  • 1. Data: 2004-12-23 16:23:25
    Temat: odpowiedz z UOKiK Plus GSM
    Od: "ulver" <m...@o...pl>

    Otrzymalem dzis taka odpowiedz:

    Szanowny Panie, w odpowiedzi na Pańskie pismo Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów informuje, że operator telefoniczny (w Pańskim przypadku Plus
    GSM) ma obowiązek poinformowania abonentów o planowanych podwyżkach opłat na
    piśmie z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca.

    Po otrzymaniu pisemnej informacji przysługuje abonentowi
    prawo do podjęcia decyzji o trwaniu w umowie na zmienionych warunkach, bądź
    odstąpieniu od niej. Uprawnienie do odstąpienia od umowy w takiej sytuacji
    powinno być sformułowane w samym regulaminie usług telekomunikacyjnych,
    jednakże operator nie ma obowiązku zamieszczania tej informacji w
    regulaminie, gdyż jest to uprawnienie mające swe źródło w ustawie.

    W powyższej sprawie ma Pan prawo do odstąpienia od umowy bez
    kary za złamanie umowy, jednakże należy się liczyć z możliwością poniesienia
    kosztów związanych z rozliczeniem za telefon (o ile był on zakupiony w tzw.
    "promocji"). Terminy odstąpienia od umowy w takich przypadkach powinny być
    określone w regulaminie usług telekomunikacyjnych. W chwili obecnej Urząd
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w
    sprawie zwrotu kosztów związanych z rozliczeniem za telefon. Urząd Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów przeprasza również za opóźnienia w udzielaniu
    odpowiedzi.

    Czyli mozna rozwiazac umowe bez kary , tylko ten telefon....

    Pozdrawiam

    ulver

  • 2. Data: 2004-12-23 16:56:37
    Temat: Re: odpowiedz z UOKiK Plus GSM
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    ulver wrote:

    > Czyli mozna rozwiazac umowe bez kary , tylko ten telefon....

    A czy ten telefon nie kosztowal czasem np 1zl ? Skoro operator za tyle
    sprzedal to juz jego strata.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-23 17:14:34
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > A czy ten telefon nie kosztowal czasem np 1zl ? Skoro operator za tyle
    > sprzedal to juz jego strata.

    #-]
    Przeczytaj umowe z dowolnym komem.
    Oni wlasnie tak trzymaja klientow. Ich dzialy prawne wiedza jak uksztaltowac
    taka umowe, zebys nie mogl wykpic sie takim textem.

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 4. Data: 2004-12-23 17:17:57
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    js wrote:

    > Przeczytaj umowe z dowolnym komem.
    > Oni wlasnie tak trzymaja klientow. Ich dzialy prawne wiedza jak
    > uksztaltowac taka umowe, zebys nie mogl wykpic sie takim textem.

    Ja rozwiazelm normalnie (ale nie z tego powodu i nie w tym momencie co autor
    watka) i nic nie placilem, a i telefonu takze mi nie zabrali (z jakiej racji
    skoro go kupilem, tanio bo tanio ale zawsze byl moja wlasnoscia).

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-12-24 10:13:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mithos napisał(a) :

    > A czy ten telefon nie kosztowal czasem np 1zl ? Skoro operator za tyle
    > sprzedal to juz jego strata.

    Też mi się tak wydaje. Zawarłeś dwie umowy: na kupno telefonu i
    na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Chyba w umowie o usługi
    nie masz nic o zwrocie telefonu, prawda? Ani pewnie nie wspomina
    się nawet jednym słowem o aparacie.
    W otrzymanym piśmie Plus twierdzi, że nie interesuje ich los
    telefonu, ponieważ zawarłem dwie umowy. (Mam taką sprawę z
    telefonem u sprzedawcy;-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F