  • 1. Data: 2006-03-01 13:44:07
    Temat: Hitlera ustawy obowiązują nadal
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Wczoraj dostałem pismo od swojego adwokata w Niemczech, wraz załączonym
    pismem Federalnego Sądu Socjalnego (Bundessozialgericht), w którym sąd
    powołując się na ustawę z 1934 roku uważa moją sprawę za zamkniętą.
    Wcześniej tenże najwyższy sąd socjalny w Niemczech zawiesił moje
    postępowanie na podstawie wytycznej Federalnego Sądu Konstytucyjnego
    (Bundesverfassungsgericht). Bundesverfassungsgericht wydał w marcu ubiegłego
    roku postanowienie, w którym uznał moją skargę konstytucyjną za zasadną (o
    tej sprawie też informowałem) i zwrócił sprawę do Bundessozialgerichtu,
    nakazując jednocześnie zawieszenie mojej sprawy do końca roku, aż
    ustawodawca niemiecki znowelizuje zaskarżoną ustawę. W przypadku, gdyby
    ustawodawca nie znowelizował do końca 2005 roku zaskarżonej ustawy, nakazał
    Bundessozialgerichtowi rozpatrzyć moją sprawę pozytywnie na podstawie
    przepisów obowiązujących do 1993 roku. Federalny Sąd Socjalny zgodnie z
    nakazem Federalnego Sądu Konstytucyjnego zawiesił w maju ubiegłego roku
    postępowanie, a teraz wali głupa i nie na rękę jest mu wznowienie sprawy. W
    moim przypadku chodzi tylko o około 7000 euro, ale ta sprawa też ma
    znaczenie ogólne. Nakazałem adwokatowi natychmiast złożyć wniosek o
    wznowienie sprawy (w związku z przewlekłym postępowaniem złożyłem w tamtym
    roku również skargę do Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu).

    boukun
    ---------------------
    Bundessozialgericht

    10. Senat

    Der Vorsitzende

    Aktenzeichen
    Tel.-Durchwahl Kassel

    B10 EG 3/05 R 0561/3107 -
    533 21. Februar 2006

    Ihr Zeichen: 2001-390/IN2 H/it

    Betr.: Rechtsstreit Jaroslaw Niedzwiecki gegen Freistaat Bayern

    Sehr geehrte Herren Rechtsanwälte!

    Das Verfahren ist nach dem Beschluss des Senats vom 9. Juni 2005 länger als
    sechs Monate nicht betrieben worden. Es gilt daher verwaltungsmäßig als
    erledigt (§ 7 Abs 3 Satz 3 der Aktenordnung vom 28. November 1934; BSG SozR
    Nr2 zu § 185 SGG), unbeschadet der Möglichkeit der Beteiligten, das
    Verfahren wieder aufzunehmen (§§ 251 ZPO, 202 SGG).

    Mit freundlichen Grüßen Prof. Dr. Loytved Vorsitzender Richter am
    Bundessozialgericht

  • 2. Data: 2006-03-01 15:08:23
    Temat: Re: Hitlera ustawy obowiązują nadal
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    boukun [###b...@n...pl.###] napisał:

    U nad kodeks handlowy z tego okresu uchylono nie tak dawno. Prawo
    czekowe, wekslowe - to przykłady, które mi w pierwszym momencie
    przychodzą do głowy, ale pewnie więcej by się ustaw z tego okresu
    znalazło.

  • 3. Data: 2006-03-01 16:11:25
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@p...usun..to.w.cholere.info>

    wojna była zła ale obowiązujące prawa nie koniecznie - po co psuć dobre
    rozwiązania
    mój nie żyjący dziadek (Polak z wielkoposki) był w niewoli niemieckiej od
    października 1939 i nie mówił źle o prawie obowiązującym w tym okresie -
    narzekał na głód na komunistów na hitlerowców ale nie na obowiązujące prawo
    to tak mi sie przypomniało

  • 4. Data: 2006-03-01 16:51:25
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > czekowe, wekslowe - to przykłady, które mi w pierwszym momencie
    > przychodzą do głowy, ale pewnie więcej by się ustaw z tego okresu

    Ale u nas nie bylo Hitlera i procesow norymberskich.
    Mozemy sobie pozwolic na ciaglosc panstwowa.

    boukun

  • 5. Data: 2006-03-01 18:55:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    boukun [###b...@n...pl.###] napisał:

    > Ale u nas nie bylo Hitlera i procesow norymberskich.
    > Mozemy sobie pozwolic na ciaglosc panstwowa.

    A co mają procesy norymberskie do ciągłości państwa i prawa?

  • 6. Data: 2006-03-01 19:04:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubert Grochowina wrote:
> [...]
    > narzekał na głód na komunistów na hitlerowców ale nie na obowiązujące prawo

    Nie karm trolla... bokunek narzekałby na autora przepisu nawet, gdyby to
    były przepisy związane z ruchem drogowym - gdyby np. zakaz przechodzenia
    na czerwonym świetle był przepisem wprowadzonym przez Hitlera, bokunek
    celowo by przechodził na czerwonym i awanturował się na mandaty, że to
    faszystowskie przepisy ;)

  • 7. Data: 2006-03-02 00:04:46
    Od: dude <m...@n...com>

    On Wed, 1 Mar 2006 19:55:45 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > A co mają procesy norymberskie do ciągłości państwa i prawa?

    "co", powiadasz?

    a owczesna "legalnosc" takiego Aushwitz, na przyklad.

    Mowi cos?

  • 8. Data: 2006-03-02 00:08:10
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > A co mają procesy norymberskie do ciągłości państwa i prawa?

    Gdyby Polska w okresie przedwojennym byla krajem nazistowskim, to po
    bezwarunkowej kapitulacji i nowym poczatku odchodzilibysmy od minionej epoki
    i stanowili nowe prawo.

    boukun

  • 9. Data: 2006-03-02 00:33:51
    Temat: Re: Hitlera ustawy obowiazuja nadal
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: dude <m...@n...com>

    > "co", powiadasz?
    >
    > a owczesna "legalnosc" takiego Aushwitz, na przyklad.
    >
    > Mowi cos?

    Ta. LOL.

  • 10. Data: 2006-03-02 21:37:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    boukun [###b...@n...pl.###] napisał:

    > Gdyby Polska w okresie przedwojennym byla krajem nazistowskim, to po
    > bezwarunkowej kapitulacji i nowym poczatku odchodzilibysmy od
    minionej
    > epoki i stanowili nowe prawo.

    Czemu? W Polsce przez wiele lat od odzyskania niepodległości w 1918
    roku z koeniczności stosowano prawo zaborców. Nie było Polskich ustaw
    po prostu, a jakieś prawo trzeba było używać.

    Republika Federalna Niemiec była spadkobiercą prawnym Niemiec
    Hitlerowskich i nie widzę żadnego powodu, by nagle miała unieważniać
    wszystkie akty tamtego kraju. Oczywiście z całą pewnością była
    konieczna korekta wielu aktów prawnych, ale to zupełnie inna sprawa.
    Swoją drogą ciekawy jestem jak to było w NRD. Oni mniej się
    utożsamiali z przeszłością. Dokąd byli Radziecką Strefą Okupacyjną, to
    pewnie stosowano Radzieckie prawo. Ale ciekawy jestem, jak przeszli na
    swoje.