  • 1. Data: 2004-05-08 20:48:08
    Temat: pytanie odnosnie kontroli legalnosci oprogramowania
    Od: "Darrow" <d...@p...net>

    Ostatnio dosc glosno robi sie odnosie kontroli oprogramowania nie tyle w
    firmach co w prywatnych mieszkaniach...
    W zwiazku z tym mam pare pytan.
    Zakladamy ze ktos ma nielegalne oprogramowanie, nie handluje na gieldzie,
    nie prowadzi tez firmy komputerowej ani w zadnej branzy ktora takie kontrole
    mogla by prowokowac. I teraz moje pytanie:
    1. Czy policja ma prawo wkroczyc bez nakazu i dokonac przeszukania ?
    Powiedzmy ze zaczela dzialac wskutek anonimowego donosu
    2. Czy w wypadku przeprowadzania kontroli, mam obowiazek np. podac haslo do
    systemu? Czy jezeli mam rozne blokady na komputerze (haslo w BIOSie do
    systemu itp.) grozi mi cos za utrudnienie dzialania policji ? Czy tez
    zarekwiruja komputero do analizy?
    3. Czy policja w wypadku wykrycia nielegalnego oprogramowania ma prawo
    zarekwirowac komputer? Czy w takim wypadku jest szansa na jego odzyskanie ?
    Czy tez moze rekwirowany jest sam dysk ? (bo tak bylo by najlogiczniej)
    4. Czy w wypadku nie wpuszczenia policji do mieszkania (dzialajacej zalozmy
    bez nakazu przeszukania) ponosze jakies konsekwencje?
    5. Czy w wypadku rozpoczecia postepowania w prawie wykrycia nielegalnego
    oprogramowania licza sie okolicznosci ich zdobycia i wykorzystywania? Tzn.
    dla przykladu czy ktos kto sciagnal z internetu owe programy traktowany jest
    tak samo jak osoba ktora kupila je na gieldzie ? (moim zdaniem mozna
    tlumaczyc ze sciagajac z internetu nie mailo sie swiadomosci ich
    nielegalnego pochodzenia, ale z drugiej strony jest to nie do udowodnienia
    bo kazda plyte mozna tlumaczyc ze sie sciagnelo i samemu nagralo...)

    Darrow

  • 2. Data: 2004-05-08 21:07:08
    Od: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>

    Polecam lekturę: http://hacking.pl/law.php

    Z własnego, niemiłego doświadczenia:
    > 1. Czy policja ma prawo wkroczyc bez nakazu i dokonac przeszukania ?
    > Powiedzmy ze zaczela dzialac wskutek anonimowego donosu

    Moze, nakaz prokuratora otrzymasz poleconym do 7 dni od daty przeszukania

> [...]
    > systemu? Czy jezeli mam rozne blokady na komputerze (haslo w BIOSie do
    > systemu itp.) grozi mi cos za utrudnienie dzialania policji ? Czy tez

    Jezeli policja wchodzi do domu to jest prawie na 100% pewne, ze zatrzymaja
    komputer do analizy - mowia ze zajmie to
    do 1 miesiaca, w praktyce kilka razy dluzej

    Odnosnie hasel:
    "Haseł nie musimy ujawniać w przypadku gdy :
    1. występujemy w roli podejrzanego (podejrzanym jest osoba co do której
    wydano postanowienie o przedstawieniu zarzutów lub przesłuchano w takim
    charakterze)
    2. jako świadek możemy uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić nas lub osobę dla nas najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub wykroczenie.
    "

> [...]
    ?
    > Czy tez moze rekwirowany jest sam dysk ? (bo tak bylo by najlogiczniej)

    Ma prawo zarekwirowac, jezeli chodzi o sam dysk to raczej tego nie robia,
    biora calego kompa i nic ich nie intersuje (nie jest wazne czy to jest
    logiczne)

  • 3. Data: 2004-05-08 21:28:53
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Darrow napisał(a):

    > Ostatnio dosc glosno robi sie odnosie kontroli oprogramowania nie tyle w
    > firmach co w prywatnych mieszkaniach...

    Ostatnio ten temat był bardzo często tutaj poruszany. Ile razy będziemy to
    jeszcze wałkować?

    > W zwiazku z tym mam pare pytan.

    Znowu?

> [...]
    > mogla by prowokowac. I teraz moje pytanie:
    > 1. Czy policja ma prawo wkroczyc bez nakazu i dokonac przeszukania ?

    Tak

    > Powiedzmy ze zaczela dzialac wskutek anonimowego donosu
    > 2. Czy w wypadku przeprowadzania kontroli, mam obowiazek np. podac haslo do
    > systemu?

