  • 1. Data: 2002-10-11 06:58:27
    Temat: procedura sądowa
    Od: "michał" <michał@wp.pl>

    Witam grupe
    Chcialbym Was prosic o rade.
    Sprawa wyglada nastepujaco: złożono pismo do Sądu Okręgowego w sprawie
    majątkowej. Sąd nałozył koszty sadowe na ponad 34000 złotych. Zlozylismy
    pismo odwoławcze i sąd obniżył te koszty do 15000 zł. Od tego postanowienia
    złożyliśmy skargę ( bo naprawde nie mamy skad ich wziaść ), lecz Sąd ją
    odrzucił. Zaskarżyliśmy tę decyzję do Sądu Apelacyjnego, ale Sąd ją również
    odzrzucił, to też zaskarżyliśmy do tego samego Sądu Apelacyjnego, ale Sąd
    Apelacyjny odpisał, że: "... odrzuca zażalenie, albowiem na postanowienie
    Sądu Apelacyjnego - Sądu II instancji środek odwoławczy nie przysługuje"
    I to koniec. mam w zwiazku z tym pytanie: czy już nigdzie nie mogę sie
    odwoływać? Czy przysługuje mi jakaś procedura/ droga odwoławcza albo
    cokolwiek co mógłbym zrobić w Polskim systemie prawnym? Wiem, że mogę pisać
    do Strasburga, ale chciałbym jeszcze coś zrobić w Polsce.
    Nadmieniam, że próbowaliśmy korzystać z kancelarii prawnych, ale te ( ze
    względów na podmiot, który skarżymy i brak pieniędzy z naszej strony)
    odmawiały
    pomocy/wspolpracy.
    Jezeli ktos moglby mi doradzic, to prosze o pomoc na forum lub priva
    moj adres to omnipotentq(@)wp.pl

  • 2. Data: 2002-10-11 16:02:47
    Temat: Re: procedura sądowa
    Od: "Paweł Baranowski" <p...@e...pl>

    Użytkownik "michał" <michał@wp.pl> napisał w wiadomości
    > CIACH>
    Podaj dokładnie jaką treść ma wyrzeczenie SA. Jeśli jest to sprawa jedynie z
    zakresu wysokości wpisu - to niestety na orzeczeniu SA koniec.
    Czasem - jeśli nie grozi przedawnienie - można rozdrobnić roszczenie i
    zamiast dochodzić od razu około 250000,- zł jak w Twoim przypadku, wnieść o
    mniejszą sumę zaznaczając przy tym rozdrobnienie roszczenia.
    Można również skorzystać ze zwolnienia od kosztów w całości lub w części
    (art. 113 k.p.c.)
    Pozdr. - PB

    ---

  • 3. Data: 2002-10-12 06:54:20
    Od: "michał" <michał@wp.pl>

    > Podaj dokładnie jaką treść ma wyrzeczenie SA. Jeśli jest to sprawa jedynie
    > zakresu wysokości wpisu - to niestety na orzeczeniu SA koniec.

    Orzeczenie SA brzmi: '... postanawia: zmienić zaskarżone postanowienie w ten
    sposób, że zwolnić częściowo od kosztów sądowych xxxxx od wpisu od pozwu
    ponad kwotę 15 000 zł. '
    Od tego postanowienia złożyliśmy zaskarżenie i otrzymaliśmy kolejne pismo
    SA, które odrzuciło zażalenie ' albowiem na postanowienie Sądu
    Apelacyjnego - Sądu II instancji środek odwoławczy nie przysługuje'
    Tak, chodziło nam ( tzn. ojcu i mnie) tylko o zniesienie kosztów sądowych,
    tylko tego się domagaliśmy. Mam pytanie. Czy nie przysługuje nam odwołanie
    do Sądu Najwyższego? Tak pytam, nie mam pojęcia.Z gory dziekuje za
    odpowiedz.

    > Czasem - jeśli nie grozi przedawnienie - można rozdrobnić roszczenie i
    > zamiast dochodzić od razu około 250000,- zł jak w Twoim przypadku, wnieść
    > mniejszą sumę zaznaczając przy tym rozdrobnienie roszczenia.

    No własnie, tutaj tez jest pewien problem. Moze ja to przedstawie
    dokładniej: Byl akt notarialny ( umowa sprzedazy ) z dnia 23.IX.1975 roku.
    Sprzedażą nie zosatal objety jednak pewien fragment ziemi, ale ten fragment
    został również przejęty przez instytucje panstwowa wraz z zakupioną ziemią.
    Grunt ten, ktory jest własnościa mojej rodziny ( księga wieczysta z wpisem
    naszego nazwiska) jest obecnie zabudowany i użytkowany przez tą instytucję.
    Sąd Apelacyjny w uzasadnieniu wpisał: ' nadto zwlekanie z wytoczeniem
    procesu może spowodować przedawnienie roszczenia pieniężnego, gdyż powod
    dochodzi wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości za okres 10
    lat.'
    Co to oznacza, że 'zwlekanie z wytoczeniem procesu może spowodować
    przedawnienie roszczenia pieniężnego'. Czy złozenie pozwu do sądu, albo
    złożenie pisma o zwrot gruntu do tej instytucji , nie powinien zawiesic
    funkcjonowania instytucji jaką jest przedawnienie? Czy jednak okres w jakim
    przedawnienie ulega zawieszeniu rozpoczyna sie w momencie rozpoczecia
    procesu?
    Nadmieniam, ze chcemy pieniadze za a) grunt b) 10 letnią dzierzawe c) za
    dalsze korzystanie z gruntu ( tj. od momentu złozenia pisma do Sądu)
    Czy któreś z powyższych jest bez sensu?
    OK, wiecej nie pytam, bo nie chcę zameczac grupe :-). Bylbym bardzo
    wdzieczny za pomoc, szkoda byloby, gdyby przepadło sporo pieniedzy.

