  • 1. Data: 2004-05-08 15:31:14
    Temat: Zdjęcia z filmów a prawa autorskie
    Od: "Gumbi" <g...@U...gazeta.pl>

    Witam
    Mam pewną wątpliwość dotyczącą praw autorskich.

    Prowadzę w jednym z młodzieżowych portali dział telewizyjny, w którym
    opisanych jest kilka filmowych propozycji z każdego dnia (czasami seriale
    albo sport). Opisy są bez zdjęć, które chciałbym zacząć dodawać. I tu
    pytanie, czy jeśli dodam do takiego mojego opisu zdjęcie z jakiegoś serwisu
    filmowego (IMBDb, Filmweb) albo z PAP to czy będzie to złamanie praw
    autorskich, czy w tym konkretnym przypadku reklamując film, mogę tak robić?

    Pozdro
    Gumbi

  • 2. Data: 2004-05-08 15:54:41
    Temat: Re: Zdjęcia z filmów a prawa autorskie
    Od: Janek Bohatyrowicz <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Gumbi napisał:

> [...]
    > filmowego (IMBDb, Filmweb) albo z PAP to czy będzie to złamanie praw
    > autorskich, czy w tym konkretnym przypadku reklamując film, mogę tak robić?

    IMO jezeli to jest serwis komercyjny lepiej zapytaj fimweb czy mozesz.
    Jezeli to jest strona prywatna poprostu zaznaczaz ze jest to strona
    prywatna. Czyli chyba mozesz kolekcjonowac na niej co ci sie tylko podoba.
    --
    Janek Bohatyrowicz

  • 3. Data: 2004-05-09 10:36:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7j014$iv0$4@nemesis.news.tpi.pl>, Janek Bohatyrowicz wrote:
    > IMO jezeli to jest serwis komercyjny lepiej zapytaj fimweb czy mozesz.
    > Jezeli to jest strona prywatna poprostu zaznaczaz ze jest to strona
    > prywatna. Czyli chyba mozesz kolekcjonowac na niej co ci sie tylko podoba.

    Tak, jesli masz to w domu na swoim serwerze odcietym od swiata a to chyba
    nie ten przypadek. Jesli to moga czytac inni, wychodzacy poza tzw. krag
    towarzyski, to jest to rozpowszechnianie lub jego pochodna. Roznica
    pomiedzy tym czy czerpiersz z tego zyski czy tez nie jest ZCP w
    maksymalnej liczbie lat ktore mozesz za to dostac. Oba czyny sa
    przestepstwem.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-09 16:17:15
    Od: "Gumbi" <g...@U...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:77e1n1-dk6.ln1@ziutka.router...
> [...]
    > pomiedzy tym czy czerpiersz z tego zyski czy tez nie jest ZCP w
    > maksymalnej liczbie lat ktore mozesz za to dostac. Oba czyny sa

    Czyli w takim razie taki FilmWeb musi mieć jakąś zgodę wytwórni czy
    dytrybutorów tych wszystkich filmów? Wiec czy mogę pisać do nich, czy
    lepiej od razu do dystrybutorów?

  • 5. Data: 2004-05-11 01:50:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7lna2$sk6$3@as1-51.poznan.dialup.inetia.pl>, Gumbi wrote:
> [...]
    >
    > Czyli w takim razie taki FilmWeb musi mieć jakąś zgodę wytwórni czy
    > dytrybutorów tych wszystkich filmów? Wiec czy mogę pisać do nich, czy

    Powinien mieć. Do kogo się zwrócić - w tym się zawsze gubie: jakiś ZAIKS
    czy inny taki na S... :) w każdym razie, lepiej do tego typu stowarzyszeń
    reprezentujących twórców.

    --
    Marcin