  • 1. Data: 2003-11-08 12:41:15
    Temat: pytanie o windykacje
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Zwracam sie z pytaniem jakie prawa i uprawnienia ma firma windykacyjna?
    co moze zrobic? czy tylko straszy? Mam niezaplacony rachune telefoniczny
    z pazdziernika 2000r. Moim zdaniem jest to sprawa juz przedawniona a
    firma straszy mnie ze znajde sie w rejestrze dluznikow itd...
    Wiem ze nie zaplacilem tych pieniazkow ale realnie patrzac wolalbym juz
    tego nie robic:) czy ma takei uprawnienia?

  • 2. Data: 2003-11-08 13:21:32
    Temat: Re: pytanie o windykacje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W rejestrze dluzników umieszcza sie dluznika, który nie placi. Oni nie
    maja jeszcze prawomocnego tytulu wykonawczego, wtaszcza wierzytelnosc jest
    sporna i istnieja spore szanse na to, ze nie zostanie uznana przez sad z
    powodów o których piszesz. Tak wiec, jesli by umiescili Cie w rejestrze,
    to naruszaja prawo. Oczywiscie nie wykluczam, ze ktos tam okaze sie
    kawaleryjska fantazja i gdzies w sieci wywiesi taki rejestr, no ale dosc
    szybko do skóry dobierze mu sie co najmniej GIODO.

  • 3. Data: 2003-11-08 17:11:36
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Uzytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Wiem ze nie zaplacilem tych pieniazkow ale realnie patrzac wolalbym juz
    > tego nie robic:) czy ma takei uprawnienia?

    Moim skromnym zdaniem powinienes znalezc sie w rejestrze dluznikow
    niewyplacalnych i krajowym rejestrze dlugow (wiesz....kiedys bedziesz chcial
    pozyczyc od banku pieniadze, kupic cos na raty lub tylko uwiarygodnic sie
    przed kontrahentem handlowym) i to powinno byc dla Ciebie na kazdym kroku
    bolesne i uciazliwe do tego stopnia, bys kiedys sam z nieprzymuszonej woli
    zwrocil kase ktora wyludziles wraz z odsetkami.

  • 4. Data: 2003-11-08 17:28:27
    Od: "???" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > bolesne i uciazliwe do tego stopnia, bys kiedys sam z nieprzymuszonej woli
    > zwrocil kase ktora wyludziles wraz z odsetkami.

    Powiem tak. Z tym rejestrem to moze bez przesady. To i tak nie dziala.
    Gdyby chcial pozyczyc pieniadze z banku, to musi miec co najmniej dwukrotne
    zabezpieczenie pozyczanej kwoty. Gdyby mial takie pieniadze, to mialby w
    nosie kredyt czy pozyczke bankowa. Gdyby chcial sie "uwiarygodnic" przed
    kontrahentem, to zakladajac ze prowadzilby dzialalnosc gospodarcza, stac by
    go bylo na zaplacenie rachunku z 2000 - go roku. Jesli bedzie w przyszlosci
    prowadzil dzialalnosc i zarabial, to mozliwe ze zwróci pieniadze i to nawet
    z odsetkami.
    Reasumujac - nalezalo by odpowiedziec czlowiekowi, a nie ganic go. Mysle, ze
    firma windykacyjna nie ma uprawnien do umieszczenia Twojego nazwiska - tu do
    AsDaX'a - w rejestrze dluzników, ale moze to zrobic wierzyciel. Niewiele to
    da - patrz tekst wyzej, ale beda mieli satysfakcje.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-11-08 18:11:26
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Uzytkownik "???" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Powiem tak. Z tym rejestrem to moze bez przesady. To i tak nie dziala.

    Rejestr dluznikow niewyplacalnych - zgoda, funcja bardziej
    hobbistyczno-informacyjna anizeli represyjna, ale KRD to calkiem nowa
    inicjatywa, skutkow wprowadzenia tego drugiego nie ma co jeszcze przesadzac.

    > Gdyby chcial sie "uwiarygodnic" przed kontrahentem, to zakladajac ze
    prowadzilby dzialalnosc gospodarcza, stac by go bylo na zaplacenie rachunku
    z 2000 - go roku.

    Pytajacy nie twierdzi ze go nie stac, a tylko ze nie chce zaplacic, cytat;
> [...]
    tego nie robic:) "

    Jesli bedzie w przyszlosci
    > prowadzil dzialalnosc i zarabial, to mozliwe ze zwróci pieniadze i to

    Im to zrobi wczesniej tym lepiej.