    Tak

    > Czy jezeli mam rozne blokady na komputerze (haslo w BIOSie do
    > systemu itp.) grozi mi cos za utrudnienie dzialania policji ? Czy tez
    > zarekwiruja komputero do analizy?

    Możesz zostać ukarany grzywną

    > 3. Czy policja w wypadku wykrycia nielegalnego oprogramowania ma prawo
    > zarekwirowac komputer?

    Tak

    > Czy w takim wypadku jest szansa na jego odzyskanie ?

    To zależy od sądu

    > Czy tez moze rekwirowany jest sam dysk ? (bo tak bylo by najlogiczniej)

    Całość

    > 4. Czy w wypadku nie wpuszczenia policji do mieszkania (dzialajacej zalozmy
    > bez nakazu przeszukania) ponosze jakies konsekwencje?

    Tak. Utrudniasz pracę Policji

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 4. Data: 2004-05-09 08:56:59
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    ale.... zawsze masz prawo poproszenia przez zamkniete drzwi o podanie numeru
    odznaki celem potwierdzenia autentycznosci i zadzwonienia na komisariat,
    zyskujesz przy tym jakies 2-4 minut na wyciagniecie dysku twardego jesli juz
    masz tam cos nielegalnnego... masz do tego prawo, przeciez to moze byc
    oszust...

  • 5. Data: 2004-05-09 10:14:49
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Ostatnio ten temat był bardzo często tutaj poruszany. Ile razy będziemy to
    > jeszcze wałkować?

    Tak dlugo dopoki beda pojawiac sie na tej grupie
    nowe osoby.
    Tak nawiasem: czy sprawdziles w archiwum, czy Twoje
    pytanie nie bylo juz tu wczesniej zadane?

    WOJSAL

  • 6. Data: 2004-05-09 11:57:16
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    WOJSAL napisał(a):

    > Tak nawiasem: czy sprawdziles w archiwum, czy Twoje
    > pytanie nie bylo juz tu wczesniej zadane?

    Moje pytanie? Żadnego nie zadawałem :>

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2004-05-10 06:21:21
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Moje pytanie? Żadnego nie zadawałem :>

    Zadales pytanie: "Ile razy będziemy to
    jeszcze wałkować?"

    Chodzi o to, ze problem typu: ktos zglasza
    pytanie, ktore juz bylo poruszane a nastepnie
    jakis spryciarz bystro odpowiada, ze to
    juz bylo - tego typu problem jest
    plaga wielu grup dyskusyjnych, rowniez i tej.
    Wtedy czesto wyjasnia sie "spryciarzowi",
    dlaczego warto odpowiedziec na pytanie,
    ktore juz bylo zadawane, mimo ze byl juz szereg
    odpowiedzi, dyskusji na zadane pytanie.

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-05-10 06:31:32
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    WOJSAL napisał(a):

    > Zadales pytanie: "Ile razy będziemy to
    > jeszcze wałkować?"

    A tak. To pytanie zadałem

    > Chodzi o to, ze problem typu: ktos zglasza
    > pytanie, ktore juz bylo poruszane a nastepnie
    > jakis spryciarz bystro odpowiada, ze to
    > juz bylo - tego typu problem jest
    > plaga wielu grup dyskusyjnych, rowniez i tej.

    Właśnie. A coś się zmieniło jeśli chodzi o prawo od ostatniej debaty na ten
    temat na tej grupie? Nie. Nie zmieniło się, więc ciągłe wałkowanie na
    okrągło tego samego tematu z 79 różnych pozycji jest mało twórcze. A
    wystarczy zajrzeć do archiwum grupy i poczytać.

    > Wtedy czesto wyjasnia sie "spryciarzowi",
    > dlaczego warto odpowiedziec na pytanie,
    > ktore juz bylo zadawane, mimo ze byl juz szereg
    > odpowiedzi, dyskusji na zadane pytanie.

    Tak? To wyjaśnij dlaczego warto przerabiać to samo po raz kolejny. Chętnie
    posłucham

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2004-05-22 12:42:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, Markus Sprungk wrote:

    >+ WOJSAL napisał(a):
    >+ > Zadales pytanie: "Ile razy będziemy to
    >+ > jeszcze wałkować?"
    >+
    >+ A tak. To pytanie zadałem
    [...]
    >+ okrągło tego samego tematu z 79 różnych pozycji jest mało twórcze.

    Zgoda.
    p,,,]
> [...]
    >+
    >+ Tak? To wyjaśnij dlaczego warto przerabiać to samo po raz kolejny. Chętnie

    Właśnie chodzi o ów problem - czy warto po raz 514 przerabiać problem
    o nazwie: "ile razy będziemy wałkować to samo pytanie ?" ? :>

    pozdrowienia, Gotfryd