  • 1. Data: 2005-05-20 01:08:44
    Temat: remont łazienki i wymiana rur
    Od: "pilu" <p...@p...pl>

    Witam
    Temat już kiedyś był, ale nie widziałem żadnej ostatecznej odpowiedzi.
    Kilka miesięcy temu w moim własnościowym mieszkaniu zacząłem robić remont
    łazienki i ubikacji. Chciałem wyciąć kilka starych nieużywanych rur i w
    związku z tym dzwoniłem do administracji, która kategorycznie zabroniła mi
    tego. Podczas remontu chciałem powymieniać u siebie rury do kaloryferów i
    znów administracja kategorycznie odmówiła (bredzili o jakichś nowych
    planach,nadzorze bud. itp itd. - KOSZMAR). Dzisiaj - 2 miesiące po
    remoncie - wpada jakaś ekipa i mówi, że w czerwcu będą wymieniane wszystkie
    rury i muszą mi skuć łazienkę i ubikację. Oznajmili mi w dodatku, że
    "mieszkańcy o tym od dawna wiedzą".
    Oczywiście administracja nie poinformowała mnie o tym ani zawiadomieniem (na
    starym mieszkaniu zawsze sprzątaczka zbierała podpisy, że wiadomość została
    dostarczona i przeczytana) , ani telefonicznie gdy dwukrotnie do nich
    dzwoniłem(przed i w trakcie remontu). Sprawy tak na pewno nie zostawię, ale
    chcę wiedzieć, czy są realne szanse wyegzekwowania, by pozostawili po sobie
    taki stan, jak zastali.
    Mieli trzy szanse poinformowania mnie o swoich zamiarach - 2 razy jak
    dzwoniłem no i oczywiście za pomocą zawiadomienia osobistego przez
    sprzątaczkę czy kogoś z administracji. Uważam, że to co zrobili, to szczyt
    niedbalstwa i ignorancji, tym bardziej, ze kosztowało to kupę kasy i
    dosłownie przed chwilą zostało oddane do użytku.
    Jeśli ktoś ma sprawdzony sposób na takie sytuacje, to bardzo proszę o pomoc.
    p...@w...to.o2.pl
    Bartek

  • 2. Data: 2005-05-20 08:56:18
    Temat: Re: remont łazienki i wymiana rur
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Fri, 20 May 2005 03:08:44 +0200, na pl.soc.prawo, pilu napisał(a):

    > Witam
    > Temat już kiedyś był, ale nie widziałem żadnej ostatecznej odpowiedzi.
    > Kilka miesięcy temu w moim własnościowym mieszkaniu zacząłem robić remont
    > łazienki i ubikacji.

    Administracja może i musi wymieniać rury ale w tak zwanych pionach - tam
    musisz ich wpuścić ,a do tego wcale nie trzeba "skuć całej łazienki" -
    oczywiście jeżeli przy remoncie trochę sie pomyślało.jeżeli będą chcieli Ci
    wymieniać odgałęzienia od pionu głównego możesz ich spokojnie pognać.

    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-05-20 12:14:34
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Piony co i wod-kan musza byc dostepne zawsze, niewazne, czy robisz
    remont, czy go dopiero planujesz.

    Ani administracja nie udowodni, ze Cie informowala o planach
    remontowych, ani Ty nie udowodnisz, ze starales sie *posrednio* w tej
    kwestii zorientowac.
    Trzeba bylo pisac pismo, ze chcesz przy okazji wlasnego remontu wymienic
    piony, wtedy dostalbys odpowiedz pismna, byc moze z informacja o planach
    remontowych spoldzielni.

    Tak czy siak, dostepnosc pionow to Twoja sprawa.
    Jesliby Tobie zwrocono koszt przywrocenia do stanu poprzedniego, tak
    samo sasiadom, to w efekcie sami byscie sobie zaplaciliw funduszu
    remontowym. Spoldzielnia.

    Dominika
    --
    unikatowa biżuteria i srebro użytkowe