  • 1. Data: 2004-12-23 17:38:14
    Temat: rozprawa w sądzie
    Od: Sławek<e...@w...pl>

    Witam!
    W sierpniu tego roku oszukano mnie na Allegro- kupiłem telefon Nokia 3100 a dostałem
    samo pudełko z akcesoriami do niego. Waga przy nadaniu jednoznacznie wskazuje że
    podczas wysyłki telefonu w paczce nie było. Dodatkowo mam szereg innych dowodów,
    świadczących o tym, że sprzedawca-oszust kłamał. Znam jego prawdziwe dane itp.
    Sprawę zaraz zgłosiłem na Policję. Dziś dostałem list polecony z Prokuratury
    oznajmiający, że Prokuratura przekazała akt oskarżenia do Sądu w oparciu o artykuł
    286.
    Moje pytania:
    1. Czy to oznacza, że odbędzie się rozprawa w sądzie?
    W jakim terminie może być ona przeprowadzona? Co jeśli np. oskarżony się na nią nie
    stawi?
    2. Czy muszę się do takiej rozprawy przygotowywać (chodzi o prawnicze kruczki- czy
    mam występować z jakimiś wnioskami itp.?)
    3. Czy poniosę jakiekolwiek koszty związane ze sprawą?
    4. Czy jeśli Sąd uzna winnym oskarżonego to odzyskam pieniądze (ponad 400zł?)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-23 18:16:20
    Temat: Re: rozprawa w sądzie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sławek wrote:

    > 1. Czy to oznacza, że odbędzie się rozprawa w sądzie?
    > W jakim terminie może być ona przeprowadzona?

    to zależy od sądu... od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy a nawet
    kilku lat ;)

    > Co jeśli np. oskarżony się na nią nie stawi?

    to już problem sądu... wyrok zaoczny albo zmusi oskarżonego do
    stawiennictwa...

    > 2. Czy muszę się do takiej rozprawy przygotowywać (chodzi o prawnicze kruczki- czy
    mam występować z jakimiś wnioskami itp.?)

    możesz złożyć wniosek o nałożenie obowiązku naprawienia szkody albo
    wytoczyć powództwo cywilne, które będzie rozpoznawane przy okazji sprawy
    karnej
    polecam raczej pierwsze rozwiązanie - jest o wiele prostsze, nie musisz
    nawet nic pisać (choć nie zaszkodzi), wystarczy że podczas przesłuchania
    w sądzie złożysz taki wniosek

    możesz też zostać oskarżycielem posiłkowym - da Ci to m.in. prawo do
    zadawania pytań, zaskarżenia orzeczenia

    > 3. Czy poniosę jakiekolwiek koszty związane ze sprawą?

    nie

    > 4. Czy jeśli Sąd uzna winnym oskarżonego to odzyskam pieniądze (ponad 400zł?)

    patrz pkt 2
    to znaczy taki może być wyrok, a czy odzyskasz to inny problem ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-12-23 19:08:39
    Od: Sławek<e...@w...pl>

    jak zostać oskarżycielem posiłkowym? jeśłi możesz to podaj trochę szczegółów

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-12-23 19:09:09
    Od: Sławek<e...@w...pl>

  • 5. Data: 2004-12-23 19:51:30
    Od: minmax <torpis66/beztego/@gazeta.pl>

    Dnia 2004-12-23 (18:38:14) można przeczytać:

> [...]
    S> 3. Czy poniosę jakiekolwiek koszty związane ze sprawą?
    S> 4. Czy jeśli Sąd uzna winnym oskarżonego to odzyskam pieniądze (ponad 400zł?)

    A co z ubezpieczeniem transakcji na allegro...? ponoc do 200 PLN sa
    ubezpieczone?

    --
    Pozdrawiam,
    "..dokonałem zwrotu o 360 stopni.." cyt. Lech Wałęsa

  • 6. Data: 2004-12-25 03:58:29
    Od: Wiesław <v...@o...pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 19:09:09 +0000 (UTC), Sławek napisał(a):

    > jak zostać oskarżycielem posiłkowym? jeśłi możesz to podaj trochę szczegółów

    Poprosu wez prawnika. Jego wynagrodzenie sad zasadzi dla Ciebie od
    oskarżonego na twoj wniosek.

  • 7. Data: 2004-12-25 07:54:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sławek wrote:
    > jak zostać oskarżycielem posiłkowym? jeśłi możesz to podaj trochę szczegółów

    napisz do sądu, że chcesz występować w sprawie jako oskarżyciel posiłkowy

    KG

  • 8. Data: 2004-12-25 13:17:33
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Poprosu wez prawnika. Jego wynagrodzenie sad zasadzi dla Ciebie
    od
    > oskarżonego na twoj wniosek.

    No, chyba że oiskarżony zostanie np. uniewinniony ;)

    Oskarżycielem posiłkowym staje się przez złożenie oświadczenia w tej
    kwestii do czasu rozpoczęcia przewodu sądowego (czyli do odczytania
    aktu oskarżenia)
    I tyle.

    -> http://usenet.pomocprawna.info