  • 1. Data: 2004-05-24 20:12:46
    Temat: przyciemniane szyby
    Od: "Skodnov" <astan131[NOSPAM]@wp.pl>

    Czy zna ktos moze przepisy odnosnie przyciemniania szyb w samochodzie ? Tzn.
    ile % przyciemnienia jest dozwolone, dla ktorych szyb itp.
    Bede wdzieczny za przytoczenie fragmentow lub za linka

    pozdrawiam
    MX

  • 2. Data: 2004-05-24 21:18:54
    Temat: Re: przyciemniane szyby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Skodnov" <astan131[NOSPAM]@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ile % przyciemnienia jest dozwolone, dla ktorych szyb itp.
    > Bede wdzieczny za przytoczenie fragmentow lub za linka

    Pisze z głowy. Przepis jest zawarty w rozporządzeniu dotyczącym warunków
    technicznych pojazdów, czy jakoś tak się nazywającym. Przyciemnić, a nawet
    zamalować możesz szyby z tyłu oraz znajdujące się za kierowcą. Ochronie
    podlegają szyby boczne i przednia (przednie 180 st.) Te szyby można
    przyciemnić tylko folią z homologacją. Nie pamiętam, ale chyba maksymalne
    przyciemnienie jest 15%, z tym, że trzeba uważać, bo czasem szyby są
    fabrycznie przyciemniane.

    W praktyce policja nie czepia się jeśli folia ma homologację, bo nie ma
    technicznych możliwości zbadania stopnia pochłaniania światła. Problem
    może być w wypadku jakiegoś zdarzenia drogowego. Wówczas biegły czasem
    może uznać, że przyciemnienie szyb niezgodne z prawem przyczyniło się do
    wypadku.

    Po za tym przyciemnienie przednich szyb faktycznie przeszkadza w nocy.

  • 3. Data: 2004-05-24 22:04:41
    Od: "fantomas" <f...@g...pl>

    przednia na pewno odpada, boczne przednie z tego co wiem to fabrycznie sa
    przyciemnione i tez nie wolno, a tył jak sobie uwazasz (pewnie i 100% jak
    takie folie sa ;) - bylebys mial lusterka oba (boczne).
    koles jezdzil z bocznymi przednimi z folia 30%, raz go psy pouczyly, drugim
    razem musiał zdzierac folie (opel calibra)
    drugi koles jezdzi nowym srebrnym golfem i ma folie typu lekka lustrzanka i
    jakos na razie mu sie udaje (od okolo 3 lat)

    inna sprawa ze mozesz cale auto przyciemnic ale metoda natryskową - czy
    jakos tak, niewiele firm w polsce to robi i jest drogie, ale 100%
    widocznosci od srodka!! to metoda jak przyciemniane szkła okularow
    korekcyjnych...
    pzdr
    ps
    szukaj na stronach o tuningu

    ---

  • 4. Data: 2004-05-25 07:03:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > się za kierowcą. Ochronie podlegają szyby boczne i przednia (przednie
    > 180 st.) Te szyby można przyciemnić tylko folią z homologacją. Nie

    Na pewno???
    AFAIK, homologacja musi być na całą przyciemnioną szybę (mowa o
    przedniej i przednich bocznych). Znaczy szyba plus folia. Jako całość.
    Takie homologacje uzyskują producenci samochodów... jest nawet
    instytucja, która homologuje, ale zdaje się brak jest aktów prawnych
    które pozwalałby jej na takie doraźne homologacje, dla danego usera.
    Aaaa, i jeszcze jedno. W trakcie takiego badania homologacyjnego szyba
    ulega zniszczeniu ;-), więc to zupełnie nie ma sensu.
    Jest jeszcze ta metoda piecowa...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-05-25 07:42:34
    Od: "Kokosz" <g...@p...onet.pl>

    CIACH

    skoro jesteśmy przy szybach to jak jest z "przydymianiem" tylnych
    reflektorów ??

  • 6. Data: 2004-05-25 08:56:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Skodnov" <astan131[NOSPAM]@wp.pl> napisał:

    >Tzn. ile % przyciemnienia jest dozwolone, dla ktorych szyb itp.
    Przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie
    mniejszy niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%;

    >Bede wdzieczny za przytoczenie fragmentow lub za linka
    Link masz w stopce - wybierz "badanie tech. pojazdów" czytaj § 8. 5.
    oraz § 10 - obowiązek homologacji, któremu podlegają m.in. "szyby z
    powłokami refleksyjnymi i folie do szyb samochodowych".

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 7. Data: 2004-05-25 15:20:22
    Od: "fantomas" <f...@g...pl>

    Ja mam przyciemnione tylne swiatla, ale przykleilem male odblaski , wiec
    policja sie nie czepia (moje zarowki daja mocno wiec spokojnie widac)

    ---

  • 8. Data: 2004-05-25 16:22:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Aaaa, i jeszcze jedno. W trakcie takiego badania homologacyjnego szyba
    > ulega zniszczeniu ;-), więc to zupełnie nie ma sensu.

    Atest na szybę polega na zapewnienieniu bezpieczeństwa. Chodzi o to, by
    szyba w rasie wypadku nie dawała ostrych krawędzi. Naklejenie folii na
    szybę może tę sytuację tylko poprawić, gdyż szyba ma jeszcze mniejsze
    szanse na skaleczenie kogokolwiek.

    Zupełnie inna sprawa, to przyciemnienie. Co do zasady atest jest znakowany
    na folii. W miejscach gdzie zakładają profesjonalnie folie mają i taką i
    taką folię. rzecz w tym, ze ta atestowana jest o wiele droższa.

  • 9. Data: 2004-05-25 16:58:49
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    ok, powiedzmy że już doszedłem do porozumienia z pracodawcą, zostanie mi
    przedłóżona umowa na kolejne np.3 msc.oczywiscie wczesniej wspomniane
    niewykorzystane wolne dni urlopowe zostana mi przeniesione na poczet
    przyszłej umowy-z tego co sie zdążyłem się zorintować musiałbym napisać
    podanie w którym zawarłbym zobowiązanie, że rezygnuje z ekwiwalentu za
    wcześniej wspomniany urlop.Czy w przypadku nie wykorzystania tego zaległego
    urlopu podczas trwania kolejnej umowy będę mógł się ubiegać o ekwiwalent???

    Pozdr

  • 10. Data: 2004-05-25 17:46:05
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    ocho chyba pomyliłem wątki -sorki :-)