  • 1. Data: 2006-03-01 13:28:40
    Temat: prawo do publikacji zdjęć archiwalnych
    Od: "JeRRy" <j...@g...pl>

    Witam grupowiczów,

    Proszę o radę (lub podpowiedź, gdzie szukać).

    Firma na swej stronie internetowej chciałaby zamieścić
    _firmowe_zdjęcia archiwalne. Problem w tym, że gro
    fotografii, to fotki pracowników podczas wykonywania
    czynności tzw. "pozowane" z konkretną osobą (ówczesnym
    pracownikiem) na głównym planie.

    Fotografie są dość stare.
    Najmłodsza nie ma mniej niż 20 lat (najstarsza ok.30-40).
    Teraz pytanie. Czy bez obaw można takie fotki wystawiać
    na sieci, czy należałoby prosić o "zezwolenie" osoby ze zdjęć,
    czy ich rodziny ?

    Większość "pozujących" z racji czasu jest już "nierozpoznawalna".
    Trudno więc byłoby szukać i prosić o zezwolenie.

    pozdrawiam
    --------------
    JeRRy
    --------------

  • 2. Data: 2006-03-01 23:45:10
    Temat: Re: prawo do publikacji zdjęć archiwalnych
    Od: "Andy K." <a...@w...pl>

    Użytkownik "JeRRy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Większość "pozujących" z racji czasu jest już "nierozpoznawalna".
    > Trudno więc byłoby szukać i prosić o zezwolenie.

    Wszystko zależy od tego, kto robił te zdjęcia.
    W sytuacji, w której sytuacja jest "służbowa", to z wizerunkiem pół biedy
    [chyba że okoliczności są kompromitujące ;-) ].

    Ale wystarczyło poszperać w google'ach. Pisała o tym "Gazeta Prawna":
    http://www.gazetaprawna.pl/nt/nt.html?arch=3
    odpowiadając na pytanie dotyczące wprawdzie wykorzystania materiałów
    "znalezionych" w sieci, ale to zupełnie analogiczna historia...

    Pozdr.

  • 3. Data: 2006-03-02 05:46:40
    Od: "JeRRy" <j...@g...pl>

    > Wszystko zależy od tego, kto robił te zdjęcia.

    Autor nieznany.
    Fotografie wykopane w archiwum firmy.
    ---

    > W sytuacji, w której sytuacja jest "służbowa", to z wizerunkiem pół biedy

    Jest służbowa jak najbardziej.
    ---

    > [chyba że okoliczności są kompromitujące ;-) ].

    Absolutnie nie. "Zwykłe" fotki :)
    ---

    > Ale wystarczyło poszperać w google'ach.

    Nie bardzo wiedziałem, jak skonstruować "zapytanie".
    ---

    > Nie Pisała o tym "Gazeta Prawna":
    > http://www.gazetaprawna.pl/nt/nt.html?arch=3

    Dziękuję za link. Biorę się za lekturę.
    ---

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-02 08:47:30
    Od: "JeRRy" <j...@g...pl>

> [...]
    > odpowiadając na pytanie dotyczące wprawdzie wykorzystania materiałów
    > "znalezionych" w sieci, ale to zupełnie analogiczna historia...
    =================

    Nie, nie... przeczytałem artykuł, ale analogii nie znalazłem.

    Moje obawy nie dotyczą "autora" zdjęć. Człowiek, który
    te fotki robił musi być dziś już naprawdę leciwym człowiekiem
    (jeżeli jeszcze żyje). Nie spodziewałbym się więc ataku i roszczeń
    z jego strony. Chodzi o ludzi _z_fotek_ i ich rodziny.

    Czy taki na przykład wnuczek, który zobaczy dziadka na fotografii
    nie zechce napsuć komuś krwi i żądać "zezwolenia" na publikację
    zdjęcia dziadka/babci... i czym a do tego prawo. O to mi chodzi...

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-03 21:59:46
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andy K. napisał(a):

    > Wszystko zależy od tego, kto robił te zdjęcia.

    To akurat nie ma znaczenie dla rozpowszechniania wizerunku.

    > W sytuacji, w której sytuacja jest "służbowa", to z wizerunkiem pół biedy

    Akurat takiego wyjątku w prawie autorskim nie ma.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 6. Data: 2006-03-03 22:22:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.03.2006 Marta Wieszczycka <m...@N...pl> napisał/a:
    > To akurat nie ma znaczenie dla rozpowszechniania wizerunku.

    Owszem ma ale w bardzo wąskim zakresie :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-03-03 23:42:17
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Owszem ma ale w bardzo wąskim zakresie :)

    To napisz nam, co masz na myśli :-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 8. Data: 2006-03-04 01:59:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > To napisz nam, co masz na myśli :-)

    Jeśli na zdjęciu jest jedynie autor zdjęcia :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-03-04 02:25:01
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Jeśli na zdjęciu jest jedynie autor zdjęcia :)

    To jak to się ma do rozpowszechniania jego wizerunku przez tę firmę?

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 10. Data: 2006-03-05 07:23:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2006 Marta Wieszczycka <m...@N...pl> napisał/a:
    > To jak to się ma do rozpowszechniania jego wizerunku przez tę firmę?

    Nijak. Mam chyba jakiś słabszy tydzień. Mam nadzieje, że się właśnie
    skończył :)

    --
    Marcin