  • 1. Data: 2007-12-19 09:54:59
    Temat: przymusowy urlop
    Od: "Januszek" <n...@m...konta>

    Witam,

    watek byl juz kiedys, ale nie moge go donalezc :(

    szef kaze pracownikom wziac urlop 24.12 (obowiazkowo) a z tego co pamietam
    to nie mozna nikogo zmusic do urlopu, bo jest to dobrwolne, poratuje ktos
    jakims paragrafem?

    dzieki serdeczne

    Januszek

  • 2. Data: 2007-12-19 10:11:48
    Temat: Re: przymusowy urlop
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 10:54:59 +0100, Januszek napisał(a):

> [...]
    > to nie mozna nikogo zmusic do urlopu, bo jest to dobrwolne, poratuje ktos

    Art 162 Kp w korelacji z Art. 152^1
    To pracownik *wnioskuje* o udzielenie urlopu , a pracodawca może (ale nie
    musi) go zaakceptować. pomijam na razie sfery planu urlopwego itd

  • 3. Data: 2007-12-19 10:13:50
    Od: "Januszek" <n...@m...konta>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Art 162 Kp w korelacji z Art. 152^1
    > To pracownik *wnioskuje* o udzielenie urlopu , a pracodawca może (ale nie
    > musi) go zaakceptować. pomijam na razie sfery planu urlopwego itd

    a co w drugą stronę, pracownik nie chce isc na urlop, a szef go wysyla....

  • 4. Data: 2007-12-19 10:51:19
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Januszek" <n...@m...konta> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > a co w drugą stronę, pracownik nie chce isc na urlop, a szef go wysyla....

    No przecież pisał, że to pracownik wnioskuje. Nie wnioskuj po prostu i już.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 5. Data: 2007-12-19 10:56:03
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 11:13:50 +0100, Januszek napisał(a):

    > a co w drugą stronę, pracownik nie chce isc na urlop, a szef go
    > wysyla....

    Ten sam przepis.
    Chyba że chciałbyś znaleźć normę, która mówi "a jak pracodawca chce
    wysłać pracownika na urlop to mu nie wolno..." No dobrze, pokaż
    pracodawcy art. 167(1) kp jako jedyny przepis wprost dający mu takie
    uprawnienie. Gorzej, jeśli potraktuje tę poradę dosłownie ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-12-19 20:33:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkari9$hou$1@news.onet.pl Januszek <n...@m...konta>
    pisze:

> [...]
    (...)
    > a co w drugą stronę, pracownik nie chce isc na urlop, a szef go
    > wysyla....
    Urlopu udziela się co do zasady na wniosek pracownika - nie wnioskujesz, nie
    masz urlopu.
    Są wyjątki.
    Kończy się stosunek pracy, pracownik ma prawo do urlopu, pracodawca nie chce
    płacić ekwiwalentu - może pracownikowi udzielić urlopu bez wniosku.
    Kończy się 1 kwartał roku następującego po uzyskaniu przez pracownika
    uprawnień do urlopu - tak samo.

    Piszesz - szef _każe_ wziąć urlop...
    Ja bym mu _kazał_ dać to polecenie na piśmie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-12-19 22:37:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    idealnie by było, gdyby do 21.XII pracownik wymiar urlopu określony w 154
    kp miał już wykorzystany, wtedy możesz wnioskować śmiało.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-19 23:34:58

  • 8. Data: 2007-12-20 01:50:12
    Od: "Januszek" <n...@m...konta>

> [...]
    > uprawnień do urlopu - tak samo.
    >
    > Piszesz - szef _każe_ wziąć urlop...
    > Ja bym mu _kazał_ dać to polecenie na piśmie.

    mam na pismie :)

  • 9. Data: 2007-12-20 12:20:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkci28$l6q$1@news.onet.pl Januszek <n...@m...konta>
    pisze:

    > mam na pismie :)
    To bardzo dobrze - po pierwsze masz (na wszelki wypadek) dowód naruszenia
    prawa, a po drugie masz na co pisemnie odpowiedzieć odmownie.

    --
    Jotte