  • 1. Data: 2004-12-23 15:49:28
    Temat: spłata po podziale majątku
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam;

    Jestem po rozwodzie. Mąż wyprowadził się z mieszkania które należało do
    naszej wspólnoty majątkowej 2 lata przed rozwodem. Przez te dwa lata płacił
    dobrowolne alimenty na 2 dzieci w łącznej kwocie 400 zł, natomiast nie
    partycypował w kosztach utrzymania mieszkania. Teraz wniósł sprawę o podział
    majątku wspólnego i żąda abym zostawiła wszystko dla siebie w zamian za
    spłatę w wysokości 35.000 zł.
    Prawnik poradził mi abym wystąpiła z wnioskiem o obniżenie spłaty motywując
    ją tym, że skoro mieszkanie należało do wspólnoty to oboje małżonkowie są
    zobowiązani do pokrywania kosztów jego utrzymania. Przez te dwa lata
    rzeczywiście poniosłam koszty z utrzymaniem mieszkania na ok. 10.000 zł.
    (czynsz, woda, prąd, telefon). Czy ten argument rzeczywiście ma szanse na
    obniżenie spłaty? Mimo iż mąż nie mieszkał w tym mieszkaniu (był i jest
    tylko zameldowowany).?

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2004-12-24 03:15:22
    Temat: Re: spłata po podziale majątku
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "edyta" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > (czynsz, woda, prąd, telefon). Czy ten argument rzeczywiście ma szanse na
    > obniżenie spłaty? Mimo iż mąż nie mieszkał w tym mieszkaniu (był i jest

    co to znaczy tylko zameldowany ? czy mieszkanie jest Wasza wlasnoscia ? Czy
    chodzi tu o splate dorobku wspolnego?

    z ważnych powodow malzonek moze zadac, azeby ustalenia udzialow w majatku
    wspolnym nastapilo z uwzglednieniem stopnia , w ktorym kazdy z nich
    przyczynil sie do powstania majatku art.43

    Sandra

    Życze Wszystkim zdrowych i pogodnych swiat