  • 1. Data: 2004-05-24 18:53:06
    Temat: Umowa z Developerem, a przyszła wspólnota mieszkaniowa
    Od: VoMi7 <v...@N...pl>

    Witam

    Zawarłem z developerem budującym osiedle umowe o instalacje
    strukturalnej sieci komputerowej na budynkach ktore budowal.
    W umowie sa zawarte punkty ze deweloper oswiadcza ze siec po instalacji
    jest moja wlasnoscia oraz zostana zawarte stosowne informacje w aktach
    notarialnych przyszlyuch wlascicieli mieszkan.

    Wszytsko fajnie mieszkania sie sprzedaly i sa akty notarialne ytulko ze
    jest zapis ze siec jest wlasnoscia operatora bez wymienionej nazwy. w
    dokumentacji technicznej jest tak samo brak widniejacej z nazwy
    operatora.

    jeden z mieszkancow nadmienil mi ze skoro nie maja w akcie notarialnym
    wymienionej z nazwy operatora ktory jest wlascicielem okablowania to oni
    moga jako wspolnota mieszkaniowa zmienic operatora. No spoko zgadza sie
    moga lecz nie ma on prawa wykorzystwywac mojej sieci gdyz ja
    sfinansowalem jej budowe i posiadam umowy ktore mowia dokladnie ze jest
    ona moja wlasnoscia.

    Czy dobrze rozumiem ze chociaz ze jest w akcie notarialnym wpisane
    poprostu ze "strukturalna siec komputerowa jest wlasnoscia operatora"
    mowi poprostu tyle ze nie jest ona wlasnoscia mieszkancow i oni nie moga
    dysponowac nia w zaden sposob. A jezeli zmienia operatora czyli rozwiaza
    oni umowe ze mna na mocy ktorej swiadcze uslugi w budynku wspolnoty to
    wchodzacy nowy operator musi zbudowac wlasna siec i nie ma rpawa
    wykorzystuywac ani jednej z czesci dotychczas zbuydowanej rpzezemnie
    sieci.

    Na jakie przepisy lub jakie fakty mogl bym sie powolac w ramach
    wystapienia problemow gdy wspolnota mieszkaniowa chcialaby przekazac
    okablowanie innemu operatorowi. Nie mam aktu notarialnego ktory
    konkretnie stanowi ze okablowanie w danym budynku jest moja wlasnoscia
    mam jedynie umowe na podstawie ktorej wybudowalem siec na danym budynku
    i jest on moja wlasnoscia.

    --
    VoMi7