że rada gminy ma obowiązek
    odmówić zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, jeżeli podstawą
    rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego
    mandatu. Nie oznacza to, że inne okoliczności, wskazane w piśmie skierowanym
    przez pracodawcę do rady gminy o wyrażenie zgody na rozwiązanie stosunku
    pracy z radnym, nie podlegają ocenie rady gminy.(...)

    O swoich własnych doświadczeniach z warszawskim sądem pracy (rejonowym i
    okręgowym) napisałem w poprzednim poście

    pzdr