  • 1. Data: 2004-05-08 20:57:49
    Temat: Czy ktoś wie
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Witam mam pytanie kiedy sąd może wysłać na przymusową poradnie małżenską
    jakie muszą byc okolicznosci ? Jedna strona chce druga nie bo mówi ze nic z
    tego nie bedzie dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-08 21:25:25
    Temat: Re: Czy ktoś wie
    Od: Dredd<...@...pl>

    Raczej nie widzę takiej możliwości aby Sąd wysyłał do takiej poradni z
    urzędu.
    Teoretycznie byłoby to możliwe jedynie wtedy gdyby choć jeden z
    małżonków zwrócił się do Sądu o rozstrzygnięcie w takiej sprawie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-05-09 06:23:33
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

  • 4. Data: 2004-05-09 10:50:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    Teoretycznie jest możliwość że Sąd rodzinny mógłby nakazać
    małżonkom udanie się do proadni małżeńskiej.

    Jak stanowi art. 109. § 1. kodeksu rodzinnego: Jeżeli dobro dziecka
    jest zagrożone, sąd opiekuńczy wyda odpowiednie zarządzenia.

    Jeżeli więc jeden z małżonków (co istotne: którzy posiadają dzieci)
    uznałby, że dobro dziecka z powodu np. nieporozumień w małżeństwie
    jest zagrożone a drugi małżonek nie wykazywałby woli rozwiązania
    sytuacji w gronie rodziny to teoretycznie mógłby każdy z małżonków
    wnieść do Sądu rodzinnego wniosek o wydanie zarządzenia
    zobowiązującego małżonków do skorzystania z poradni małżeńskiej,
    czy np. po prostu z terapii u psychologa.

    Nie wykluczone, że Sąd rodzinny uznałby że taka terapia służyłaby
    dobru dziecka i skierowałby na nią małżonków
    Ale jak rzekłem to rozważania teoretyczne - nie wiem czy zdarza się to
    w praktyce.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-05-10 07:11:32
    Od: "Garfield" <g...@f...onet.pl>

> [...]
    > jakie muszą byc okolicznosci ? Jedna strona chce druga nie bo mówi ze nic
    > z tego nie bedzie dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam

    Przy rozwodzie. Sady ostatnio ponoc niejako "z automatu" kieruja do
    poradni. Na tej grupie bylo juz kilka takich przypadkow wspomnianych.

    --
    garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
    g...@f...onet.pl, GG 4628417, tlen: d...@t...pl ,

  • 6. Data: 2004-05-10 15:02:34
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Garfield" <g...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
    >
    > Sady ostatnio ponoc niejako "z automatu" ? a jak nie ma dziecka ani
    majątku ? Dziękuje Pozdrawiam