    From: "michał" <michał@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: procedura sądowa
    Date: Tue, 15 Oct 2002 18:01:22 +0200

    > Zostaje de facto tylko skarga to Strasburga oparta na prawie do sądu.
    > Będziesz musiał wykazać, że twoja sytuacja majątkowa nie pozwalała ci na
    > opłacenie wpisu. Ale nie oszukujmy się. Do SO musiałeś pokazać kwity
    > odnoszące się do twoich dochodów i majątku. Z doświadczenia wiem, że sądy
    > zwalniają os fizyczne nawet jeśli dochody są w granicach 1500 -zł a wpis
    > sięga 1000...

    Niezupelnie. Ja i moi rodzice to trzy osoby. Oczywiscie zlozylismy pismo o
    stanie majatkowym i dochodach. Wykazalismy ( zgodne z faktem) ,ze dochod
    miesieczny na trzy osoby wynosi 1300 zl ( 2x renta moich rodzicow).
    Wypisalismy
    na co tracimy, czynsz itp. ( ok 600 zl). Zostaje 700. Przedstawiclismy
    kwity, pity, dziesiatki kser z oplat, stan konta itd.Ciekawe dlaczego Sąd
    nie zwolnil nas z oplat?

    > Natomiast SA już jest sądem gdzie siedzą ludzi, którzy zwracają bardzo
    > dokładną uwagę ( a przynajmniej powinni) na sytuację majątkową.

    Dobrze, ze to zaznaczyles, 'powinni'.

    > Mogłeś pójść do jakiejś kancelarii by ci napisali pismo o zwolnienie,
    które
    > sam byś wysłał. Teraz to juz kicha. Możesz się tylko oprzeć na "prawie do
    > sądu" i pismie do RPO, albo na Strasburgu jak roszczenie ci się
    przedawni...

    Prawdopodobnie i tak pojdzie do Starsburga. Bo ta instytucja panstwowa, a
    dokladnie UAM nigdy nie otrzyma aktu wlasnosci, jesli nie zaplaci, a chodzi
    nam na dodatek o ceny rynkowe, a nie jakies absurdalne kwoty. Pismo IMHO
    było dobrze napisane, zreszta zgodnie z wytycznymi Sądu, ale nie chodziło o
    to, że pismo było zle zredagowane.
    Bylismy w trzech kancelariach: w pierwszej prowadzaca zaproponowała tak
    niskie stawki na grunt, ze musielismy odmowic ( nawet nie chciala sie
    targowac z UAM ), drugi nie chcial prowadzic, bo chcial zdobyc zlecenie od
    UAM, w trzecim młody prawnik nam pomogl (tak na boku), ale kancelaria
    odmowila przyjecia, bo jednym z szefow był pracownik z Wydziału Prawa UAM.
    No i tak skonczyla sie przygoda z kancelariami.

    > Aha i nigdzie nie wyczytałem w twoich postach jak bardzo tragiczna jest
    > twoja sytuacja majątkowa...masz chorego w rodzinie, nie masz pracy
    > itp...argumentacja np. zarabiam 2.000 brutto i nie stac mnie na 30.00
    > tysięcy kończy sie zwykle tym, że masz do zapłaty 15.000...

    Tak nie jest. Nikt u mnie w domu nie zarabia 2k ( patrz wyzej),
    tylko wazna jest kwestia uczciwosci i niezawislosc Sądow, a z tym bywa
    roznie.
    Pozdrawiam i dziekuje za rade.