    > Reasumujac - nalezalo by odpowiedziec czlowiekowi, a nie ganic go.

    Nigdy do tej pory nie zdazylo mi sie pomagac komus w naciaganiu operatorow
    (a niestety tym mi ten przypadek smierdzi), a ton mojej wypowiedzi wynika
    wprost z moich osobistych przekonan, moge probowac jakos zrozumiec takze
    liberalniejsze podejscie - ???, ale uwierz, czym skorupka za mlodu
    nasiaknie.. .

    Zreszta moze i inni grupowicze wypowiedza sie na ten temat?
    Zapytam wprost; czy nie placenie rachunkow, nie oddawanie dlugow pomimo
    posiadania na to wlasnych srodkow uwazacie za zjawisko patologiczne, czy
    przejaw osobistej zaradnosci i sprytu?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-11-09 09:30:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2003, AsDaX wrote:
    [...]
    >+ Zapytam wprost; czy nie placenie rachunkow, nie oddawanie dlugow pomimo
    >+ posiadania na to wlasnych srodkow uwazacie za zjawisko patologiczne, czy
    >+ przejaw osobistej zaradnosci i sprytu?

    Heh, odpowiadać powinni wyłącznie *wierzyciele* ;> !
    A jak ktoś nie ma wierzytelności to niech ogłosi na liście
    że może pożyczyć 1000 czy 10000 zł ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-11-09 15:52:45
    Od: kam <X...@X...plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sporna i istnieja spore szanse na to, ze nie zostanie uznana przez sad z
    > powodów o których piszesz. Tak wiec, jesli by umiescili Cie w rejestrze,

    Dlaczego tak uważasz? Ustawa niestety nie wymaga aby wierzytelność była
    stwierdzona wyrokiem.

    KG

  • 8. Data: 2003-11-09 16:31:55
    Od: "kajci" <k...@p...onet.pl>

    Firma winykacyjna na szczęście nie posiada żadnych uprawnień w stosunku do
    Twoich zobowiązań. Więc oni nic Ci nie zrobią. Nawet jak przyjdą do Ciebie w co
    wątpię to możesz ich co najwyżej na kawę zaprosić.
    Natomiast należność firma której jesteś winien pieniądze może ściągać z Ciebie
    przez 10 lat ( więc chyba maja trochę czasu )
    A załatwią to bardzo prosto i bez bulu w postępowaniu upominawczm bez Twojego
    udziału . Tak więc na nie zapłacenie się nie nastwaiaj raczej na odwleczenie w
    czasie.

  • 9. Data: 2003-11-09 16:33:06
    Od: "Andrzej" <s...@g...pl>

    gdzies tu wyzej pisalo nie maja zadnych uprawnien moga prosic i straszyc

  • 10. Data: 2003-11-09 18:21:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dlatego, że USTAWA z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym
    normuje to w następujący sposób:

    ===================================

    Art. 55. Do rejestru dłużników niewypłacalnych wpisuje się z urzędu:
    1) osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą, jeżeli ogłoszono ich
    upadłość lub jeżeli wniosek o ogłoszenie ich upadłości został prawomocnie
    oddalony z tego powodu, że majątek dłużnika nie wystarcza nawet na
    zaspokojenie kosztów postępowania upadłościowego albo umorzono prowadzoną
    przeciwko nim egzekucję sądową lub administracyjną z uwagi na fakt, iż z
    egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów egzekucyjnych,
    2) wspólników ponoszących odpowiedzialność całym swoim majątkiem za
    zobowiązania spółki, z wyłączeniem komandytariuszy w spółce komandytowej,
    jeżeli ogłoszono jej upadłość lub jeżeli wniosek o ogłoszenie jej
[...]
    3) dłużników, którzy zostali zobowiązani do wyjawienia majątku w trybie
    przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu egzekucyjnym,
    4) osoby, które przez sąd prowadzący postępowanie upadłościowe zostały
    pozbawione prawa wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek
    oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika przedsiębiorcy,
    członka rady nadzorczej i komisji rewizyjnej w spółce akcyjnej, z
    ograniczoną odpowiedzialnością lub spółdzielni.

    Art. 56. Na wniosek wierzyciela posiadającego tytuł wykonawczy wystawiony
    przeciwko osobie fizycznej wpisuje się do rejestru dłużników
    niewypłacalnych dłużnika, który w terminie 30 dni od daty wezwania do
    spełnienia świadczenia nie zapłacił należności stwierdzonej tytułem
    wykonawczym.

    No i z tego wynika, że tytuł wykonawczy w tym wypadku musi być.