    > Można również skorzystać ze zwolnienia od kosztów w całości lub w części
    > (art. 113 k.p.c.)
    > Pozdr. - PB

    tak, ale dla mnie obecnie jest bez znaczenia czy mam zaplacic 34 tys, czy
    15. Nie mam żadnej z tych kwot.
    Dziekuje za pomoc

  • 4. Data: 2002-10-12 16:51:37
    Od: "Paweł Baranowski" <p...@e...pl>

> [...]
    Drogę do odwołań masz zamkniętą.
    Pozdr. - PB

    ---

  • 5. Data: 2002-10-13 06:38:44
    Od: "michał" <michał@wp.pl>

    > Drogę do odwołań masz zamkniętą.
    > Pozdr. - PB

    Dzieki za wyjasnienia
    pozdrawiam michał

  • 6. Data: 2002-10-14 10:04:27
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Zostaje de facto tylko skarga to Strasburga oparta na prawie do sądu.
    Będziesz musiał wykazać, że twoja sytuacja majątkowa nie pozwalała ci na
    opłacenie wpisu. Ale nie oszukujmy się. Do SO musiałeś pokazać kwity
    odnoszące się do twoich dochodów i majątku. Z doświadczenia wiem, że sądy
    zwalniają os fizyczne nawet jeśli dochody są w granicach 1500 -zł a wpis
    sięga 1000...

    Natomiast SA już jest sądem gdzie siedzą ludzi, którzy zwracają bardzo
    dokładną uwagę ( a przynajmniej powinni) na sytuację majątkową.
    Mogłeś pójść do jakiejś kancelarii by ci napisali pismo o zwolnienie, które
    sam byś wysłał. Teraz to juz kicha. Możesz się tylko oprzeć na "prawie do
    sądu" i pismie do RPO, albo na Strasburgu jak roszczenie ci się przedawni...

    Aha i nigdzie nie wyczytałem w twoich postach jak bardzo tragiczna jest
    twoja sytuacja majątkowa...masz chorego w rodzinie, nie masz pracy
    itp...argumentacja np. zarabiam 2.000 brutto i nie stac mnie na 30.00
    tysięcy kończy sie zwykle tym, że masz do zapłaty 15.000...

  • 7. Data: 2002-10-15 16:01:22
    Od: "michał" <michał@wp.pl>

> [...]
    > zwalniają os fizyczne nawet jeśli dochody są w granicach 1500 -zł a wpis

    Niezupelnie. Ja i moi rodzice to trzy osoby. Oczywiscie zlozylismy pismo o
    stanie majatkowym i dochodach. Wykazalismy ( zgodne z faktem) ,ze dochod
    miesieczny na trzy osoby wynosi 1300 zl ( 2x renta moich rodzicow).
    Wypisalismy
    na co tracimy, czynsz itp. ( ok 600 zl). Zostaje 700. Przedstawiclismy
    kwity, pity, dziesiatki kser z oplat, stan konta itd.Ciekawe dlaczego Sąd
    nie zwolnil nas z oplat?

    > Natomiast SA już jest sądem gdzie siedzą ludzi, którzy zwracają bardzo
    > dokładną uwagę ( a przynajmniej powinni) na sytuację majątkową.

    Dobrze, ze to zaznaczyles, 'powinni'.

> [...]
    > sam byś wysłał. Teraz to juz kicha. Możesz się tylko oprzeć na "prawie do
    > sądu" i pismie do RPO, albo na Strasburgu jak roszczenie ci się

    Prawdopodobnie i tak pojdzie do Starsburga. Bo ta instytucja panstwowa, a
    dokladnie UAM nigdy nie otrzyma aktu wlasnosci, jesli nie zaplaci, a chodzi
    nam na dodatek o ceny rynkowe, a nie jakies absurdalne kwoty. Pismo IMHO
    było dobrze napisane, zreszta zgodnie z wytycznymi Sądu, ale nie chodziło o
    to, że pismo było zle zredagowane.
    Bylismy w trzech kancelariach: w pierwszej prowadzaca zaproponowała tak
    niskie stawki na grunt, ze musielismy odmowic ( nawet nie chciala sie
    targowac z UAM ), drugi nie chcial prowadzic, bo chcial zdobyc zlecenie od
    UAM, w trzecim młody prawnik nam pomogl (tak na boku), ale kancelaria
    odmowila przyjecia, bo jednym z szefow był pracownik z Wydziału Prawa UAM.
    No i tak skonczyla sie przygoda z kancelariami.

> [...]
    > itp...argumentacja np. zarabiam 2.000 brutto i nie stac mnie na 30.00
    > tysięcy kończy sie zwykle tym, że masz do zapłaty 15.000...

    Tak nie jest. Nikt u mnie w domu nie zarabia 2k ( patrz wyzej),
    tylko wazna jest kwestia uczciwosci i niezawislosc Sądow, a z tym bywa
    roznie.
    Pozdrawiam i dziekuje za rade.