  • 1. Data: 2006-03-01 13:19:28
    Temat: Dom z wadą ukrytą
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam

    Kupiłem 2 miesiące temu domek wyposażony w kocioł CO na węgiel. Po wprowadzeniu
    się i po paru dniach palenia w CO w 2 pokojach przyległyvh do komina zaczęło
    być czuć wyraźny fetor dymu, który z dnia na dzień się nasilał. Po pewnym
    czasie ze stropu zaczęła spływać czarna ciecz z sadzą i kapać na podłogę,
    ściany. Sprzedający w chwili sprzedaży zapewniał że wszystko jest bez zarzutu,
    usterka pojawiła się dopiero po 2-3 dniach ciągłęgo ogrzewania, a więc nie
    byłem jej w stanie samodzielnie wykryć przed zakupem (ogrzewali go
    sporadycznie). Od fachowca dowiedziałem się że koszty naprawy będą duże lub
    bardzo duże.

    Pytanie - co prawnie mogę wymagać od sprzedającego? Wg mnie jest to wada
    ukryta, czy należy mi się jakaś rekompensata itp? W domu panoszy się fetor
    dymu, w tych 2 pokojach nie da się przebywać, są zniszczenia parkietu i ściany,
    wszystko to uciązliwe, a remont można zrobić dopiero na wiosnę.

    Dziękuję za porady