  • 1. Data: 2005-05-19 21:52:37
    Temat: Nienormalny maz - jak sie rozejsc?
    Od: "alela" <a...@N...gazeta.pl>

    Bardzo proszę o pomoc!

    Od kilku lat "maz" zadrecza mnie chorobliwa zazdroscia. Sa oczywiscie
    awantury poniewaz kaze mi sie tlumaczyc dlaczego mam since na nogach,
    dlaczego sie myje rano, ogladam sie za kierowcami i mnostwo innych bzdur.
    Cierpie ja a najbardziej cierpia dzieci, poniewaz mimo woli biora posrednio
    w tym udzial. Mam 2 dorastajacych synow ktorzy na slowo zdrada palaja
    do "meza" taka nienawiscia, ze boje sie zeby nie doszlo do jakiegos
    nieszczescia. Ja sama poczatkowo bagatelizowalam to ale w tej chwili jak
    slysze "porozmawiajmy" i "wytlumacz mi" albo "przyzeknij ze mnie nie
    zdradzilas" sama dostaje furii. Jest coraz gorzej, przeszlismy przez pieklo
    trwa to juz okolo 7 lat, a od czasu jak "maz" przeszedl na emeryture
    sytuacja staje sie nie do zniesienia. Po takich akcjach moj "malzonek"
    kladzie sie do lozka i oczywiscie domaga sie seksu, ja nienawidze go tak
    bardzo za to ze krzywdzi mnie i dzieci ze na sama mysl o tym bierze mnie
    obrzydzenie. Widza to synowie, dochodzilo juz do rekoczynow, starszy syn
    odgraza sie ze go zabije, jestem przerazona. Dzieci bardzo dobrze sie ucza
    sa spokojni i nie sprawiaja mi problemow.
    Boje sie czy nie jest to jakas choroba poniewaz taki sam uklad jest w jego
    rodzinnym domu. Tylko ze strona opentana jest moja tesciowa, ma juz
    siedemdziesiat lat a mimo to wciaz opowiada o kochankach tescia, o
    nieslubnych dzieciach i innych takich glupotach. Bylo juz tam tak zle ze
    tesc poszedl ze sznurem do lasu zeby sie powiesic. Tesciowa kontaktuje
    sie "mezem" tylko w takich godzinach gdy jestem w pracy. Ma ona bardzo
    wielki wplyw na "meza" i podejrzewam ze rowniez olbrzymi wklad w nasza
    tragedie.

    Prosilam go zeby poszedl do lekarza ale twierdzi ze jest zdrowy i ze
    wszystko co robi jest jak najbardziej normalne.
    Mysle o rozwodzie ale pracuje od rana do nocy, maz jest czlowiekiem wrednym
    i nie obchodzi go ze dzieci sie ucza i studiuja, ze trzeba zarabiac
    pieniadze ( ktore sam zreszta bezmyslnie przepuszcza ), sam jest na
    emeryturze i potrafi nawet caly dzien przelezec przed telewizorem. Nasze
    klopoty zaczely sie gdy zaczelismy walczyc z alkoholem, ktory byl spozywany
    w naszym domu w coraz wiekszych ilosciach, po wielkich wojnach i awanturach,
    wprowadzilismy zakaz przynoszenia alkoholu do domu, ale wtedy jeszcze
    bardziej zwariowal. Po 3 latach walki doszlismy juz do momentu ze w domu nie
    pije i teraz z usmiechem twierdzi ze on nigdy nie mial problemu z alkoholem.

    Mam dosc tej wojny, chce rozwodu albo separacji a on mowi zeby wszystko
    sprzedac i dac mu polowe, nie wiem co mam robic, jak mam przeprowadzic
    rozwod lub separacje zeby nie pozwolic zawalic mu przyszlosci dzieci. On po
    kazdym napadzie zazdrosci przyrzeka ze sie zmieni i po tygodniu znow
    wszystko wraca do jego chorej normy. Dzieci uzywa jako argumentu
    przetargowego i twierdzi wtedy, ze jak zostaniemy sami to bedzie to moja
    wina i zmarnuje ich przyszlosc.
    Prosze o porade co powinnam zrobic po kolei jesli chodzi o zabezpieczenie
    naszej przyszlosci. Czasami ma takie "odloty" ze boje sie zeby nas w nocy
    nie pozabijal zreszta kiedys juz uslyszalam od niego ze zabije mnie, dzieci,
    a na koncu siebie, ale wogole to twierdzi ze jest bardzo dobrym czlowiekiem
    i bardzo nas kocha. Sytuacja ktora opisalam jest trudna do udowodnienia, w
    gronie przyjaciol i znajomych udaje pokornego opiekunczego dobrego meza i
    ojca.

