  • 1. Data: 2004-05-08 16:37:00
    Temat: vat na net - podwyzka, czy nie?
    Od: "JanekDan" <j...@w...pl>

    dostawca internetu zmienil wysokosc "starej" stawki brutto na aktualna
    netto (abonament). oczywiscie biadoli, ze panstwo go gnebi, bo nie ma z
    czego sobie odliczyc tego podatku. interesuje mnie taka sprawa, cz to jest
    podwyzka, czy nie? w praktyce wyglada to tak, ze dla klientow indywidualnych
    cena jest taka sama jak wczesniej. TPSA i ERA obnizyly wysokosc oplat o
    "stare" 7% vat'u. czy w zwiazku z tym taka podwyzka (zakladajac, ze jest to
    podwyzka) moze byc traktowana jako zmiana warunkow swiadczenia uslug i moze
    byc powodem rozwiazania umowy, bez typowych w takich sytuacjach,
    konsekwencji?
    i drugie pytanie: pracownik tegoz operatora twierdzi, ze klienci
    komercyjni/firmy placa dokladnie tyle samo, gdyz "w rozumieniu ustawy" nie
    sa dla nich odbiorcami komercyjnymi, gdyz nie odsprzedaja dalej tychze lacz.
    natomiast TPSA i ERA traktuja takich klientow inaczej i doliczaja 22%
    podatek. kto tu postepuje niezgodnie z prawem?
    juz dziekuje za wszystkie odpowiedzi :-)

    --
    pozdrawiam
    JanekDan

  • 2. Data: 2004-05-08 17:06:24
    Temat: Re: vat na net - podwyzka, czy nie?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 08/05/2004 18:37, JanekDan wrote :
> [...]
    > podwyzka) moze byc traktowana jako zmiana warunkow swiadczenia uslug i moze
    > byc powodem rozwiazania umowy, bez typowych w takich sytuacjach,

    SOP #1: Co było w umowie?

> [...]
    > natomiast TPSA i ERA traktuja takich klientow inaczej i doliczaja 22%
    > podatek. kto tu postepuje niezgodnie z prawem?

    Nie wiadomo, to kwestia interpretacji. Interesująca analiza była we
    wczorajszej Rzeczypospolitej:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040507/p
    rawo/prawo_a_15.html

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 3. Data: 2004-05-08 17:16:51
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> wrote:

    > SOP #1: Co było w umowie?

    > Nie wiadomo, to kwestia interpretacji. Interesująca analiza była we
> [...]

    W swietle powyższego bezprawnym jest wystawianie faktur z VAT odbiorcom
    nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp szerokopasmowy.
    Czy tak?

    miab

  • 4. Data: 2004-05-08 17:18:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 8 May 2004 18:37:00 +0200, na pl.soc.prawo, JanekDan napisał(a):

    > i drugie pytanie: pracownik tegoz operatora twierdzi, ze klienci
    > komercyjni/firmy placa dokladnie tyle samo, gdyz "w rozumieniu ustawy" nie
    > sa dla nich odbiorcami komercyjnymi, gdyz nie odsprzedaja dalej tychze lacz.

    To chyba ustalil jakas nowa definicje odbiorcy komercyjnego ( na wlasny
    uzytek ). Jezeli nie nalicza VAT-u firmom to baaaardzo sie zdziwi przy
    pierwszej kontroli jak mu kaza zaplacic z odsetkami + kara.

    Natomiast IMHO nie mial obowiazku obnizac pozostalym uzytkownikom ceny -
    przeciez masz zawarta umowe na konkretna oplate za dostep/lacze bez
    rozbicia na netto i VAT. Jest to cena umowna i taka dalej pobiera.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-05-08 17:20:48
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 08/05/2004 19:16, miab wrote :

    /prawo/prawo_a_15.html

    > W swietle powyższego bezprawnym jest wystawianie faktur z VAT odbiorcom
    > nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp szerokopasmowy.
    > Czy tak?

    Tak, według dra A. Mariańskiego, ale czy Urząd Skarbowy nie będzie
    innego zdania, nie wiadomo.

  • 6. Data: 2004-05-08 17:35:33
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> wrote:

    > Tak, według dra A. Mariańskiego, ale czy Urząd Skarbowy nie będzie
    > innego zdania, nie wiadomo.

    Czyli połowa pójdzie siedzieć za wystawianie, a druga połowa za nie
    wystawianie ;o)

    miab

  • 7. Data: 2004-05-08 18:10:28
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Tak, według dra A. Mariańskiego, ale czy Urząd Skarbowy nie będzie
    > innego zdania, nie wiadomo.

    Dzwoniłem w piątek do US - w/g nich przedsiębiorcy nie odsprzedający
    dalej podpadają pod zwolnienie.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 8. Data: 2004-05-08 18:14:50
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał:

    > Dzwoniłem w piątek do US - w/g nich przedsiębiorcy nie odsprzedający
    > dalej podpadają pod zwolnienie.

    ciekawe co na to TPSA ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 9. Data: 2004-05-08 18:16:07
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Psychik wrote:
    > ciekawe co na to TPSA ;-)

    Większy problem będą miały chyba firmy, które coś takiego sobie
    odliczą.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 10. Data: 2004-05-08 18:22:12
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Artur Orlowski <l...@t...the.signature.pl> wrote:

    > Dzwoniłem w piątek do US - w/g nich przedsiębiorcy nie odsprzedający
    > dalej podpadają pod zwolnienie.

    A czy istnieje już po temu stosowny oficjalny ministerialny formularz, w
    którym
    przedsiębiorcy pod kara grzywny z zamiana na karę wieloletniego więzienia
    oświadczają że nie odsprzedają i nie będą odsprzedawać bądź że, odsprzedają
    i będą odsprzedawać i w jakim procencie odsprzedają i w jakim czasokresie?
    I ma się rozumieć formularz o zmianie stanu odsprzedawania i w jakim
    procencie i w jakim czasokresie ów zmian miał bądź będie miał miejsce?
    No i najważniejsze. Czy został powołany stosowny organ kontrolny do
    nadzorowania prawidłowości, prawdziwości i terminowości wypełnienia
    owych formularzy?

    miab