  • 1. Data: 2007-12-18 21:26:05
    Temat: czy to powód aby pozywać IKEA ?
    Od: "Macedonczyk" <m...@g...com>

    cześć,
    wiem, że pozywać to zawsze można, ale chodzi o to,
    jak myślicie czy miało by to sens

    kupiona zostala w ikeii torba dokładnie taka jak ta:
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00104781

    w opisie jest napisane, że ma miejse na laptopa,
    przedczoraj w czasie korzystania nagle urwała się plastikowa łączka na
    pasku
    na ramie i dwumiesięczny prawie nowy lapek poleciał na ziemię, połamana
    obudowa,
    i nie wiadomo co jescze wyjdzie

    czy mozna by od ikei żądac jakiegoś zadośuczyniena za utratę wartości
    laptopa ?

    jak sądzicie ?

  • 2. Data: 2007-12-18 21:34:51
    Temat: Re: czy to powód aby pozywać IKEA ?
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > czy mozna by od ikei żądac jakiegoś zadośuczyniena za utratę wartości
    > laptopa ?
    >
    > jak sądzicie ?

    Nie masz najmniejszych szans

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-12-18 21:37:09
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Regand" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz najmniejszych szans
    >
    > pozdrawiam
    sama cena powinna odtraszac, nie wlozylbym do czegos takiego laptopa

  • 4. Data: 2007-12-18 21:42:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 grudzień 2007 22:26
    (autor Macedonczyk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk9dui$pns$1@node2.news.atman.pl>):

    > czy mozna by od ikei żądac jakiegoś zadośuczyniena za utratę wartości
    > laptopa ?

    Wiesz, jak kupujesz w takie ,,firmie'' to czego się spodziewasz? W dodatku
    za cenę niewiele wyższą niż ceny worka foliowego.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2007-12-18 21:45:56
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Dec 18, 10:34 pm, "Regand" <r...@v...pl> wrote:

    > Nie masz najmniejszych szans

    Czemu? Dlaczego nie mógłby skorzystać np. z przepisów regulujących
    odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?

  • 6. Data: 2007-12-18 22:09:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fk9dui$pns$1@node2.news.atman.pl Macedonczyk
    <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > pasku na ramie i dwumiesięczny prawie nowy lapek poleciał na ziemię,
    > połamana obudowa, i nie wiadomo co jescze wyjdzie
    W opisie produktu stoi, że jest ma miejsce na laptopa.
    No i zgadza się - ma.
    Toteż można go tam włożyć, z czego skorzystałeś.
    Ale po kiego go w niej nosiłeś?
    Opis w katalogu nic o tym nie wspomina przecież... ;))

    > czy mozna by od ikei żądac jakiegoś zadośuczyniena za utratę wartości
    > laptopa ?
    > jak sądzicie ?
    Daj spokój, sam sobie lapka rozwaliłeś przez niewłaściwy transport, a chcesz
    udowadniać co innego?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-12-18 22:40:03
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Jotte wrote:

    > Ale po kiego go w niej nosiłeś?

    a torba to niby do czego sluzy? :>

    torba
    1. <podłużny woreczek używany jako opakowanie do czegoś sypkiego lub
    drobnego; też: zawartość takiego opakowania>
    2. <worek różnego kształtu, zwykle z uchwytem do noszenia>

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-12-18 22:51:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fk9ibt$qud$1@inews.gazeta.pl zkruk [Lodz]
    <z...@S...onet.pl> pisze:

    > a torba to niby do czego sluzy? :>
    Zależy komu. To grupa poswięcona dyskusjom nt prawne, trzeba by poszukać
    odpowiednich obwarowań legislacyjnych.

    > torba
    To nie jest taka sobie torba. To jest torba/pojemnik i takiego hasła
    definicji musisz szukać.

    > 1. <podłużny woreczek używany jako opakowanie do czegoś sypkiego lub
    > drobnego; też: zawartość takiego opakowania>
    No, zgadzałoby się. Laptop jest obecnie w stanie nieco rozdrobnionym,
    jeszcze raz i będzie w sypkim.

    > 2. <worek różnego kształtu, zwykle z uchwytem do noszenia>
    Należało więc nosić torbę, a nie torbę z laptopem, do czego
    prducent/sprzedawca wcale przecież nie zachęcał, nie?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-12-18 22:53:28
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > kupiona zostala w ikeii torba dokładnie taka jak ta:
    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00104781

    Czy pozywać to trudno powiedzieć w USA byś wygrał a u nas zależy na kogo
    trafisz,
    jeśli przeznaczenie było na laptopa a w instrukcji nie stało żeby laptopa
    nie nosić
    i że nie biorą odpowiedzialności to jedź do IKEA i tam zacznij załatwiać
    sprawę.

    Na pewno musisz pisemnie złożyć reklamację i żądanie zadośćuczynienia -
    faktura z naprawy
    wraz z opisem zakresu zniszczeń i prawdopodobnej przyczyny. Jedynie jak
    udowodnisz że
    ci wypadł bo się urwało a nie, że wypadł z ręki a ucho sam skasowałeś.

    Przynajmniej odzyskasz 29zł za torbę.

    zbyszek

  • 10. Data: 2007-12-18 23:08:28
    Temat: Re: Re: czy to powód aby pozywać IKEA ?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Czemu? Dlaczego nie mógłby skorzystać np. z przepisów regulujących
    > odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?

    pewnie ze względu na treść art.449[2] albo 449[7] par 2 kc...

    KG