    Jeszcze raz prosze o pomoc i porade.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje.
    alela

  • 2. Data: 2005-05-19 22:41:58
    Temat: Re: Nienormalny maz - jak sie rozejsc?
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Thu, 19 May 2005 21:52:37 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, alela napisał(a):

    > Bardzo proszę o pomoc!

    czytałem twój list kilka razy i moja rada jest taka:

    1.nie proś o pomoc tylko działaj i to szybko i "z zaskoczenia" ,niczego nie
    uzgadniaj bo to może źle się skończyć.

    2.Idź do Komendy Powiatowej Policji tam w wydziale prewencji /może być to
    sekcja/ jest osoba - bardzo często kobieta zajmująca się takimi sprawami i
    problemami nieletnich /jeżeli nie będziesz umiała dokladnie wytłumaczyć z
    kim chcesz rozmawiać / to poproś o pilny kontakt ze specjalistą ,który
    zajmuję się nieletnimi i opowiedz ten problem .Tam podpowiedzą co dalej
    robić i skontaktują Cię z właściwą osobą
    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-05-20 06:04:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    alela wrote:

    > Jeszcze raz prosze o pomoc i porade.
    >
    > Pozdrawiam i z gory dziekuje.
    > alela

    Więc ja krótko:
    Objawy które opisujesz, to co prezentuje twój mąż, to choroba.
    Wręcz typowy zespół Korsakowa - lub, wężej patrząc, Otella. Do
    Korsakowa brakuje tu konfabulacji, wypełniania urwanego filmu
    zmyślonymi wydarzeniami. Fakt, że nadużywał alkoholu - wyraźnie to
    potwierdza. Do tego trzeba mieć predyspozycje wrodzone, ale alkohol
    jest czynnikiem wyzwalającym.
    To się całkiem nieźle leczy.
    Opinia psychiatry będzie napewno pomocna w sądzie i na policji.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2005-05-20 08:39:07
    Od: "Beata" <b...@a...pl>

    "alela" <a...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > gronie przyjaciol i znajomych udaje pokornego opiekunczego dobrego meza i

    Witam,
    Przeczytałam kilka razy Twój post. Jestem zaskoczona, zdrugzotana, pełna
    współczucia.
    Ale moja empatia niczego tu w Twojej sytuacji nie zmienia.
    Jak najszybciej podejmij wszelkie kroki do skontatkowania się z z Oddziałem
    Policji.
    Na pewno jest osoba, która zajmuje się takimi sprawami. Być może osoba z
    prewencji.
    Nie zostawiaj tego w takim kształcie, żeby nie doszło do jakiegoś
    nieszczęścia, kiedy już nie będzie
    możliwości odwrotu.
    Skorzystaj z porad psychologa, może w drugim rzędzie, pomóź w tym kierunku
    Twoim dzieciom,
    które również cierpią i w których wzmagają się negatywne emocje.
    dzialaj. Bądź silna, ale działaj!!!!

    pozdrawiam
    BEATA

  • 5. Data: 2005-05-20 11:44:52
    Temat: Odp: Nienormalny maz - jak sie rozejsc?
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    no i to są całkiem dobre warunki dlaczego nie skorzystasz?

  • 6. Data: 2005-05-20 12:17:22
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Fri, 20 May 2005 10:39:07 +0200, Beata
    <b...@a...pl> wrote:
    (...)
    > Przeczyta?am kilka razy Twój post. Jestem zaskoczona, zdrugzotana, pe?na
    > wspó?czucia.

    a ja przeczytalem kilka razy twoja odpowiedz i zastanawiam sie jaki cel
    mialas cytujac posta zrodlowego W CALOSCI po to tylko, by dodac pare nic
    nie wnoszacych linijek??!!

    moze przeslac 1000 kopii netykiety na priv?..

