  • 1. Data: 2003-01-20 19:17:30
    Temat: Prawo autorskie - umowa kupna-sprzedazy?
    Od: "Maciej Szylke" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam zamiar odkupic od czlowieka prawo do uzycia fotografii w serwisie
    internetowym (nie na wylacznosc), ustalilismy juz cene, pozostal tylko jeden
    problem - czy w takim wypadku stosuje sie zwykla umowe kupna-sprzedazy?
    Na moj rozum nie, dlatego pytanie, jak to legalnie przeprowadzic i
    odprowadzic podatek (np. w przypadku umowy o dzielo)?

    Z gory dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2003-01-21 08:28:23
    Temat: Re: Prawo autorskie - umowa kupna-sprzedazy?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na moj rozum nie, dlatego pytanie, jak to legalnie przeprowadzic i
    > odprowadzic podatek (np. w przypadku umowy o dzielo)?

    zwykla umowa o dzielo, wykonanie fotografii (sztuk. iles tam).
    bez zastrzegania, iz wykonawca przenosi wszystkie prawa majatkowe
    do dziela na zlecajacego.
    20% koszta w tym przypadku.

  • 3. Data: 2003-01-21 09:26:41
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > zwykla umowa o dzielo, wykonanie fotografii (sztuk. iles tam).
    > bez zastrzegania, iz wykonawca przenosi wszystkie prawa majatkowe
    > do dziela na zlecajacego.
    > 20% koszta w tym przypadku.

    Czyli w tym wypadku ja, jako osoba fizyczna, mam wypelnic na koniec
    roku PIT-11 na tego Pana?

  • 4. Data: 2003-01-21 11:07:16
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    e, tak to nie...
    taką umowę jw. to zawierasz, jak dajesz zdjęcia do wywołania ;)

    jeżeli sprzedający jest autorem zdjęć (zakładam, że tak, choć nie zostało to
    wyraźnie napisane), to nie umowa o dzieło (pewnie te zdjęcia już były zrobione
    wcześniej, chociaż to też moje domysły) tylko udzielenie prawa do umieszczenia
    na stronach serwisu (trzeba określić dokładnie ,,pola eksploatacji")
    pozdr
    suffka

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2003-01-21 11:13:49
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > jeżeli sprzedający jest autorem zdjęć

    Jest.

    > to nie umowa o dzieło (pewnie te zdjęcia już były zrobione
    > wcześniej, chociaż to też moje domysły)

    No tak, ale kto to moze wiedziec?
    Rownie dobrze (chociaz byly zrobione juz wczesniej) mozemy
    zalozyc, ze zlecilem mu zrobienie tych zdjec...

    > tylko udzielenie prawa do umieszczenia na stronach serwisu
    > (trzeba określić dokładnie ,,pola eksploatacji")

    Czyli jaka konkretnie forma prawna i co z podatkiem?

    Z gory dzieki!

  • 6. Data: 2003-01-21 11:42:48
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    >Czyli jaka konkretnie forma prawna i co z podatkiem?

    proponuje licencje - tj. nabywasz prawo do korzystania z utworu w określonym
    zakresie; wzory znajdziesz w sieci, przeczytaj też ustawę o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych;
    co do podatków - to niestety nie moja działka...

  • 7. Data: 2003-01-21 12:07:47
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "suffka" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    autorskim i
    > prawach pokrewnych;
    > co do podatków - to niestety nie moja działka...

    a ja proponuje standardowa umowe o dzielo,
    bez nabycia praw autorskich,
    koszt pozyskania dla zleceniobiorcy wyniesie 20%.
    podatek - dochodowy, ktory odprowadza zlecajacy za zleceniobiorce.
    tak samo jakby wyplacal wynagrodzenie z tytulu pracy, tyle ze
    nie ma tu zadnych skladek zdrowotnych, zusow, itp.

    sprawa czysta i szybka (15 minut). zastanawiac sie nad licencjami mozna,
    ale czy jest sens dla kilku zdjec robic zamieszanie z licencjonowaniem?

  • 8. Data: 2003-01-21 12:09:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > roku PIT-11 na tego Pana?

    jezeli to Ty mu to zlecisz to jemu wypelniasz zdaje sie pit-8b

  • 9. Data: 2003-01-21 12:13:50
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > jezeli to Ty mu to zlecisz to jemu wypelniasz zdaje sie pit-8b

    Ja zlecam. Zastanawialem sie, jaki PIT, bo samemu wykonujac
    prace na umowe o dzielo, dostaje zawsze na koniec roku PIT-11
    (tyle, ze od firm, dlatego nie bylem pewny jak to z osoba
    fizyczna, czyli ze mna)...

  • 10. Data: 2003-01-21 12:55:47
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    >a ja proponuje standardowa umowe o dzielo,
    >bez nabycia praw autorskich,

    art. 52 ust. 1 prawa autorskiego: Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,
    przeniesienie własności egzemplarza utworu nie powoduje przejścia autorskich
    praw majątkowych do utworu

    znalazlam w sieci wzor http://www.afc-opcja.pl/strony/umowa.doc

    co do podatków : http://www.gofin.pl/podp.php/168/374/20750/
    (zaznaczam, ze nie wiem, czy rozwazania z tej strony sa aktualne, ale zawsze
    jest to jakis punkt zaczepienia)
    Pozdrawiam