  • 1. Data: 2006-09-07 08:55:13
    Temat: reklamacja-Orange
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Po odmowie uznania reklamacji jakie mam dalsze możliwości dochodzenia swoich
    praw?
    Rozumiem sprawa cywilna lub postępowanie mediacyjne i polubowne.
    Czym jedno od drugiego się różni oraz z jakimi opłatami sie to wiąże?
    Może ktoś mnie uświadomić?

    Jakie są szanse wygrania sprawy w przypadku sporu o nałożenie opłaty za
    zablokowanie telefonu z powodu braku uregulowania wpłaty w terminie.
    Faktura nie dotarła na czas a w regulaminie ORANGE jest zapis "iż to na
    abonencie spada obowiązek informowania o braku nadejścia faktury w terminie"
    czego nie uczyniłem bo nie wiedziałem kiedy ona ma nadejść.
    Ciekawa sprawa to fakt że firma ORANGE w żadnym dokumencie jaki podpisywałem
    nie informuje abonenta o okresie rozliczeniowym jaki obowiązuje abonenta na
    podstawie którego wiedziałby kiedy ma "polować" na ową fakturę. Chyba, że na
    podstawie poprzedniej faktury.

  • 2. Data: 2006-09-07 15:01:20
    Temat: Re: reklamacja-Orange
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "maximus" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > podstawie którego wiedziałby kiedy ma "polować" na ową fakturę. Chyba, że

    Nie wiem jak ty ale ja dostaje sms , ze mam zaplacic fakture na taka a taka
    kwote . Faktury widzi tylko ksiegowa nawet do nich nie zagladam .
    Ostatnio przez przypadek zobaczylem ze mi licza SMS za 0,26 netto a w
    aneksie na warunkach szczegolnych mialem 0,16 netto .
    Liczyli wyzej przez caly rok , zlozylem reklamacje dostalem 490 PLN uznania
    .

    Twoj cykl jest liczony od daty podpisania umowy plus zdaje sie 7 dni do
    przodu na platnosc albo 14 dni . Wiec jezeli czytasz sms z systemu to nie ma
    mozliwosci zebys nie dostal sms informujacego o uplywie terminu

  • 3. Data: 2006-09-07 16:47:11
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    A czy właściciel firmy nosi wszystkie telefony ze sobą ?
    Tak się składa, że numer rachunku do którego przynależy telefon na codzień
    posiada pracownik i nie mam pojęcia to tam ORANGE se wysyła SMS'ami.
    Druga sprawa podaj mi zapis w regulaminie który obliguje mnie do czytania
    SMS'ów bo ja takiego nie znam.

  • 4. Data: 2006-09-07 20:03:58
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]
    > posiada pracownik i nie mam pojęcia to tam ORANGE se wysyła SMS'ami.
    > Druga sprawa podaj mi zapis w regulaminie który obliguje mnie do czytania

    Nie ma takiego zapisu , ale podpisales zobowiazanie do placenia naleznosci i
    podpisales umowe na siebie a nie na pracownika . Wiec jestes odpowiedzialny
    za ten numer , a IDEA ma w czarnej du... kto jest uzytkownikiem .

    Jezeli jestes wlascicielem firmy i jeszcze masz pracownika do ktorego
    telefonu nie masz dostepu . Nie chce ci sie polowac na faktury .....to
    zastanow sie nad zatrudniem mysliwego od faktur to primo .

    Mozesz takze skonsolidowac wszystkie numery telefonow w jedna fakture ( czy
    tak masz czy nie , nie wiem ) wtedy dostaniesz na swoj numer sms o
    zadluzeniu i nie bedziesz musial biegac za pracownikiem .

    A jezeli juz raz zaplacisz w terminie to wystarczy do tego terminu dodac 30
    dni i zawsze bedziesz wplacic w terminie . A jaka kwote bez faktury i za
    darmo mozesz dowiedziec sie pod numerem 510 100 100 ( jest bezplatny )

    Boszeee

    Jac

  • 5. Data: 2006-09-07 20:10:22
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

> [...]
    odpowiedzialny
    > za ten numer , a IDEA ma w czarnej du... kto jest uzytkownikiem .

    I dlatego własnie będę dochodził swoich racji i mam ich sms'y w d...e.

    > Jezeli jestes wlascicielem firmy i jeszcze masz pracownika do ktorego
    > telefonu nie masz dostepu . Nie chce ci sie polowac na faktury .....to
    > zastanow sie nad zatrudniem mysliwego od faktur to primo .

    ntg

> [...]
    > tak masz czy nie , nie wiem ) wtedy dostaniesz na swoj numer sms o
    > zadluzeniu i nie bedziesz musial biegac za pracownikiem .

    nie w tym przypadku bo telefon mój jest zarejestrowany na inna firmę.
    Dzowniłem przekierowania działają tylko w przypadku telefonów w obrębie
    jednej firmy :(
    Ale to i tak nie na temat.

> [...]
    > dni i zawsze bedziesz wplacic w terminie . A jaka kwote bez faktury i za
    > darmo mozesz dowiedziec sie pod numerem 510 100 100 ( jest bezplatny )

    A gdzie w umowie jest zapis że mam dzownić?
    znowu ntg.
    Patrz na pytanie z pierwszego watku jak nie potrafisz na temat napisac nie
    pisz nic.

  • 6. Data: 2006-09-07 20:19:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    maximus napisał(a):

    > I dlatego własnie będę dochodził swoich racji i mam ich sms'y w d...e.

    Nie masz racji, w tym problem

    > A gdzie w umowie jest zapis że mam dzownić?
    > znowu ntg.

    W umowie, a dokładniej w regulaminie masz zapis o pilnowaniu terminu
    płatności i każdorazowym informowaniu, że nie otrzymałes faktury

    M.

  • 7. Data: 2006-09-07 20:32:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek"
    > W umowie, a dokładniej w regulaminie masz zapis o pilnowaniu terminu
    > płatności i każdorazowym informowaniu, że nie otrzymałes faktury

    a nie lepiej ustanowic Polecenie Zaplaty i niech sami pilnują terminu?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2006-09-07 20:40:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    blad napisał(a):
    > Użytkownik "Maciej Bebenek"
    >
    > a nie lepiej ustanowic Polecenie Zaplaty i niech sami pilnują terminu?

    Dla 99 % społeczeństwa jest to mentalnie nie do przeskoczenia. Ktoś sam
    zabiera pieniądze z konta!

    M.

    PS. W przypadku największego operatora to też nie zawsze skutkuje. Znane
    są przykłady naliczania odsetek za zwłokę od nieterminowego generowania
    PZ przez wierzyciela ;-)

  • 9. Data: 2006-09-07 21:01:05
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    > W umowie, a dokładniej w regulaminie masz zapis o pilnowaniu terminu
    > płatności i każdorazowym informowaniu, że nie otrzymałes faktury

    zgadza się.
    Zablokowano mi po 2 tygodniach telefon to zorinetowałem się o braku
    zapłacenia faktury.
    Zadzowniłem że nie mam faktury, odblokowano, a wraz z następną fakturą
    naliczono za blokadę.
    Czyż to nie chore postępowanie?

  • 10. Data: 2006-09-07 21:05:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    maximus napisał(a):

    > Czyż to nie chore postępowanie?

    przypomnę Ci podstawową zasadę kapitalizmu - czy ktoś Cie zmusił do
    wyboru TEGO operatora? Z tego co wiem, pozostali dwaj zachowują się
    "nieco" inaczej.

    M.