    OPERA --

  • 7. Data: 2005-05-20 12:46:22
    Od: "alela " <a...@g...pl>

    JanuszHr <h...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > zajmuję się nieletnimi i opowiedz ten problem .Tam podpowiedzą co dalej
    > robić i skontaktują Cię z właściwą osobą

    Dziękuję za szybka odpowiedz. Wasze posty dodały mi sił i utwierdziły mnie w
    tym zeby już dzis podjac pierwsze kroki zeby pomoc sobie i dzieciom.
    Umowilam sie na spotkanie w centrum pomocy rodzinie, ktora ma skontaktować
    mie z odpowiednimi osobami w moim miescie.

    bardzo dziekuje
    alela

  • 8. Data: 2005-05-20 13:03:15
    Od: " alela" <a...@g...pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest czynnikiem wyzwalającym.
    > To się całkiem nieźle leczy.
    > Opinia psychiatry będzie napewno pomocna w sądzie i na policji.

    Bardzo dziekuje

    Poczytalam sobie dzieki Twojemu postowi o zespole Korsakowa w internecie i
    doprawdy wszystko tu pasuje.
    W poprzednim poscie nie wspomnialam, ze coraz czesciej zdarzenia o ktore
    pyta mnie "maz" zaskakuja mnie, bo nie moge sobie skojarzyc aby mialy kiedys
    miejsce.Nie dopytuje sie jednak o co mu chodzi, poniewaz nie chce wdawac sie
    w dyskusje.
    A co do leczenia to czy mozna prosic o wiecej informacji.

    Serdecznie pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-05-20 13:10:49
    Od: " alela" <a...@g...pl>

    Beata <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Twoim dzieciom,
    > które również cierpią i w których wzmagają się negatywne emocje.

    Witam i dziekuje za zainteresowanie.
    Teraz wiem ze czasami jedna rada moze dodac mocy.
    jak juz pisalam pod postem Janusza skontaktowalam sie z odpowiednimi ludzmi,
    ktorzy doradza mi i pomoga w dalszych dzialaniach.
    Serdeczne dzieki

    alela

  • 10. Data: 2005-05-20 16:01:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    alela wrote:

> [...]
    > ktore pyta mnie "maz" zaskakuja mnie, bo nie moge sobie skojarzyc aby
    > mialy kiedys miejsce.Nie dopytuje sie jednak o co mu chodzi, poniewaz

    Ojoj. Klasyczny. I jeszcze ten "aniołek przy znajomych"... Uważaj -
    nieleczony się pogłębia, i często doprowadza do zachowań agresywnych.
    Bywają zabójstwa na tym tle, więc to naprawdę poważna sprawa.

    > A co do leczenia to czy mozna prosic o wiecej informacji.

    Hm. To grupa o prawie, więc - sorry, no bonus. Nie wolno leczyć przez
    internet...
    Mogę ci jedynie poradzić - zgłoś się (najpierw sama) do jakiejś poradni
    ds. problemów z alkoholem, zazwyczaj takie działają przy oddziałach
    psychiatrycznych, względnie zadzwoń na jakiś numer porad dla rodzin
    alkoholików. Tam ci podadzą adres.
    Ew. możesz udać się na dyżur do psychiatry, i opisać zachowanie męża.
    Na tej podstawie lekarz może zadecydować o konieczności leczenia.
    "Najchętniej" to robią przy wezwaniu do agresywnego pacjenta.
    Wtedy mogą skierować wniosek do sądu o leczenie przymusowe - jeśli się
    nie zgodzi.
    Ale może po rozmowie ze specjalistą, postaraj się z mężem porozmawiać?
    Potraktuj go jak chorego człowieka, to nie jego wina, że się tak
    zachowuje. Nie mów "idź się zbadać na głowę", tylko spokojnie,
    zasugeruj spotkanie ze specjalistą. To przecież (był) bliski ci
    człowiek. Spróbuj mu pomóc. Warto się odwołać do jego uczuć, jemu na
    tobie zależy, często można namówić pacjenta na leczenie mówiąc "wiem,
    że nie chcesz mi robić przykrości, wiesz, że mi na tobie zależy, i wiem
    że tobie na mnie też, może specjalista nam pomoże i uda nam się razem
    sprawić żeby było jak dawniej". Zapewnij, że będziesz przy nim, że
    będziesz mu pomagać. Te zachowania agresywne najczęściej wynikają ze
    strachu przed odrzuceniem, samotnością.
    Zapewnij sobie na wszelki wypadek towarzystwo synów, w sąsiednim
    pokoju,

    --
    Pozdro
    Massai