  • 1. Data: 2003-01-20 19:30:36
    Temat: Nieuczciwosc, ale chyba nie nowosc :(
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    Witam grupowiczow!

    Mam pytanko:
    Jest sobie mala firma A, ktora swoja dzialalnosc opiera na pewnej bazie
    danych (w zwiazku z tym mozna ja wycenic na ponad 100000PLN rocznie).
    I teraz: Jedyny pracownik firmy zwalnia sie i _prawdopodobnie_ kradnie
    t? baz?. Zak?ada konkurencyjna spó?k? B i wysy?a do klientów firmy A
    oferty na podstawie tej bazy.

    I moje pytanie - czy to jest sprawa dla policji, czy firma A sama musi
    sie za to zabrac...?

    I jeszcze cos: jesli sprawa jest "dla policji", to co jest potrzebne
    (jakie dowody), aby mozna bylo przeszukac komputery spolki B?

    Z gory dzieki za jakiekolwiek wskazówki.

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 2. Data: 2003-01-20 19:45:22
    Temat: Re: Nieuczciwosc, ale chyba nie nowosc :(
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Iktorn <i...@k...net.pl> wrote in news:slrnb2okce.o62.iktorn@poznan.telbank.pl:

> [...]
    > (jakie dowody), aby mozna bylo przeszukac komputery spolki B?
    >
    > Z gory dzieki za jakiekolwiek wskazówki.

    Od strony odpowiedzialnosci cywilnej spolka A moze wniesc podjac dzialania
    opierajac sie na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji np domagac sie
    odszkodowania na zasadach ogolnych (art.18 tej ustawy).

    --
    "Testowalem drapanie i dziala doskonale w towarzystwie,
    gdy sie podrapie po glowie zaraz drapia sie inni"

  • 3. Data: 2003-01-20 19:54:27
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * PzKw_Panther <p...@g...pl>:
    > Od strony odpowiedzialnosci cywilnej spolka A moze wniesc podjac dzialania
    > opierajac sie na ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji np domagac sie
    > odszkodowania na zasadach ogolnych (art.18 tej ustawy).

    Dziekuj?, ale czy to oznacza, ?e Policja nie zajmuje si? _kradziezami_?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 4. Data: 2003-01-20 20:01:34
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * Iktorn <i...@k...net.pl>:

    > Dziekuj?, ale czy to oznacza, ?e Policja nie zajmuje si? _kradziezami_?

    Odpowiadam sam sobie:

    A co z art. 23:

    Kto, wbrew ci???cemu na nim obowi?zkowi w stosunku do przedsi?biorcy,
    ujawnia innej osobie lub wykorzystuje we w?asnej dzia?alno?ci
    gospodarczej informacj? stanowi?c? tajemnic? przedsi?biorstwa, je?eli
    wyrz?dza to powa?n? szkod? przedsi?biorcy, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolno?ci albo pozbawienia wolno?ci do lat 2.

    ???

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 5. Data: 2003-01-20 20:12:07
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Iktorn <i...@k...net.pl> wrote in

    > Odpowiadam sam sobie:
    >
    > A co z art. 23:
    >
    > Kto, wbrew ciązącemu na nim obowiązkowi w stosunku do przedsiebiorcy,
    > ujawnia innej osobie lub wykorzystuje we wlasnej dzialalności
    > gospodarczej informacje stanowiącą tajemnice przedsiebiorstwa, jezeli
    > wyrządza to powazną szkode przedsiebiorcy, podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    >
    > ???
    >
    > Pozdrowienia
    > Wiktor

    No ten przepis tez chyba moze wchodzic w gre,wole sie jednak nie wypowiadac bo nie
    interesuje sie prawem karnym i ostatnio mialem z nim do czynienia kiedy sie
    uczylem do egzaminu (w sumie dawne czasy) wiec wole nie palnac jakiejs bzdury.

  • 6. Data: 2003-01-20 20:15:01
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * PzKw_Panther <p...@g...pl>:
> [...]
    > uczylem do egzaminu (w sumie dawne czasy) wiec wole nie palnac jakiejs bzdury.

    A wracajac do prawa cywilnego - co dok?adnie oznacza:
    [...]
    4) naprawienia wyrz?dzonej szkody, na zasadach ogólnych,
    5) wydania bezpodstawnie uzyskanych korzy?ci, na zasadach ogólnych,

    ???
    Czy znaczy to, ?e "odszkodowania" ponad poniesione fizycznie szkody
    spodziewaae si? nie mo?na? Jak to wygl?da w praktyce?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 7. Data: 2003-01-21 08:20:25
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Iktorn" <i...@k...net.pl> wrote in message
    > ???
    > Czy znaczy to, że "odszkodowania" ponad poniesione fizycznie szkody
    > spodziewać się nie można? Jak to wygląda w praktyce?

    Sprawdz tez nowa Ustawe o Ochronie baz danych z 27 lipca 2001 dz,U nr
    128 poz 1402 weszla w zycie w listopadzie 2002. . Jestes niezle
    zabezpieczony pod warunkiem udowodnienia ze jestes wlascicielem bazy.
    Sad orzeka w oparciu o kodeks postepowania w sprawach o wykroczenia.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 8. Data: 2003-01-21 09:23:19
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * T.Zon <z...@p...onet.pl>:
> [...]
    > zabezpieczony pod warunkiem udowodnienia ze jestes wlascicielem bazy.
    > Sad orzeka w oparciu o kodeks postepowania w sprawach o wykroczenia.

    Bardzo ciekawe!
    I widze nawet, ze mimo, ze ta baza zostala "ukradziona" przed
    listopadem, to ustawa stosuje sie do niej takze.

    To w takim razie co powinienem zrobic? Zglosic doniesienie o popelnieniu
    wykroczenia zgodnie z art. 12 tej ustawy???

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --

  • 9. Data: 2003-01-21 10:54:40
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > To w takim razie co powinienem zrobic? Zglosic doniesienie o
    popelnieniu
    > wykroczenia zgodnie z art. 12 tej ustawy???

    Tak bym zrobil. Niestety nie bylo chyba jeszcze zadnych wyrokow w
    zwiazku z ta ustawa takze trzeba przecierac szlaki :-)

    Pozdraiwam
    Zonzi