  • 1. Data: 2003-01-20 20:17:22
    Temat: przedawnienie faktury za tel. kom.
    Od: "Robert-WW" <r...@y...ie>

    Witam na grupie,
    w 1999 roku Polkomtel wystawil mojej firmie fakture (za tel. kom.), za ktora
    nie zaplacilem. Zrezygnowalem wowczas z ich uslug, poniewaz na ZADNE moje
    reklamacje (polecone, faksy), dotyczace pewnego incydentu, nigdy nie
    odpowiedzieli.
    W 2002 r. sprzedali moj dlug firmie windykacyjnej - ci zglosili sie do mnie.
    Wplacilem windykatorom czesc kwoty, o jaka sie upomnieli, po czym ksiegowa
    powiedziala mi, ze takie faktury przedawniaja sie po 3 latach. Wstrzymalem
    zatem zaplate pozostalej czesci, bo juz 3 lata minely. Tymczasem firma
    windykacyjna twierdzi, ze od momentu sprzedazy mojego dlugu znow liczy sie
    te 3 lata. Czy maja racje?

    Pozdrawiam, Robert

    P.S. Przekopalem troche archiwum grupy, ale znalazlem tylko o umarzaniu
    odsetek. Sorry, jesli temat byl juz rozpracowany wczesniej i sie nie
    dokopalem.

  • 2. Data: 2003-01-20 20:50:58
    Temat: Re: przedawnienie faktury za tel. kom.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    . Tymczasem firma
    > windykacyjna twierdzi, ze od momentu sprzedazy mojego dlugu znow liczy sie
    > te 3 lata. Czy maja racje?

    He he .. fajne.

    Oczywiscie, ze nie maja.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-01-20 23:32:46
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b0hncu$182$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...
    > . Tymczasem firma
    > >
    > He he .. fajne.
    > Oczywiscie, ze nie maja.
    > Konrad

    Pod warunkiem, że nie uznał przedawnionych roszczeń,
    podpisując jakieś zobowiązanie lub ugodę. Wpłacając na
    poczet tego długu pieniądze, mógł dać się "podprowadzić".
    Pozdrawia, Joker

  • 4. Data: 2003-01-21 07:49:22
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik Robert-WW napisał:
> [...]
    > nie zaplacilem. Zrezygnowalem wowczas z ich uslug, poniewaz na ZADNE moje
    > reklamacje (polecone, faksy), dotyczace pewnego incydentu, nigdy nie

    Poszukaj w prawie telekomunikayjnym ale zdaje mi się że operator ma
    miesiąc na odrzucenie reklamacji w przeciwnym wypadku uznaje się że
    reklamacje uznaje.

  • 5. Data: 2003-01-21 17:59:40
    Od: "Robert-WW" <r...@y...ie>

    > Pod warunkiem, że nie uznał przedawnionych roszczeń,
    > podpisując jakieś zobowiązanie lub ugodę. Wpłacając na
    > poczet tego długu pieniądze, mógł dać się "podprowadzić".

    Niczego nie podpisywalem, wplata poszla, ale to chyba nie przesadza o
    uznaniu roszczen?

    pzdr, r.

  • 6. Data: 2003-01-21 19:07:22
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Robert-WW" <r...@y...ie> napisał
    > Niczego nie podpisywalem, wplata poszla, ale to chyba nie przesadza o
    > uznaniu roszczen?

    IMHO przesadza, bo niby dlaczego pusciles platnosc?

    Kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 7. Data: 2003-01-21 19:41:42
    Od: "Robert-WW" <r...@y...ie>

    > IMHO przesadza, bo niby dlaczego pusciles platnosc?

    np. przez pomylke.

  • 8. Data: 2003-01-21 20:31:33
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Robert-WW" <r...@y...ie> napisał w wiadomości

    > np. przez pomylke.

    :-))) Jak robisz częsciej takie pomyłki to może ja Ci podam nr swego
    konta?:-)) A wracajac do meritum sprawy, też uważam, ze wplacenie części
    naleznosci za rachunek odnowiło okres jego ważnosci - czyli do przedawnienia
    masz 3 lata od chwili dokonania owej "pomyłkowej" wpłaty. Sąd raczej nie da
    wiary, ze pomyłkowo wplaciłes część kwoty, którą byłeś dłużny

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-01-21 23:44:08
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
    wiadomości news:b0kapj$fo3$1@news.tpi.pl...

> [...]
    da
    > wiary, ze pomyłkowo wplaciłes część kwoty, którą byłeś dłużny

    Sama wpłata jeszcze nie oznacza, że uznał przedawnione zobowiązanie w
    całości
    tylko w części, a co do pozostałej kwoty - zgłasza obecnie zarzut
    przedawnienia
    i po ptokach. Poza tym, mógł wcześniej nie znać przysługującego mu prawa.
    Pozdrawiam, Joker

  • 10. Data: 2003-01-21 23:51:43
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > naleznosci za rachunek odnowiło okres jego ważnosci - czyli do
    > przedawnienia masz 3 lata od chwili dokonania owej "pomyłkowej" wpłaty.

    W takiej sytuacji nie 3 tylko 10 lat !
    Joker